چند نکته درباره نقل و انتقالات فوتبال/خوب،بد،زشت!

فصل نقل و انتقالات تقریبا رو به پایان است و گردش مالی امسال شاید کمتر از سال‌های قبل بوده‌است.

 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ امسال هیجان بمب ترکاندن در لیگ برتر خیلی کمتر از سال‌های قبل بوده‌است. این کاهش چشمگیر خرید بازیکن که اگر باشگاه های فولاد خوزستان و استقلال را از جمع تیم هایی که سعی کردند در بازار نقل و انتقالات کمی پر سر و صدا باشند کنار بگذاریم ، یک واقعیت را به همراه دارد. ابتدا اینکه گویای وضع بد مالی تیم هاست. بدون شک حذف تراکتورسازی از بازار خرید نقل و انتقالات نقشی مهم در کم سر و صدا شدن فصل نقل و انتقالات داشت. تیم پرسپولیس به جذب زیاد بازیکن نیازی نمی دید و برانکو فقط در پی ترمیم تیم مدعی اش در آسیا بود. سپاهان یا پول نداشت یا کرانچار خیلی نیازی به خریدهای آنچنانی نمی دید و فقط سعی کرد تیمش را ترمیم کند. علی دایی اساسا به خریدهای آنچنانی اعتقادی ندارد. مجید جلالی و پیکان هر دو نشان دادند همیشه به اعتدال در هزینه اعتقاد دارند.

تیم های دیگر هم خیلی پولی برای بمب یا ترقه ترکاندن ندارند. فولاد می خواست بگوید دوباره مدعی است و بیشتر از همیشه اش هزینه کرد. اگرچچه خیلی از خریدهایش همان یارانی بودند که خودش ساخته و بعد  از دست شان داده بود.

با این وجود برای این فصل نقل و انتقالات خیلی تیتروار می توان نکاتی مثبت را از پی هم آورد:

*مبالغ بالای صدور رضایتنامه اتفاق خوبی است و بخش مهمی از اقتصاد فوتبال. کاری ه امسال گسترش فولاد با مدیریت هوشنگ نصیرزاده انجام داد ف می تواند یک الگوی مناسب باشد برای فوتبال‌مان.

*یکی از اتفاقات مهمی که در چندسال گذشته شکل گرفته و حالا به اوج رسیده است. اصرار تیم ها به بازیکن سازی است. خوشبختانه اشتیاق باشگاه‌ها بیش از گذشته شده در عقد قراردادهای طولانی با جوانان مستعد به چشم می آید. این رفتار اگر نمایشی نباشد ، می تواند فوتبال ایران را به چریانی پویا بدل کند. حالا تیم ملی به گفته کارلوس کی روش 30 بازیکن طراز اول جوان دارد که شکر خدا خیلی های شان در لیگ های اروپایی بازی می کنند و آنهایی هم که ایران هستند ، درخشش بالایی داشتند.

 

* رسانه‌ها در ایام نقل و انتقالات عادت دارند به به تیتر "بمب نقل و انتقالات"  اما امسال بمبی نترکید. کشش بازار داخلی همین‌قدر است. بازاردیگر ستاره بزرگی ندارد که همه را هیجان زده کند. همین امسال را با سال قبل و انتقال مثلا بیرانوند و امیری  به پرسپولیس یا کاوه و بختیار به استقلال مقایسه کنید. استقلال 2.5 میلیارد برای داریوش شجاعیان هزینه کرد اما خبرش ترکیدن بمب نبود. یا مثلا همین حالت را برای خرید گادوین منشاء برای قرمزها در نظر بگیرید. به نظر بازار داخلی به نقطه تعادل رسیده است.

* تقریبا امسال بازیکن خرجی سرشناسی به لیگ اضافه نشده است، البته با توجه به سابقه فوتبال مان ، این امید هست که اقلا این روند باعث می شود جریمه جدیدی هم نداشته باشیم!

4141

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 680514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =