تسنیم به نقل از رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس خبرداد که دولت مکلف شد جریمه دیرکرد پرداخت مطالبات ۵۰ درصدی گندم کاران را بپردازد.

محمدرضا پورابراهیمی اظهار کرد: در برنامه ششم توسعه حکمی گنجانده شده است که اگر دولت طلب کشاورزان را با تأخیر پرداخت کند باید معادل سود بانکی رایج و جاری در کشور را به کشاورزان بپردازد.

وی با اشاره به اینکه این حکم برای اولین بار، در برنامه ششم توسعه گنجانده شده است افزود: کشاورزان با توجه به اینکه پولشان دست دولت بود و پرداخت نمی‌شد  مجبور  می‌شدند به بانک جریمه‌های دیرکرد پرداخت کنند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به اینکه این حکم در قالب برنامه ششم توسعه قرار دارد، از سال جاری قابلیت اجرایی دارد.

 وی تصریح کرد: در حال حاضر با توجه به اینکه 50 درصد از پول گندم کاران با تأخیر پرداخت می‌شود بعد از پرداخت طلب کشاورزان از طریق کمیسیون پیگیری می‌شود که سود مطالبات کشاورزان نیز پرداخت شود.

 پور ابراهیمی همچنین با اشاره به اعلام نشدن نرخ خرید تضمینی گندم  با وجود گذشت یک ماه از آغاز سال زراعی جاری گفت : شاید دلیل اینکه دولت در سال جاری نیز (مانند سال قبل)، قیمت خرید تضمینی گندم رابه موقع اعلام نکرده است، به دلیل نگاهی است که به بازارهای جهانی ( برای واردات به جای تولید) دارد؛ تا گندم را با توجه به قیمت  پایین‌تر بازارهای  جهانی خریداری کند، درحالی که آسیبی که به برنامه ریزی‌های اقتصادی بخش کشاورزی می‌زند،  خیلی بیشتر از پرداخت، مابه‌التفاوت خرید گندم داخلی و وارداتی است.

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 718423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =