تشکیل کمیته بررسی طرح های آبی چهارمحال و بختیاری/استفاده از فاینانس برای اتصال به راه آهن

خانه ملت نوشت : رئیس مجلس شورای اسلامی بر لزوم استفاده از تمامی ظرفیت ها برای توسعه چهارمحال و بختیاری تاکید کرد و گفت: برای اتصال این استان به راه آهن می توان از فاینانس استفاده کرد.

دکترعلی لاریجانی در نشست با اعضای مجمع نمایندگان استان چهارمحال و بختیاری در مجلس شورای اسلامی گفت: باید به مشکلات مناطق مختلف کشور رسیدگی شود و در این راستا اولویت‌ها تعیین شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای توسعه استان چهارمحال بختیاری افزود: مشکل کمبود منابع آبی در کشور باید مورد رسیدگی جدی قرار بگیرد و با توجه به صحبت‌های نمایندگان استان چهارمحال بختیاری در این راستا باید یک کمیته فنی بررسی طرح‌های آبی استان چهارمحال و بختیاری تشکیل شود تا تمامی جوانب را بسنجد و اقدامات لازم را برای رسیدگی به مشکلات انجام دهد.

دکتر لاریجانی افزود: باید نحوه ارائه زمین و امکانات در شهرک‌های صنعتی در مناطق محروم به نحوی باشد که انگیزه برای سرمایه‌گذاری ایجاد شود.

وی با اشاره به مصوبه برای برداشت یک و نیم میلیارد دلاری از صندوق توسعه ملی برای رونق اشتغال در مناطق روستایی و مرزی کمتر برخوردار ادامه داد: با توجه به اینکه روند مهاجرت از روستاهای کشور به دلیل مشکلات اقتصادی رو به افزایش بود این مصوبه لحاظ شده بنابراین باید شرایط برای سرمایه‌گذاری در موضوعاتی مانند توسعه صنایع دستی و بسته‌بندی و همچنین استفاده از ظرفیت‌های معدنی و گردشگری مد نظر قرار گیرد و در این راستا سرمایه‌گذاری تسهیل شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: برای اتصال استان چهارمحال و بختیاری به راه‌آهن می‌توان از ظرفیت فاینانس استفاده شود تا این پروژه به سرانجام برسد، همچنین باید به موضوع احیای دشت‌های استان چهارمحال و بختیاری توجه جدی شود.

کمبود آب در شهرستان‌های استان چهارمحال و بختیاری

گفتنی است اردشیر نوریان نماینده مردم شهرکرد در مجلس دهم شورای اسلامی در این جلسه بر ضرورت رسیدگی به مشکلات کمبود آب در استان چهارمحال و بختیاری تأکید کرد و گفت: شهرستان‌های استان چهارمحال و بختیاری و کشاورزان با کمبود آب مواجه هستند که باید اقدامات جدی در راستای رفع این مشکل صورت گیرد.

خدیجه ربیعی نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی افزود: مسائل مربوط به کمبود منابع آبی در استان چهارمحال و بختیاری باید به صورت جدی مورد رسیدگی قرار گیرد چرا که شهرستان بروجن از لحاظ تأمین آب شرب با مشکل جدی روبرو است، همچنین باید به طرح آبرسانی بِن به بروجن توجه جدی شود.

خطر مهاجرت ساکنان شهرستان لردگان در صورت بی توجهی به موضوع کمبود آب

خالدی نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وضعیت دشت‌های شهرستان لردگان مناسب نیست، نکته دیگر اینکه باید منابع مالی برای احداث سد ونک - سولگان در لردگان تأمین شود چرا که اگر به موضوع کمبود آب در منطقه توجه نشود بخشی از جمعیت این شهرستان مهاجرت می‌کنند، نکته دیگر اینکه باید به موضوع توسعه راه‌ها در این منطقه توجه شود و اعتبارات لازم برای احداث خط راه آهن در این منطقه تأمین شود.

تامین هزینه‌های مالی راه آهن استان چهارمحال و بختیاری از طریق فاینانس

بر اساس این گزارش کاظمی نماینده مردم اردل و فارسان و رئیس مجمع نمایندگان استان چهار محال و بختیاری در مجلس شورای اسلامی در خصوص این نشست گفت: با توجه به دغدغه‌های نمایندگان استان چهارمحال و بختیاری امروز در مجلس نشستی با دکتر لاریجانی و عباسی، استاندار چهارمحال و بختیاری برگزار شد و مسائل و مشکلات استان در موضوعاتی مانند مشکل بیکاری، مسئله کمبود آب، مشکلات در سرمایه‌گذاری مطرح شد.

نماینده مردم اردل و فارسان در مجلس شورای اسلامی افزود: همچنین در این جلسه مقرر شد هزینه‌های مالی برای راه آهن استان چهارمحال و بختیاری از طریق فاینانس انجام شود و همچنین سازمان ایمیدرو موظف به سرمایه‌گذاری در طرح‌های صنعتی استان شد.

بررسی کم و کیف تخصیص آب‌ها در استان چهارمحال و بختیاری و استان های همجوار

عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری در خصوص نشست مشترک مجمع نمایندگان این استان با رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در این نشست مسائل و دغدغه‌های استان چهارمحال و بختیاری بیان شد و رئیس مجلس نیز تأکید داشتند مساعدت‌های لازم برای رفع مشکلات انجام خواهد شد.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: محورهای مطرح شده در این جلسه در خصوص مسائلی مانند کمبود آب، بیکاری، مشکلات بخش صنعت و کشاورزی و مشکلات در بخش جاده‌ای بود و رئیس مجلس اظهار داشتند پیگیری‌های لازم از طریق وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی انجام خواهد شد.

عباسی همچنین افزود: در این جلسه مقرر شد کمیته فنی بررسی طرح‌های آبی استان چهارمحال و بختیاری تشکیل شود تا آخرین وضعیت آب‌های مصرفی استان‌های همجوار و آب استحصال شده استان بررسی و کم و کیف تخصیص آب‌ها بررسی شود، همچنین باید به نیازمندی‌های منطقه در خصوص مسائل مذکور توجه جدی شود.

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 736458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =