ایرنا نوشت:

سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارات وزیر امور خارجه در جلسه غیرعلنی امروز گفت: گروه ۱+۵ پذیرفته است که حق مردم ایران را در مذاکرات باید در نظر بگیرد.

بهروز نعمتی پس از جلسه غیرعلنی مجلس شورای اسلامی و حضور وزیر امور خارجه در این جلسه در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به مذاکرات اخیر در وین و طولانی شدن مذاکرات، هیات رییسه مجلس تصمیم گرفت آقای دکتر ظریف را دعوت کنند تا مسایل و اختلاف نظرهایی را که در این مذاکرات وجود داشت، تشریح کند.

وی ادامه داد: وزیر امور خارجه در زمینه غنی‌سازی به موارد اختلافی و همچنین زمان مذاکرات اشاره کرد و اظهار داشت گروه ۱+۵ بر این اعتقاد بودند که در شش ماه اول مذاکرات را تمام کنند و در هفته آخر هم فشار فراوانی آوردند تا مذاکرات را تمام کنند اما باتوجه به موارد اختلافی که یک مورد از آن را مقام معظم رهبری در مورد تولید ۱۹۰ هزار سو مطرح کردند، تمدید مذاکرات پیشنهاد شد که خوشبختانه طرف مقابل هم آن را پذیرفت.

وی اضافه کرد: عمده اختلافات درباره ظرفیت و میزان غنی سازی بوده که با توجه به توضیحات آقای ظریف آمریکایی‌ها و ۵ کشور دیگر پذیرفته‌اند که حق مردم ایران را در نظر بگیرند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا نمایندگان هم در این جلسه سوالاتی مطرح کردند، گفت: در جلسه امروز سوالی مطرح نشد و به شکل گزارش بود که آقای ظریف درباره آن توضیح دادند و این توضیحات قانع کننده بود.

سخنگوی هیات رییسه مجلس همچنین در پاسخ به این سوال که آیا جلسات بین مجلس با تیم مذاکره کننده ادامه خواهد داشت؟ گفت: خیر، جلسه‌ای برگزار نخواهد شد البته جلساتی بین دولت و مجلس و همچنین مجلس و تیم مذاکره کننده وجود داشته اما فکر می‌کنم در این مقطع، برگزاری این جلسات کافی باشد.

نعمتی در پاسخ به سوال دیگری که آیا مجلس تصمیم خاصی در زمینه مذاکرات خواهد گرفت؟ گفت: پروتکل الحاقی و همچنین بحث غنی‌سازی باید به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد و هرجا نیاز باشد حتما مجلس از ظرفیت‌های خود استفاده می‌کند و اثر گذاری خود را خواهد داشت اما باتوجه به بیانات رهبری و تلاش‌های سازنده تیم مذاکره کننده فکر می‌کنم نیازی به اقدام مجلس نباشد.

 

17503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 366444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =