خیز شاسی بلند لامبورگینی برای رکوردشکنی در جهنم سبز

رکوردهای ثبت شده در نوربرگ رینگ (ملقب به جهنم سبز) به نوعی تبدیل به یک سنگ محک در بین خودروسازان شده و لامبورگینی نیز مشتاق است تا به این قافله بپیوندد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پدال،همین چند وقت پیش بود که لامبورگینی اوراکان پرفورمنته عنوان سریع‌ترین خودروی تولیدی در نوربرگ رینگ را به دست آورد اما اندکی بعدتر این رکورد به هم‌خانواده لامبورگینی یعنی پورشه 911 GT2 RS با رکورد 6 دقیقه و 47.3 ثانیه رسید.

لامبورگینی بهار سال آینده بازهم به جهنم سبز بازخواهد گشت اما این بار اوراکان پرفورمنته غرض نخواهد کرد بلکه شاسی‌بلند جدید این برند یعنی اوروس تلاش خواهد داشت رکورد سریع‌ترین شاسی‌بلند این پیست معروف را به خود اختصاص دهد. این رکورد هم‌اکنون با زمان 7 دقیقه و 51.7 ثانیه در اختیار آلفارومئو استلویو کوادروفولیو است اما برخی افراد اعتقاد دارند شاید ویدئوی منتشر شده درباره رکورد آلفارومئو تدوین شده باشد.

مسئول بخش تحقیق و توسعه لامبورگینی آقای مائوریزیو رجیانی گفت که اوروس بهار سال آینده در جهنم سبز حاضر خواهد بود. دلیل اینکه سوپر شاسی‌بلند جدید بولونیایی هم‌اکنون به رکورد موردنظر حمله نمی‌کند این است که لامبو اعتقاد دارد بهتر است منتظر فصلی گرم‌تر با آب و هوایی خوب به منظور بهبود رکورد استلویو ماند.

زمانی که از رجیانی درباره احتمال شکستن رکورد آلفارومئو توسط اوروس پرسیده شد او با خنده‌ای در چهره گفت که یک شاسی‌بلند 650 اسب بخاری این کار را انجام خواهد داد.

دیگر قدبلندی که می‌تواند رکورد آلفارومئو استلویو را به فراموشی بسپارد کاین توربو S E-Hybrid است؛ اما پورشه و لامبورگینی هردو بخشی از گروه فولکس‌واگن بوده و اگر بفهمیم دست لامبورگینی در کسب حداکثر سرعت باز باشد تعجب نخواهیم کرد زیرا یک شاسی‌بلند با بهای 200 هزار دلاری باید وضعیت بهتری داشته باشد.

۵۴۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 736751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =