مازندران یکی از فعال‌ ترین دستگاه‌های آموزش و پرورش در کشور است

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران گفت: آموزش و پرورش مازندران یکی از فعال‌ ترین دستگاه‌های آموزش و پرورش در کشور است که کسب رتبه‌ های برتر کشوری گواه آن است در حالی که در دولت دهم این دستگاه جایگاه مناسبی در هیچ حوزه‌ای نداشت.

به گزارش خبرآنلاین منطقه مازندران، سیدعلی قاسمی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان در آستانه ‌ی آغاز تحصیلی جدید، با اشاره به اینکه در دولت یازدهم با شعار «در مسیر یار می‌گیرم» مدیریت آموزش و‌ پرورش مازندران را به عهده گرفتم، گفت: در چهارسال گذشته با چند رویکرد برنامه‌های آموزش و پرورش استان را پیش بردیم که تمامی آن‌ها برای تبدیل آموزش و پروش استان به نهادی حرفه‌ای بود.

وی افزود: در چهار سال گذشته آموزش و پرورش مازندران را بر اساس مسائل و مصالح این نهاد اداره کردیم و البته به تمامی اهداف دست نیافتیم اما ادعای این را دارم که تنها مدیری پس از انقلاب در دستگاه آموزش و پرورش مازندران هستم که به شعار آموزش و پرورش حرفه ‌ای پایبند بوده ‌ام.

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران شفافیت و قانونمندی را از مهم ‌ترین مشخصات برنامه‌ های خود اعلام کرد و گفت: در این مدت به ساماندهی درست منابع درون‌ سازمانی همت گماردیم و برای ارتقای سازمان و رسیدن به هدف‌های سازمان از منابع انسانی و غیرانسانی حداکثر بهره را بردیم.

وی بهره ‌وری از مشارکت‌های خیرین، مدارس غیردولتی، درون‌ سازمانی و منابع انسانی را در خدمت پیشبرد برنامه‌ های آموزش و پرورش مازندران دانست و افزود: آموزش و پرورش مازندران یکی از فعال‌ ترین دستگاه‌های آموزش و پرورش در کشور است که کسب رتبه‌ های برتر کشوری گواه آن است در حالی که در دولت دهم این دستگاه جایگاه مناسبی در هیچ حوزه‌ای نداشت.

قاسمی شعار محوری سال تحصیلی ۹۶-۹۷ را «مدیر مدرسه؛ رهبر برنامه درسی» اعلام کرد و گفت: در این شعار در پی پررنگ کردن نقش رهبری مدیر در مدرسه هستیم تا از تمام ظرفیت‌ های دانش‌آموزان، اولیا و معلمان در مدرسه استفاده کند و‌ خود در کلاس درس هم حضور داشته باشد.

وی ایجاد مدارس با نشاط و فرصت‌های برابر تحصیل برای تمامی دانش‌آموزان را دو رویکرد مهم آموزش و پرورش برشمرد و ادامه داد: در این مسیر به دنبال گسترش فرهنگ مشارکت، برنامه ‌ریزی، تمرکززدایی و توانمندی نیروهای انسانی هستیم.

قاسمی افزود:هدف نهایی آموزش و‌پرورش مازندران این است که هیچ فرزندی در استان از تحصیل محروم نشود و منابع و امکانات موجود میان تمامی دانش‌ آموزان به عدالت توزیع شود.

مدیرکل آموزش و پرورش با بیان اینکه این نهاد سنگ زیرین آسیاب است، گفت: اگر بخواهیم در بخشهای اقتصادی، اجتماعی و سیاسی و فرهنگی به جایگاه بلندی برسیم باید ابتدا آموزش و پرورش خوب و حرفه‌ای را داشته.

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 708188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =