۰ نفر
۲۷ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۳

ایرنا نوشت: در حالی که گمانه زنی از محوریت بودن موضوع تهدیدهای هسته ای کره شمالی در هفتاد و دومین مجمع عمومی سازمان ملل متحد است، رئیس جمهوری آمریکا روز دوشنبه در این باره با همتای چینی خود گفت وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از سازمان ملل، هفتاد و دومین مجمع عمومی سازمان ملل متحد در حالی برگزار می شود که 'شی چین پینگ' رئیس جمهوری چین در آن شرکت نخواهد کرد.

گمانه زنی ها بر آن است که موضوع تهدیدهای هسته ای کره شمالی، یکی از مهمترین محورهای سخنرانی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در نشست عمومی سازمان ملل باشد که قرار است فردا (سه شنبه) برگزار شود.
به همین منظور، رئیس جمهور ترامپ امروز درباره موضوع کره شمالی و تهدیدهای هسته ای این کشور، با همتای چینی خود بصورت تلفنی گفت و گو کرد.

کاخ سفید با صدور بیانیه ای اعلام کرد، در این گفت و گو ترامپ بار دیگر نگرانی جامعه جهانی را درباره تهدیدهای فزاینده کره شمالی به همتای چینی خود گوشزد کرد و خواستار فشارهای بیشتر به مقامات این کشور شد.

به دنبال آزمایش ششمین بمب هسته ای کره شمالی، آمریکا با کمک چین و روسیه قطعنامه ای را در سازمان ملل علیه این کشور تصویب کرد که باعث واکنش شدید کره شمالی شد به طوری که این کشور هشدار داد به واسطه اعمال تحریم های سرسختانه علیه این کشور، ژاپن را غرق و آمریکا را به خاکستر تبدیل خواهد کرد.

کارشناسان نظامی هدف از پرتاب آخرین موشک کره شمالی با برد حدود سه هزار و 700 کیلومتر که روز جمعه 24 شهریور آزمایش شد را نشان دادن این امر دانستند که جزیره آمریکایی 'گوام' در تیررس این موشک قرار دارد.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 708777

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =