استاندار گیلان صبح امروز در جلسه‌ی کارگروه تخصصی اجتماعی و فرهنگی استان گفت: تمرکز بر مشاوره‌های قبل از ازدواج و اولویت قرار دادن آن می تواند در کاهش آمار طلاق بسیار موثر باشد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان؛ دکتر مصطفی سالاری در این جلسه بر ضرورت بررسی، شناسایی و تحلیل دقیق‌تر آسیب‌ها در موضوع طلاق تأکید کرد و افزود: باید تلاش شود در مسیر کاهش طلاق بر مشاوره‌های قبل از ازدواج تمرکز بیشتری صورت گیرد.

استاندار گیلان اظهار داشت: قانون حمایت خانواده‌ی جدید، مشاوره‌ی قبل از ازدواج را الزامی کرده است که باید به زودی و با قوت و جدیت بیشتر اجرایی شود.

وی خاطر نشان کرد: این نکته که مردم همانند مراجعه به پزشک در موضوعات درمانی باید در مسائل خانوادگی نیز به مشاور مراجعه کنند در فرهنگ کشورمان گسترش پیدا کند.

وی با بیان اینکه طبق بررسی‌های صورت گرفته بازگشت به زندگی و تداوم آن در مشاوره‌های هنگام طلاق بسیار اندک است گفت: در بسیاری از موارد مشاهده شده که این بازگشت به زندگی بیشتر نقش تأخیر در وقوع طلاق را داشته است که نیازمند بررسی بیشتر است.

نماینده عالی دولت در گیلان به تغییر نحوه‌ی آشنایی زوجین در سال‌های اخیر نسبت به گذشته اشاره و خاطر نشان کرد: آموزش و فرهنگ‌سازی متناسب با جامعه قطعاً می‌تواند در کاهش آسیب‌های این بخش بسیار مؤثر باشد.

وی افزود: با برخی اقدامات نمی توان در روش انتخاب مسیر زندگی، آداب و فرهنگ‌های آشنایی زوجین در نسل جدید تغییر ایجاد کرد، بلکه باید در افزایش سطح دانش آنان تلاش مضاعفی صورت گیرد.

دکتر سالاری بر لزوم مقایسه‌ی آمارها در استان های مختلف براساس شرایط اقلیمی و جغرافیایی تأکید و تصریح کرد: اینکه در استانی به واسطه‌ی دلایل قومی و قبیله‌ای زن نمی‌تواند از حق طلاق خود استفاده کند دلیلی بر کاهش آمار طلاق در آن استان محسوب نمی‌شود.

وی گفت: تلاش در جهت کاهش آمارهای بروز اختلافات و مراجعه به دادگاه بسیار مثبت ارزیابی می‌شود.


استاندار گیلان به رابطه ی مستقیم سطح سواد افراد با ارتکاب جرائم بویژه خودکشی اشاره کرد و افزود: در افرادی که سطح سواد و فرهنگ در آنان بالاتر است کمتر شاهد چنین اقداماتی هستیم که باید علل و عوامل خودکشی با دقت بیشتری بررسی شود.

وی اظهار داشت: نظارت و مشاوره مستمر به افرادی که مرتکب خودکشی می شوند می تواند در جلوگیری از ارتکاب مجدد آنان به این اقدام بسیار موثر باشد و نقش اورژانس اجتماعی در این مسیر بسیار مهم است.

در این جلسه برخی از دستگاه های اجرائی به ارائه گزارشی از بررسی وضعیت آسیب های اجتماعی در استان پرداختند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 730145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =