تسنیم نوشت: در آگهی ثبت شرکت فدراسیون فوتبال به عنوان شرکت خصوصی، تاریخ تأسیس و اعضای هیئت رئیسه دارای ابهاماتی عجیب است و نام دو فرد ناشناس به عنوان عضو هیئت رئیسه دیده می‌شود.

طبق تبصره الحاقی ماده 5 قانون محاسبات کشور، فدراسیون‌های ورزشی نهادهای عمومی غیر دولتی هستند. این نهادها تا پیش از سال 1390 نیاز به ثبت نداشتند اما از این سال به بعد طبق ماده 12 قانون اصلاحات اداری باید فدراسیون‌ها، هم ثبت می‌شدند و هم شناسه ملی می‌گرفتند. با این حال فدراسیون فوتبال از سال 1390 تا 96 به ثبت نرسیده و وقتی هم که این کار انجام شده اتفاقی عجیب رخ داده است.

با توجه به اینکه همیشه هم سایه یا تهدید تعلیق و دخالت دولت در فوتبال ما در میان است، این کار لازمه مقابله با این تهدیدها بود. در اینکه پس از به ریاست رسیدن مهدی تاج، برخی اتفاقات خوب در فدراسیون فوتبال رقم خورده و برخی کارها نیز نظم و انضباط گرفته، شکی نیست. موضوع اینجاست که برخی مسائل عجیب در این بین رقم می‌خورد که گاهی همه چیز را تحت الشعاع قرار می‌دهد و این بار هم چنین اتفاقی برای فدراسیون فوتبال در ثبت این شرکت رقم خورده است.

طبق آنچه در برنامه «پرونده» رادیو ورزش، امروز عنوان شد، فدراسیون فوتبال در زمان ریاست مهدی تاج تصمیم به ثبت این فدراسیون به عنوان یک شرکت خصوصی گرفته است. این اتفاق در شرایطی رقم خورده که مسائلی عجیب در این رخداد بسیار مهم دیده می‌شود. اولین اتفاق عجیب در این ماجرا تاریخ تأسیس فدراسیون فوتبال است. فدراسیون فوتبال ایران در تاریخ 12 اسفندماه 1325 تأسیس شد و 30 بهمن 1326 به عضویت فیفا درآمد، اما مشخصاتی که برای ثبت آن به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ارسال شده، تاریخ تأسیس 1396/03/03 (سوم خردادماه 1396) را نشان می‌دهد. یعنی فدراسیون تحت امر مهدی تاج بیش از 70 سال از سابقه این فدراسیون را نادیده گرفته و اکنون دوماهه و به نوعی شیرخواره است!

موضوع جالب‌تر اما اینجاست که در معرفی اعضای فدراسیون به عنوان شرکتی خصوصی، دو نام ناشناس دیده می‌شود و البته دو نام هم از اعضای هیئت رئیسه حذف شده است. مهدی تاج به عنوان رئیس فدراسیون، علی کفاشیان به عنوان نایب رئیس اول، حیدر بهاروند به عنوان نایب رئیس دوم، لیلا صوفی‌زاده به عنوان نایب رئیس سوم (بانوان)، عبدالکاظم طالقانی به عنوان عضو هیئت‌های استانی، میرحسین پرویزی چری به عنوان عضو مدیران عامل، فریدون اصفهانیان به عنوان عضو هیئت رئیسه، هدایت ممبینی به عنوان عضو هیئت رئیسه سابقه مدیریت و رهام کینی عضو هیئت رئیسه سابقه مدیریت به مدت چهار سال تعیین شده‌اند.

نکته مهم اینکه آنچه در ثبت شرکت‌ها نوشته و ثبت می‌شود به مجمع اولویت دارد در واقع مجمع آن را قانون کرده و به ثبت رسیده است. مهدی تاج در تاریخ 18 اردیبهشت 95 رئیس فدراسیون شد اما آنچه به ثبت رسیده این است که تاج در تاریخ 3 خرداد 96 رئیس شده است. در واقع به استناد به این موضوع تاج می‌تواند 13 ماه بیشتر رئیس فدراسیون باشد و به جای سال 1399، در سال 1400 ریاستش به پایان برسد.

این در حالی است که نامی از محمود شیعی و محمود اسلامیان دیده نمی‌شود. شیعی که به عنوان عضو مدیران عامل در هیئت رئیسه حضور دارد در این فرم جای خود را به میرحسین پرویزی چری داده و جای محمود اسلامیان را هم که با حکم مهدی تاج به هیئت رئیسه اضافه شد، رهام کینی گرفته است. گفته می‌شود این دو نفر ناشناس از کارمندان فدراسیون فوتبال هستند اما اینکه چگونه سر از هیئت رئیسه درآوردند جای ابهام و سؤال دارد و باید دید دلیل فدراسیون فوتبال برای این کار چه بوده است.

تصویر زیر هم مربوط به درج آگهی تاسیس فدراسیون در روزنامه کثیرالانتشار است.

256 41

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 698365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =