نامه به وزیر نیرو درباره پیامدهای زیست محیطی سد ایالو

جمعی از فعالان زیست محیطی شهر زنجان با انتقاد از احداث سد ایالو خواستار جلوگیری از ادامه ساخت غیرمجاز این سد شدند. آن ها در نامه ای به وزیر نیرو ضرورت پیگیری توقف ساخت این سد و پیادمدهای آن را مطرح کرده اند.

به گزارش خبرآنلاین؛ در بخشی از این نامه آمده است:« مطابق بررسی ها و پیگیری هایی به عمل آمده، در استان زنجان و در بخشی از حوضه رودخانه قزل اوزن، سدی تحت عنوان ایالو در حال احداث است که مجوز محیط زیستی ندارد و کارشناسان محیط زیست نیز غیرمجاز بودن این سد را بارها اعلام داشته و درباره اثرات زیانبار آن هشدار می دهند».
در ادامه آمده است:« اما مجریان و دست اندرکاران این سد با فرافکنی ها و بازی با عناوین، از تقید به قانون و مقررات و توجه به هشدارهای زیست محیطی سرباز می زنند.
با توجه به این که تجربه تلخ سال های اخیر نشان داده است که معضلات محیط زیستی می تواند مشکلات و خطرات بسیار عمده ای را به بار آورد و رودخانه قزل اوزن نیز در سال های اخیر با بی آبی چشمگیری روبرو شده است، اجرای چنین پروژه ای آن هم به صورت غیرمجاز نمی تواند مورد پذیرش امضا کنندگان نامه حاضر به عنوان جمعی از مردم زنجان و کوهنوردان و دوستداران طبیعت باشد».
در خاتمه امضاء کنندگان درخواست دارند، از ادامه اجرای این پروژه غیرمجاز جلوگیری به عمل آید تا از شکل گرفتن مشکلات جدید زیست محیطی در استان زنجان پرهیز شود و بحران آبی منطقه نیز شدیدتر نشود.‌
این پروژه غیرمجاز تاکنون خسارات چشمگیری به طبیعت استان وارد کرده است و به طور منطقی هزینه های هنگفتی بر بیت المال تحمیل کرده است، پیگیری تخلفات ناشی از این عملکرد خارج از مدار قانون نیز مورد درخواست است.
دستور فرمایند، اقدامات عاجلی در راستای موارد خواسته شده به عمل آید.
رونوشت این نامه به رییس محترم سازمان حفاظت محیط زیست کشور، استاندار زنجان ، نماینده محترم ولی فقیه در استان ، رییس سازمان برنامه و بودجه استان ، اداره کل بازرسی استان، حفاظت محیط زیست و شرکت آب منطقه ای استان زنجان جهت صدور دستورات لازم برای پیگیری های قانونی ارسال شده است.

 

48

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 691343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =