۰ نفر
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۳

هفته گرافیک اهواز با مشارکت هنرمندان اهوازی و مشاهیر کشور در معاونت فرهنگی دانشگاه چمران برپا شد.

جمعی از طراحان گرافیک اهواز با همکاری معاونت فرهنگی دانشگاه شهید چمران اهواز و پارک علم و فناوری خوزستان، هفته گرافیک را برگزار کردند.

این رویداد کم نظیر هنری که از تاریخ 11 تا 14 اردیبهشت 1395 در محل معاونت فرهنگی دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار می شود که شامل دو بخش نمایشگاه پوسترهای تئاتر و نشست های تخصصی است.

قباد شیوا و مسعود سپهر، از طراحان گرافیک برجسته کشور به درخواست برگزار کنندگان در هفته گرافیک اهواز، سمینار برگزار می کنند.

محل برگزاری نمایشگاه آثار طراحان گرافیک ایران در گالری مهر دانشگاه شهید چمران از 11 الی 14 اردیبهشت در دو شیفت صبح و عصر است.

به گزارش خبرآنلاین، هنرمندان اهوازی پیش از این در اقداماتی اعتراض خود را نسبت به واگذاری موزه هنرهای معاصر اهواز به بخش خصوصی اعلام کردند.

هفته گرافیک اهواز در دو جلسه ی صبح و بعد از ظهر در سالن آمفی تئاتر دانشکده علوم دانشگاه شهید چمران اهواز به مناسبت هفته ی گرافیک میزبان سخنان سپهر، استاد و از پیشکسوتان هنر گرافیک بود.

سپهر در این جلسه گفت: در بحث پیش رو ما پرداختی خواهیم داشت به لگو در ارتبا‌ط تصویری و انواع آن که امروزه در زبان ها و رویکردهای مختلف با نام های منوگرام، سمبول، سایکن و... با آن روبه رو هستیم و لغت مرسوم آن در ایران همان لغت "نشانه " است و به هر آن چیزی اطلاق می شود که بر چیز دیگری دلالت داشته باشد.

وی توضیح داد: ساده کردن "فرم" یا "نشانه" نیست، "مثال گل سرخ" که می تواند نشانه مهر یا در موارد مختلف نشانه ی "عشق" باشد. ما اصل نشانه ای که وظیفه ی آن انتقال معناست  را به سه صورت می توانیم مورد واکاوی قرار دهیم.

وی همچنین گفت: عین همان چیزی که می بینیم، شباهت یا بازنمایی به ارجاع  یا اشاره و نماد سه صورتی هستند که نشانه را مورد واکاوی قرار می دهد.

سپهر گفت: گرافیست ها موظف هستند ایجاد شبهه را در آثار خود از بین ببرند، و اثر خوب و موفق اثری هست که ویژگی های همچون متفاوت و خلاقیت در آن مشهود باشد و با دیگر نشانه ها تفاوت داشته باشد، دارای وضوح، سادگی و خلاصگی باشد، ارتباط با موضوع داشته باشد، به یاد ماندنی باشد، ماندگار باشد و دارای فرهنگ باشد.

موضوع بعدی که در این جلسات به آن پرداخته شد مقوله ی تخصصی "فونت" در گرافیک و مشکلات آن  در امروز بود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 532695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =