۰ نفر
۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۱

قیمت نفت،در پی کاهش واردات چین که در یکسال اخیر به کمترین میزان خود رسید، کاهش یافت؛اما این کاهش واردات موجب کاهش سرمایه گذاری ها در این کشور نشده بلکه در پی افزایش تنش های سیاسی در خاورمیانه رخ داده است.

به گزارش خبرآنلاین،رویترز در گزارشی نوشت: معامله گران بازار نفت می گویند که آنها نظاره گر تنش های بین ایران و عربستان سعودی هستند.

قیمت نفت برنت در پایان معاملات روز چهارشنبه به 63 دلار و 49 سنت رسید که 20 سنت کاهش یافته است.

نفت برنت در اوایل هفته 64 دلار و 65 سنت بوده که بالاترین نرخ نسبت به سال 2015 گزارش شده است.با این حال افزاش تنش های سیاسی در خاورمیانه و اجرای برنامه مبارزه با فساد در عربستان سعودی سبب شد تا قیمت نفت کمی کاهش یابد.

چین در ماه اکتبر میزان واردات خود را به میزان 7.3 میلیون بشکه در روز کاهش داد،در حالی که این کشور در ماه سپتامبر 9 میلیون بشکه در روز نفت وارد کرده است. این کمترین میزان واردات نفت از اکتبر 2016 تاکنون بوده که 7.8  نسبت به سال قبل کاهش نشان می دهد.

البته تحلیلگران چینی معتقدند که این کاهش واردات موقتی خواهد بود و از ابتدای 2018 مجددا واردات نفت چین افزایش خواهد یافت.

قیمت نفت نسبت به ماه گذشته حدود 14 درصد افزایش یافته است.البته بخشی از این افزایش ناشی از تلاش های اوپک و شرکای این کارتل نفتی در جهت کاهش تولید برای توازن در بازار است.

منبع:رویترز

 

3535

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 725656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =