هشدار درباره خطر فیجت اسپینرها برای کودکان/کشف مقادیر بالای سرب

بر اساس بررسی محققان به تازگی مشخص شده فیجت اسپینر هایی که به وفور در بازار در دسترس هستند، می توانند به واسطه مقدار بسیار بالای سرب، برای کودکان خطرناک باشند.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از دیجیاتو،این بررسی ها که توسط گروه تحقیقاتی منافع عمومی آمریکا (U.S. PIRG) انجام گرفته، به این نکته اشاره دارند که فیجت اسپینر ها در گروه اسباب بازی های کودکان قرار نمی گیرند و در نتیجه استانداردهای مواد به کار رفته در آنها متفاوت با اسباب بازی های کودکان است.

بر اساس تحقیقاتی که روی تعدادی فیجت اسپینر انجام شده، مقدار سرب به کار رفته در یکی از نمونه ها به نام «Fidget Wild Spinner Premium Brass» به مقدار 33 هزار قسمت در یک میلیون (ppm) در بخش مرکزی فیجت و 22 هزار قسمت در میلیون در بخش بازو های آن بوده. بررسی برخی مدل های دیگر نیز نشان از میزان بسیار بالای سرب در آنها داشته است.

گفتنی است میزان مجاز سرب به کار رفته در اسباب بازی های کودکان، حداکثر 100 قسمت در هر میلیون است.

سازندگان می گویند این اسباب بازی برای کودکان ساخته نشده. همچنین روی بسته بندی اکثر فیجت اسپینر ها حداقل سن 14 سال برای استفاده کنندگان آن قید شده. البته بر اساس پیگیری ها مشخص شده روی جعبه برخی مدل ها، حداقل سن بازی کنندگان حتی 6 سال ذکر می شود. لازم به ذکر است که سرب می تواند به واسطه جذب در بدن کودکان، موجب بروز مشکلات سیستم عصبی آنها شود.

در حالی که از دید بسیاری از والدین، فیجت اسپینر ها اسباب بازی های بی خطری برای فرزندانشان به نظر می رسند ولی بازی با آنها ممکن است آسیب های جدی برای کودکان به همراه داشته باشد.

۵۴۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 726875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =