ایرنا نوشت: خبرگزاری رویترز از ژنو گزارش داد: سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که «رابرت موگابه» رئیس جمهوری زیمبابوه از سمت سفیر حسن نیت این سازمان عزل شده است.

براساس این گزارش، موگابه در پی خشم و اعتراض گروه های مدافع حقوق بشر و طرف های اهدا کننده کمک به این سازمان، از این سمت برکنار شد.

«تدروس آدهانوم گیبریسس» رئیس سازمان بهداشت جهانی با اعلام اینکه به صدای اعتراض و نگرانی در این مورد گوش داده است، گفت: طی چند روز گذشته، در مورد انتصاب رابرت موگابه به عنوان سفیر حسن نیت سازمان بهداشت جهانی اندیشیدم و تصمیم گرفتم که این انتصاب را ملغی اعلام کنم.

روزنامه فایننشال تایمز نیز در این مورد نوشت: انتصاب موگابه به عنوان سفیر حسن نیت سازمان بهداشت جهانی برای بیماری های غیر مسری در آفریقا، اعتراض شدیدی از طرف گروه های بین المللی مدافع حقوق بشر در پی داشته است و بسیاری این تصمیم را اشتباه محاسباتی از سوی رئیس این سازمان تلقی کرده اند.

براساس این گزارش، پیشینه حقوق بشری موگابه که به مدت 37 سال بر زیمبابوه حکمرانی می کند، مورد انتقاد قرار گرفته است. همچنین عملکرد وی به دلیل ریاست بر فروپاشی اقتصاد زیمبابوه محکوم شده است.

49311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 719823

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =