خبرگزاری صدا و سیما نوشت: دمیتری پسکوف سخنگوی کرملین گفت کنگره گفتگوی ملی سوریه پس از توافق کارشناسان درباره ترکیب شرکت کنندگان برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری تاس از سوچی، پسکوف در گفتگو با خبرنگاران گفت :«این اتفاق نظر وجود دارد که این کنگره به زودی برگزار خواهد شد. این نشست پس از کار فشرده در سطح کارشناسی درباره فهرست نهایی شرکت کنندگان تشکیل می شود.»

سخنگوی کرملین همچنین گفت :«مسلما این فهرست باید آنجا که امکان دارد فهرستی جامع باشد زیرا یک فرمول سیاسی ممکن فقط با مشارکت حداکثری نمایندگان همه گروهها در سوریه قابل دستیابی است.»

پسکوف درباره بیانیه مشترک روسای جمهوری روسیه، ایران و ترکیه در پایان نشست آنها در سوچی در روز چهارشنبه تاکید کرد «این بیانیه یک پروتکل تشریفاتی برای بیان نیات نیست بلکه یک موضع کاملا روشن است.»

سخنگوی کرملین گفت مسکو از موضع ترکیه درباره نیروهایی که آنها را تهدیدی علیه امنیت ملی خود تلقی می کند آگاه است.

«اما این به معنای آن نیست که (در مورد تعیین شرکت کنندگان در کنگره گفتگوی ملی سوریه) کاری نخواهد شد. اکنون یک کار کارشناسی فشرده برای حصول توافق بر سر فهرست ها جریان دارد. پس از نهایی شدن این فهرست، ما انتظار داریم این کنگره در سوچی برگزار شود و این در بیانیه (روسای جمهوری سه کشور) اعلام شد.»

پسکوف افزود تاریخ این نشست «در (گفتگوهای دیشب) به میان نیامد» و اگر درباره این مسئله تماسی برقرار شود یا گفتگوهای تلفنی با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا انجام بگیرد منشی مطبوعاتی کرملین آن را اعلام خواهد کرد.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 730398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =