اعتبار 1500 میلیارد تومانی برای گازرسانی در مازندران طی 4 سال

مشاور عالی وزارت نفت گفت: در چهار سال گذشته یک‌هزار و 500 میلیارد تومان برای گازرسانی در مازندران هزینه شد و بیش از 700 روستا در این استان از نعمت گاز بهره‌مند شدند.

به گزارش خبرآنلاین مازندران، "محمود آستانه" در بازدید از روند پیشرفت فیزیکی پروژه‌های گازرسانی به شهرهای کجور و پول با اشاره به اینکه سیاست وزارت نفت این است که بتواند نیاز سوختی شهرها و روستاها را از طریق توسعه گازرسانی تأمین کند، اظهار داشت: در چهار سال گذشته 1500 میلیارد تومان برای گازرسانی در مازندران هزینه شد و بیش از 700 روستا در این استان از نعمت گاز بهره‌مند شدند.

مشاور عالی وزارت نفت با بیان اینکه هزینه انتقال یک لیتر نفت سفید، نفت گاز یا نفت کوره به بخش کجور به ازای یک متر مکعب گاز، چندین برابر است، تأکید کرد: گازرسانی به روستاهای منطقه و شهرهای پول و کجور برای ما بسیار مهم است.

این مسؤول تصریح کرد: گازرسانی به شهرهای پول و کجور از طریق گاز «سی.ان.جی» انجام می‌شود و بنابراین شرکت گاز مازندران باید جدول زمان‌بندی تهیه کند و براساس همان برنامه‌ریزی صورت گیرد تا زمان بهره‌برداری از پروژه گازرسانی به این دو شهر معلوم شود.

آستانه بیان کرد: پیمانکار توزیع گاز طبق قراردادی که شرکت گاز دارد باید گاز مورد نیاز مردم شهرهای کجور و پول را در مقصد تحویل دهد و در ازای هر متر مکعب گاز تحویلی، مبلغ آن را از شرکت گاز دریافت کند و این قرارداد پنج ساله و قابل تمدید است.

وی گفت: ایستگاه مادر برای تأمین و توزیع گاز کجور در شهر مرزن‌آباد در حال احداث است و قرار است طبق تعهد پیمانکار، تا 22 بهمن امسال تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

مشاور مقام عالی وزارت نفت در ادامه تاکید کرد: مازندران و گیلان در زمستان امسال مشکل قطع و افت فشار گاز ندارند.

مشاور مقام عالی وزارت نفت با بیان اینکه 14 میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار برای دو شهر غرب مازندران در نظر گرفته است، گفت: در تمام شهرهای ایران و حدود 80 درصد روستاها از گاز بهره‌مند شدند.

وی با اشاره به اینکه مصرف گاز در زمستان در روز حدود 700 میلیون مترمکعب است، گفت: مازندران و گیلان در زمستان امسال مشکلی قطع و افت فشار گاز ندارند.

مشاور مقام عالی وزارت نفت از در دست اقدام بودن 350 میلیارد تومان پروژه در این دولت خبر داد و از گاز به عنوان یک انرژی پاک و به صرفه اقتصادی یاد کرد و گفت: با توجه به حجم گاز فراوانی که در کشور وجود دارد امکان صادرات آن کم است در حالیکه فراورده های نفتی به راحتی قابل صادر شدن است.

 

 

۴۶
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 718735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =