کاربران مشکلات خود را اعلام کردند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کاربران روز گذشته مشکلات خود را در زمینه سربازی،استخدام،قانون کار و ... مطرح کردند.

در جدول زیر این مشکلات آورده شده است:

 

ردیف

موضوع

شرح موضوع

1

اقتصاد

- سلام من يك واحد توليدي دارم كه بخاطر مسائل زيست محيطي سوخت ان را از مازوت تبديل به گاز كرده ام وحال به علت حق امتياز بالاي اداره گاز و همچنين عدم قسط بندي آن نزديك به يك سال است كه اين واحد توليدي تعطيل شده وحدود بيست نفر بيكار وچند مليارد سرمايه هم بلاتكليف مانده است.حالا مسئولين محترم چنانچه خواهان رونق بازار و حل مشكل بيكاري هستند لطفاً پي گيري کنند، آيا اداره گاز نبايد مطالبات خود را به صورت قسطي دريافت كند كه هم توليد دچار مشكل نشود وهم اينكه خودش به مطالباتش برسد؟ جالب اينكه اگر اين واحد توليدي فعال باشد در ماه حدود بيست میليون تومان هزينه گاز مصرفي دارد و دريافت اداره گاز در سال بابت مصرف اين واحد حدود دويست و پنجاه مليون تومان مي شود حال قضاوت كنيد كه در اين شركت چه مي گذرد.

- با سلام برای گرفتن مجوز مشاغل خانگی به اداره مربوطه مراجعه شد و پس از تکمیل فرمهای مربوطه به اداره جهاد کشاورزی ارجاع داده شدیم و در آنجا از ما برای محل انجام کار اجاره نامه دارای کد رهگیری خواسته شد اما ما به دلائلی نمی توانیم اجاره با کد رهگیری ارائه کنیم و فقط اجاره نامه معمولی از بنگاه می توانیم ارائه کنم.سوال بنده این است که اجاره نامه با کد رهگیری چه کمکی به اشتغال ما می کند؟ آیا اجاره نامه با کد رهگیری باعث باز ماندن کارگاه ما خواهد شد یا بسته شدن آن؟

- سلام،اگر امکانش هست در مورد آزمون استخدامی فراگیر سوم برای سازمان امور مالیاتی پیگیری انجام بدید،قبل از عید اطلاعیه ای گذاشتند مبنی بر اینکه نیمه دوم فروردین برای مصاحبه اطلاع رسانی می کنند،اما تا الان هیچ اطلاعیه در این مورد ندادند وبه تماسها و پیگیریهای حضوری پذیرفته شدگان هم جواب مشخصی نمي دهند.

- با سلام در مورد واحدهاي اداري و تجاري بحث مالكيت و سرقفلي تا كي اين قانون تبعيض آميز در مملكت بايد ادامه داشته باشد مالك هر سال اجاره رو زياد مي كند هيچ اعتراضي نمي شود كرد و در مورد فروش مبلغ دريافتي رو مالك اعلام مي كند خواهش مي كنم مجلس طرحي را تصويب كند تا دست اين مالكان از حقوق حقه مستاجر حفظ شود.

- با سلام, من در کشور سوئد و شهر استکهلم زندگی می کنم, مشکل بزرگی دارم که امیدوارم بتوانید کمکم کنید, من متاهل و دارای یک فرزندهستم, ازدواج من در سوئد بثبت رسیده, پسرم دو ساله و دارای پاسپورت و مدارک سوئدی است, بعد از سالها دوری از کشور تنها آرزوی من دیدار دوباره وطن و عزیزانم است, همسرم هم بسیار علاقمند به سفر به ایران است اما برای سفر به ایران باید فرزندم مدارک ایرانی و پاسپورت ایرانی داشته باشد و این مهم مستلزم اسلام آوردن همسرم, ازدواج ایرانی و عقد اسلامی است ولی همسر بنده مسیحی است و راضی به انجام اینکار نیست, و در این میان من مانده ام و آرزوی دیدار وطن, و پدر و مادر پیرم در آرزوی دیدار نوه خود. لطفا کمکم کنید.

- چرا وزارت مسکن و شهرسازی وام مسکن را برای افرادی که قبلا وام گرفته و مدت زمان آن به اتمام رسیده است را افزایش نمی دهد؟ اکنون وام مسکن برای خرید منزل 30 میلیون تومان است که به هیچ وجه برای خرید مسکن وام قابل قبولی نمی تواند باشد.خواهشمند است وزارت خانه مربوطه و بانک مسکن نسبت به افزایش وام مسکن آنهایی که درصدد تعویض مسکن خود می باشند، اقدام فرمایند.

- سلام من حدود شش ماهه برای وام ازدواج بانک مسکن ایذه خوزستان ثبت نام کردم ولی خبری نشد دلمان خوش بود مشکلی از مشکلاتمان حل می شوئ

- با سلام احتراما به استحضار می رساند: طرح طبقه بندی مشاغل را در شرکت واحد تهران که نزدیک به 4 سال است در واحد بایگانی خاک می خورد چرا اجرا نمی شود. حقوق یک کارگر لیسانس یا یک کارمند که از لحاظ تجربه و اشتغال یکی باشد به میزات حداقل 2ونیم میلیون تومان درماه حقوق کارمند بیشتر است. دفترچه خدماتی درمانی کارمندان با بهتریت دکتر ها قرار دارداد دارند ولی دفترچه تامین اجتماعی باید بعضی داروها را ازجمله ولبان و سرترالین را آزاد خریداری کنیم.

- با سلام.ایا قانون مشاغل سخت شامل کل منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی شده است؟

- با سلام،چرا هیات دولت ساعات کار ادارات دولتی رو در ماه مبارک رمضان کاهش نمی دهد؟

 - من كارمند بخش خصوصي مخابرات هستم و پانزده سال سابقه كار دارم ، ولي متأسفانه مخابرات نه به سابقه كار توجه مي كند و نه مدرك تحصيلي ، تمام بخش خصوصي مخابرات با اندك حقوقي به زندگي خود ادامه مي دهند از اعتراض جلو مجلس هم كاري از پيش نبردم خواهشاً حرفهاي ما را به گوش مسئولين برسانيد.

2

شهری

- با سلام انتهای اتوبان باقری زیر گذر اتوبان شهید بابایی چند سال است که نیمه کاره رها شده و امکان ورود به مسیر بابایی غرب وجود ندارد لطفا شهرداری دراتمام این پروژه تسریع کند.

- با سلام و خسته نباشید در منطقه 15 تهران شهرکی وجود دارد به نام شهرک رضویه که یک خیابان اصلی دارد به نام شهید اسکندرلو. در این خیابان وانت هایی برای فروش میوه به صورت دوبله پارک می کنند که ترافیک زیادی را به وجود می آورند و همچنین با بلندگوی خود آلودگی صوتی فراوانی ایجاد می کنند به طوری که مردم این شهرک واقعا از این شرایط کلافه شده اند. لازم به ذکر است که هر چند وقت یکبار ماموران سد معبر شهرداری به آنها تذکر می دهند ولی شنیده ها حاکی از آن است که با دریافت پول از جمع کردن آنها خودداری می کنند. لطفا مراجع ذی صلاح را جهت رفع این مشکل مطلع سازید. با تشکر

- خيابان بوستان، واقع در محدوده منطقه دوازده شهرداری مهرشهر کرج و با يک کوچه فاصله از شهرداری، خيابان مسکونی پهنی است که در هيچ سوی خيابان پياده رو ندارد. پر تردد است و عرض زياد خيابان باعث می شود رانندگان با سرعت بالا و مثل يک خيابان اصلی از آن عبور کنند. نور خيابان مشکل جدی دارد و اغلب تاريک است. در شرايطی که در خيابان ارم که خيابان اصلی محسوب می شود هر چند متر يک سرعت گير گذاشته شده است، در اين خيابان اثری از سرعت گير نيست. و در کنار هم گذاشتن تمام اين فاکتورها کافيست که بدانيم هر روز و شب با جان چند عابر از اهالی اين محل در اين خيابان بازی می شود و شاهد چه حوادثی هستيم. اميدوارم مسئولان سرانجام يک بار به اين خواسته های اهالی محل ترتيب اثر دهند.

- ازشورای شهردوره پنجم تقاضاداریم درراستای چابک سازی شهرداری اعضای هیئت علمی دانشگاه که همزمان با رانت ولابی کارمند شهرداری هستند درغالب قراردادساعتی وحقوق کلان می گیرند راتعیین تکلیف کند چون عملا درشهرداری نیستند ودردانشگاه حضوردارند

3

نظام وظیفه

- من تک پسر جانباز هستم پدرم در سن14 سالگی به جبهه جنگ رفته وجانباز شده است. بعد از ان مدت سربازی خود را در غالب نیروی عملیاتی به منطقه گیلان غرب مامور بوده که متاسفانه نقص قانون به ضرر من وپدرم هست چون من متولد1373 هستم هیچ کسر خدمتی نمی دهند

- من با مدرک دکتری از یکی از معتبرترین دانشگاه های اروپا همانند هزاران فارغ التحصیل ممتاز مقیم خارج از کشور به علت مشکل خدمت سربازی قادر به بازگشت به ایران نیستم. از مسئولین تقاضا دارم همانطور که در ایام انتخابات بارها به بازگشت نخبگان به کشور تاکیید کردند تسهیلاتی جهت خرید خدمت مشمولین خارج از کشور اتخاذ کنند. این کار علاوه بر اینکه بازگشت نخبگان به کشور را تسهیل می کند بودجه شایانی را نیز نصیب دولت می کند که می توان از آن در جهت بهبود وضعیت معیشت کارکنان و بازنشستگان نیروهای مسلح و یا اشتغال زایی جهت فارغ التحصیلان ممتاز دانشگاهی داخل کشور بهره گرفت.

4

آموزش

با سلام بنده از سال 73 به عنوان معلم حق التدريسی با 18 ساعت کار در هفته در آموزش و پرورش مشغول به تدريس شدم و تا سال 1381 تدريس داشتم ولی هيچ بيمه ای نداشتم يعنی بيمه نمی کردند اما الان مدت 14 سال است که در نهادی ديگر مشغول به کار هستم و بيمه تامين اجتماعی دارم آیا می توانم سنوات حضور در آموزش و پرورش را دريافت کنم

 

 

 

 

46232

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 670449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =