ایرنا نوشت: دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) روز جمعه، با اشاره به اقدامات موشکی اخیر کره شمالی، خواستار واکنش جهانی به پیونگ یانگ شد.

به گزارش ایرنا، ینس استولتنبرگ با بیان این مطلب، افزود: اقدامات موشکی اخیر کره شمالی نقض غیرمسئولانه قطعنامه های سازمان ملل متحد بوده است.

بامداد امروز جمعه کره شمالی یک موشک بالستیک میان برد از منطقه «سونان» در پیونگ یانگ شلیک کرد که با گذر از فراز جزیره هوکایدو ژاپن در ساحل شرقی «کیپ اریمو» در جنوب این جزیره فرود آمد.

دبیر کل ناتو افزود: شلیک موشک از سوی کره شمالی، نقض غیرمسئولانه دیگری در قبال قطعنامه های سازمان ملل است. کره شمالی تهدیدی بزرگ برای صلح و امنیت بین الملل است که ( این امر) نیازمند واکنش جهانی است.

شورای امنیت سازمان ملل نیز امروز جمعه به درخواست آمریکا و کره جنوبی برای بررسی شلیک موشک از سوی کره شمالی جلسه اضطراری برگزار می کند.

کره شمالی که بر اساس قطعنامه های سازمان ملل از توسعه فناوری موشک های اتمی و بالستیک منع شده است در ماه های اخیر چندین بار پرتاب های آزمایشی انجام داده است.

شلیک موشک توسط پیونگ یانگ در حالی انجام شده که شورای امنیت در ابتدای هفته جاری دور هشتم تحریم ها علیه کره شمالی را در مورد برنامه های هسته ای و موشکی این کشور آغاز کرده است.

تحریم های جدیدی که توسط ایالات متحده تهیه شده و به اتفاق آرا توسط شورای امنیت سازمان ملل متحد تصویب شده ، شامل ممنوعیت واردات پارچه از کره شمالی و محدودیت عرضه محصولات نفتی به این کشور است.

آمریکا و متحدانش معتقدند که تقویت تحریم ها حاکمان پیونگ یانگ را مجبور می کند برای پایان دادن به آزمایش های هسته ای و موشکی به مذاکره و گفت و گو روی آورند.

این کشور تا کنون هفت بار دست به آزمایش اتمی زده است که سه مورد آن به ترتیب در سالهای 2006 ، 2009 و 2013 ، دو مورد نیز در سال گذشته میلادی (2016) و یک مورد نیز که یک بمب هیدروژنی قدرتمند بود سوم سپتامبر (12 شهریور) امسال و آخرین آزمایش این کشور نیز بامداد امروز جمعه 15 سپتامبر(24 شهریور) صورت گرفت.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 707495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =