ایسنا نوشت: دفتر حفاظت منافع ایران در قاهره ادعاهای منتشره از سوی روزنامۀ «الیوم السابع » در مورد ایران را به شدت تکذیب کرد.

دفتر حفاظت منافع ایران در قاهره، در یک بیانیه مطبوعاتی، ادعاهای منتشره در گزارش‌های اخیر روزنامه مصری «الیوم السابع » در مورد تلاش ایران برای بر هم زدن روابط کشورهای منطقه را به شدت تکذیب کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دفتر حفاظت منافع کشورمان با اشاره به اقدام روزنامه الیوم السابع در انتشار دو گزارش که حاوی ادعاهایی کذب منتسب به دولت و برخی مقامات جمهوری اسلامی ایران و همچنین دفتر حفاظت منافع جمهوری اسلامی ایران در قاهره است، به طور کامل و به شدت ادعاهای مطروح شده در گزارشات فوق الذکر را تکذیب کرد.

در تکذیبیه دفتر حفاظت منافع جمهوری اسلامی ایران در قاهره تاکید شده است : موضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در سیاست و روابط خارجی توسعه و گسترش روابط با کشورهای جهان به خصوص کشورهای مسلمان در منطقه بر اساس اصول بدیهی احترام متقابل، عدم دخالت در امور دیگران و احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی کشورها است .

این بیانیه مطبوعاتی می افزاید: چنین فضاسازی تبلیغاتی در راستای دامن زدن به فضای غیرواقعی ایران هراسی و تلاش برای جابه‌جایی و تغییر توجهات از دشمن واقعی جهان اسلام، تنها در جهت تشدید تقابل بین کشورهای مسلمان در منطقه به جای همکاری و همگرایی، سوال‌برانگیز و تعجب آور است و تنها رژیم صهیونیستی از دامن زدن به فضای تقابل بین کشورهای منطقه سود می برد.

دفتر حفاظت منافع کشورمان در قاهره در ادامه تاکید کرده است : راهبرد اصولی جمهوری اسلامی ایران همواره بر وحدت و همگرایی کشورهایی اسلامی در منطقه و تقویت و توسعه همه جانبه روابط در راستای ثبات و امنیت منطقه و منافع و مصالح مشترک کشورها و ملتهای منطقه است. جمهوری اسلامی ایران همواره از هم گرایی و وحدت کشورهای منطقه در راستای همکاری و شراکت سازنده در راستای حل و فصل سیاسی مسائل و بحران های منطقه بدون مداخله بیگانگان و با مشارکت همه کشورهای بزرگ منطقه استقبال می کند .

در این تکذیبیه همچنین با اشاره به شرایط حساس کنونی منطقه که کشورها و ملتهای منطقه با چالش ها و تهدیدات مشترک از سوی دشمنان مشترک به خصوص از جانب پدیده شوم تروریسم و تهدید واقعی و اصلی تروریسم دولتی رژیم صهیونیستی مواجهند، بر ضرورت بیش از پیش همکاری و همگرایی میان کشورهای منطقه تاکید شده است.

دفتر حفاظت منافع جمهوری اسلامی ایران در پایان تاکید کرده است: دفتر حفاظت منافع جمهوری اسلامی ایران در قاهره بر اساس موازین و عرف بین المللی و مقررات و قوانین دیپلماتیک در چارچوب فعالیت های معمول و رسمی خود در جهت توسعه و گسترش روابط و همکاری بین دو کشور بزرگ جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عربی مصر فعالیت می کند .

روزنامه و پایگاه خبری الیوم السابع طی روزهای گذشته با انتشار دو گزارش با عناوین «طرح اطلاعاتی ایران برای جاسوسی از پایتخت های عربی» و «گزارش های امنیتی مبنی بر تلاش تهران برای بر هم زدن روابط بین قاهره و کشورهای خلیج فارس» ادعاهایی را در مورد تلاش جمهوری اسلامی ایران برای اخلال در روابط بین کشورهای منطقه مطرح کرده بود.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 532725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =