ایسنا نوشت:

قائم مقام صندوق توسعه ملی کشور در جلسه کارگروه استانی اشتغال با حضور مدیران دستگاه​های اجرایی و روسای بانک​های استان، درباره مصوبه​هایی چون تخفیف نرخ بهره، طولانی شدن مدت بازپرداخت​ها و حمایت​های ویژه از مناطق محروم توضیح داد.

سید محمدقاسم حسینی در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه​گذاری اظهار ​کرد: اشتغال با برگزاری جلسات متعدد و بدون بازده ایجاد نمی​شود. شغل به معنی سرمایه​گذاری است و این امر نیز با ایجاد مازاد منابع مالی در داخل و خارج کشور محقق می​شود.

وی افزود: باید برای خوزستان فکرهای اساسی کنیم. بدون شک با وجود ظرفیت​ها و مزیت​های نسبی استان می​توان شرایط را بهبود بخشید. اولین قدم در این راه شناسایی مشکلات و رفع آن​هاست.

قائم مقام صندوق توسعه ملی کشور تصریح​کرد: چیزی که برای استان مهم است، بحث ارزآوری است. با وجود این​که سال​گذشته منابع مالی زیادی برای صنایع تبدیلی پرداخت شد اما وضعیت خوبی در این مقوله نداریم. خوزستان از نظر میزان سپرده​گذاری در کشور مقام پنجم و از نظر توزیع اعتبارات کشوری رتبه سوم را دارد. بنابراین باید مشخص شود توجیه بانک​ها برای عدم همکاری​شان چیست.

حسینی ادامه​داد: اخیرا تصویب شده کارگروه​ها و سایت بهین​یاب از فرایند تامین مالی حذف شوند تا این فرایندها کوتاه​تر انجام شود. همچنین برنامه​ریزی شده بخش صنعت و گردشگری و تفریحی در استان فعال شود. همچنین نرخ سود هتل​سازی به ۱۶ درصد کاهش یافته و در مناطق محروم بازپرداخت وام​ها به ۱۰ سال افزایش یافته است.

وی خاطر نشان​کرد: درصورتی که بانک با طرح​های استان​های محروم همکاری نکند صندوق پول آن​ها را تامین خواهد کرد. همچنین نرخ سود ارزی در مناطق محروم دو درصد کاهش داشته است. از این پس طرح ارزی به وزارت صنعت ارجاع داده نمی​شود و مستقیم به بانک محول می​شود.

حسینی تاکیدکرد: اشتغال​زایی آسان نیست و نیازمند برنامه​ریزی دقیق است.

در این جلسه امید حاجتی، معاون برنامه​ ریزی استانداری نیز اظهار ​کرد: دستگاه​های اجرایی و بانک​ها باید بتوانند منابع متمرکز صندوق توسعه ملی را به سمت استان هدایت کنند. از دستگاه​های اجرایی خواسته می​شود متقاضیانی که توان مالی برای سرمایه​گذاری ندارند را از همان ابتدا رد کند و اولویت را به افراد توانمند دهد.

وی افزود: صندوق توسعه باید با بانک​هایی که صرفا دید اقتصادی را مد نطر دارند متفاوت باشد و شرایط اعطای تسهیلات برای بانک​ها نیز در کل کشور آسان شود.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 351198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =