مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی از اینترنتی شدن هفت خدمت ارائه شده به مشترکین برق استان تا پایان سال ۹۶ خبرداد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی، اکبر حسن‌بکلو در تشریح این خبر گفت: تا پایان سال جاری در نظر داریم تا هفت خدمت ارائه شده به مشترکین برق استان را به صورت تمام اینترنتی ارائه دهیم.
وی در تشریح سخنان خود افزود: مشترکین برق در آذربایجان غربی می‌توانند کارکرد کنتور خود را به صورت اینترنتی ثبت کنند و در صورت تمایل نیز می‌توانند تسویه حساب را از طریق اینترنتی انجام دهند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی تصریح کرد: از جمله خدماتی که تا پایان سال ۹۶ تماماً به صورت اینترنتی صورت خواهد گرفت، درخواست تغییر تعرفه بهای برق مصرفی، تمدید پروانه بهره‌برداری، تغییر نام و تغییر گزینه خواهد بود.
حسن‌بکلو گفت: همچنین در تلاش هستیم درخواست ایجاد انشعاب عادی برق را نیز به عنوان هفتمین خدمت اینترنتی از طریق سایت اطلاع رسانی شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی میسر کنیم.
وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر در حال حاضر نیز مشترکین می‌توانند با مراجعه به مراجعه به سایت اطلاع رسانی شزکت توزیع برق به آدرس ، خدماتی نظیر اعلام کارکرد کنتور، مشاهده سوابق مصرف، دریافت قبض و ثبت شماره همراه را دریافت نمایند.

ارسال بیش از ۳ میلیون پیامک در سال به مشترکین برق
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی ادامه داد: جهت ارائه خدمات بهتر به مشترکین سالانه بیش از ۳ میلیون پیامک جهت اطلاع مشتریان از روند درخواست‌ها و قبوضشان ارسال می‌گردد.
حسن‌بکلو یادآوری کرد: جهت دریافت خدمات غیرجضوری شرکت برق سامانه تلفنی ۱۵۲۱ نیز وجود دارد که از طریق این سامانه می‌توان نسبت به پرداخت قبوض بهای برق مصرفی خود اقدام کنند.
وی اضافه کرد: تا کنون ۷۵ درصد از مشترکین برق آذربایجان غربی از خدمات غیر حضوری پرداخت قبوض استفاده می‌کنند که با توجه به مهیا بودن زیرساخت‌های لازم انتظار می‌رود میزان استفاده از خدمات غیر حضوری افزایش پیدا کند.

در صورت تخلف دفاتر پیشخوان برخورد لازم صورت می‌گیرد
حسن‌بکلو تصریح کرد: در کنار سایت اینترنتی شرکت توزیع برق، در آذربایجان غربی ۲۰۵ دفتر پیشخوان خدمات عمومی و بیش از ۳۰ دفتر ICT روستایی خدمات مورد نیاز مردم را در ارتباط با شرکت برق ارائه می‌کنند که نیاز مراجعه به ادارت برق را به حداقل ممکن رسانده است.
وی تاکید کرد: قبل از واگذاری خدمات به دفاتر پیشخوان ازدحام مراجعین در ادارات برق سبب شده بود که نتوانیم خدمات مناسبی را ارائه دهیم اما اکنون ۲۲ خدمتی که مردم از شرکت توزیع برق آذربایجان غربی دریافت می‌کردند را می‌توانند از دفاتر پیشخوان خدمات عمومی دریافت کنند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی گفت: در سال جاری توانسته‌ایم بیش از ۹۰ درصد خدمات شرکت توزیع برق آذربایجان غربی را از طریق دفاتر پیشخوان خدمات عمومی به مشترکین ارائه کنیم و با نظارتی که بر عملکرد دفاتر پیشخوان صورت می‌گیرد میزان رضایت مردم از خدمات ارائه شده افزایش پیدا کرده است.
حسن‌بکلو همچنین افزود: در صورت گزارش تخلف دفاتر پیشخوان در ارائه خدمات به مردم برخوردهای لازم صورت می‌گیرد و توسط نهادهای صنفی از ارائه خدمات دفاتر ممانعت به عمل خواهد آمد.

استفاده از خدمات غیرحضوری سبب توسعه خدمات شرکت برق خواهد شد


مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی بیان کرد: کاهش سفرهای غیرضروری درون شهری، کاهش هزینه‌های مردم و دولت و به تبع آن امکان ارائه خدمات بیشتر و بهتر تنها بخشی از مزایای استفاده از خدمات غیرحضوری توسط مشترکین است.
وی ابراز امیدواری کرد: در صورتی که مردم از خدمات اینترنتی جهت اعلام کارکرد، مشاهده قبض و پرداخت آن استفاده کنند این امکان مهیا خواهد شد که چاپ قبض کاعذی متوقف شده و هزینه‌های صرفه جویی شده در این حوزه‌ها صرف گسترش و بهبود سیستم توزیع برق شود.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 728204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =