ایرنا نوشت: نخستین جشنواره فیلم‌های ایرانی در سالن دانشگاه ملی سنگاپور با نمایش فیلم «بادیگارد» آغاز شد.

فیلم بادیگارد ساخته ابراهیم حاتمی کیا به زبان فارسی و با زیر نویس انگلیسی امشب اکران شد که عمده تماشاگران آن سنگاپوری و تعدادی نیز از ایرانیان مقیم این کشور جنوب شرق آسیا بودند.

آنگ سنگ خو رئیس موسسه مطالعات خاورمیانه دانشگاه ملی سنگاپور ، پیش از نمایش فیلم، ضمن تقدیر از آثار هنرمندان ایرانی در چند دهه اخیر، سینمای ایران را سینمای مطرح در جهان دانست.

وی با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره فیلم های ایرانی در سنگاپور،اظهار امیدواری کرد که اینگونه برنامه های فرهنگی و هنری بیشتر برگزار شود تا هنردوستان ایرانی بتوانند از نزدیک آثار مورد علاقه خود را مورد پیگیری قرار دهند.

علی محمد سابقی رایزن فرهنگی ایران در مالزی نیز پیش از نمایش این فیلم در سخنانی ،ضمن ویژه خواندن سینمای ایران گفت: سینمای ایران قابل مقایسه با هیچ کشوری نیست و حتی با آنها رقابت هم نمی‌کند.

وی تصریح کرد: سینمای ایران دارای مشخصه خاصی است که بر ارزش‌های فرهنگی، اجتماعی و خانوادگی ایرانی مبتنی است .

به گفته سابقی ، ویژگی ممتاز سینمای ایران موجب شده که در هر جشنواره بین المللی و برون مرزی جایزه دریافت کند.

رایزن فرهنگی ایران در مالزی افزود: سینمای ایران از جذابیت‌های جنسی و خشونت به دور است و از ادبیات غنی ایران و ارزش‌های فرهنگی و دینی حاکم بر جامعه ایرانی بهره می گیرد.

وی یادآور شد: زنان هم در سینمای ایران نقش پر رنگی دارند و به عنوان فیلمنامه نویس، بازیگر، کارگردان و تماشا کننده سهم بزرگی در احیای صنعت سینمای ایران داشته و دارند.

اونگ کنگ یونگ سفیر سنگاپور در ایران نیز از شرکت کنندگان در این مراسم بود.

58241

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 719122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =