سه شنبه 2 آبان 1396
یکشنبه 2 مهر 1396 - 10:55:56 چاپ

شما نظر بدهید/ افزایش قیمت ۵ خودرو کیفیت آن‌ها را بالا برد، چقدر؟

اقتصاد > صنعت - دو ماه پیش بود که شورای رقابت تصمیم به افزایش قیمت پراید، تیبا ،تندر 90، پژو و سمند گرفت.البته شرط این افزایش لحاظ کردن عوامل کیفیت ،افزایش بهره وری،تورم بخشی بود.

به  گزارش خبرآنلاین، این افزایش برای پراید و تیبا حداکثر 1.5 درصد و برای پژو ، سمند و تندر 90 هم حداکثر 2.5 درصد در نظر گرفته شد.

با گذشت دو ماه از اجرای این تصمیم،کارشناسان می گویند،تغییری در کیفیت این خودروها اتفاق  نیفتاده است.

سئوال این است که آیا عواملی که باعث افزایش قیمت این خودروها شد، رعایت شده است؟

شما کاربر محترم خبرآنلاین می توانید نظرات خود را در بخش «ارسال دیدگاه» به ثبت برسانید.

 

3535

کلید واژه‌ها : بازار خودرو - خودروسازان - خودرو -
73 دیدگاه
  • بی نام
    یکشنبه 2 مهر 1396 - 11:09:33
    پاسخ
    295 2

    خیر،خودرو 50سال پیش رو هرچی ارتقا بدی باز مال 50سال پیشه

    • بوئين زهرا
      یکشنبه 2 مهر 1396 - 12:03:38
      190 8

      وقتي به اسم برجام مافياي دولتي تو اين حوضه قوي تر شده و با دست به يكي كردن با خودروسازان ، خودشون شدند وارد كننده محض خودرو به اسم انتقال تكنولوژي به داخل ، طرح چنين مواردي جزء توهين به شعور مردم و خوانندگان مطالبتان چيز ديگه اي نيست البته از منظر بنده

    • بی نام
      یکشنبه 2 مهر 1396 - 13:46:33
      17 0

      آدم افسوس میخوره که تو کشور مون باید دو تا سه برابر بیشتر از کشورهای دیگه حتی این کشورهای داغون دور برمون پول واسه خودرو بدییم واقعا افسوس داره و سوال

    • بی نام
      یکشنبه 2 مهر 1396 - 14:21:56
      12 0

      خودروسازی ایران زمانی درست می شه که واردات آزاد بشه و اون رقم نجومی بابت وارد کردن ماشین برداشته بشه تولید کننده ایرانی اگر رانت و انحصار نداشته باشه در عرض یک هفته ورشکسته می شه و باید بره باغچه اش رو بیل بزنه چون لیاقت بیشتر از اینم نداره

    • کاظم
      یکشنبه 2 مهر 1396 - 14:26:00
      6 0

      کی گفته افزایش پیدا نکرده...فقط تو پراید:لچک شیشه ای عقب پراید حذف بجاش فولاد کار شده و در عوضش ضبط ماشین داخل کارخونه جا موند...دفترچه راهنما پراید از کاغذ روغنی به کاغذ کاهی ارتقا یافت...جعبه ابزار پراید هم به جعبه ابزار 68 تکه ای ارتقا یافته است...ماشین با باک پر ارائه میشود..

    • سیا
      یکشنبه 2 مهر 1396 - 14:54:38
      8 0

      چیزی بنام کیفیت وجود خارجی در محصولات خودرو سازیها ندارد ما مردم شدیم یک منبع مالی برای این خودرو سازیها که سهام مالکیتی آن متعلق به شرکتهای بظاهر خصوصی ولی تمام دولتی هستند .وظیفه ما مردم خرید زباله های تولیدی آنها و دولت از همین خودرو آشغالشان کلی درآمد دارد ، مالیات ، ارزش بر افزوده و ....، تا وقتی مردم میخرند آنها هم بر خر مراد سوارند.

    • لی لی
      یکشنبه 2 مهر 1396 - 14:56:18
      9 0

      یک نفر بگه سالی که پراید را میدادن ۴ میلیون با امسال که پراید را میدن ۲۱ میلیون چه فرقی داره خود به خود به نتیجه میرسید .

    • نیما
      یکشنبه 2 مهر 1396 - 15:01:43
      5 0

      متاسفانه بالا بردن کیفیت فقط بهانه ای است برای دلیل بالا بردن قیمت محصولات. سازمانهای نظارتی باید رعایت استانداردهای بین المللی را برای خودروسازان اجباری و نظارت دقیق تری کنند. با رقابتی کردن بازار خودرو میتوان به قیمت مناسب و کیفیت مطلوب رسید.

    • حاتمی
      یکشنبه 2 مهر 1396 - 15:05:22
      6 0

      نفرین بر ارابه های مرگ مثل پراید و نیسان ابی و فضای رانتی بجای رقابتی

    • مینو
      یکشنبه 2 مهر 1396 - 21:27:31
      6 0

      به پشت صندوق خودروهای ایرانی نگاه کنید همه آرم و عدد و حروف که برای مشخصات و یا اسم شرکت خودرو را زدن کنده شده تکنولوژی هم فقط چسب است آن وقت تو خود حدیث مفصل بخوان .

    • بی نام
      دوشنبه 3 مهر 1396 - 09:18:59
      3 0

      وضعیت خودرو و باند دولتی و خصوصی آن در کشور از دست نامسئولین هم در رفته پس وارد این وادی نشوید.

  • مسعود
    یکشنبه 2 مهر 1396 - 11:23:22
    پاسخ
    196 3

    معلومه که کیفیت بهتر نشده که هیچ بدتر هم شده. هرماه بدتر از ماه پیش

    • روحيه
      یکشنبه 2 مهر 1396 - 12:07:24
      27 195

      بد نيست كه فرمايشات مقام رهبري كه همين چند روز پيش و در ديدار با نيروهاي نيروي انتظامي و درباره آمار تلفات تصادفات خودرويي مطرح نموده اند رو هم كار مي كرديد و يا اينكه قبلا فرموده بودند كه چطور موشكهاي ما هدف 2000 كيلومتري رو با 10 متر اختلاف ميزنه اما در صنعت خودرو هنوز اندرخم يك كوچه هستيم ، هر چند جواب كاملا گويا و مشخصه و اون چيزي نيست جزؤ مافياي خودرو در اين چند دهه دولت ها

  • مسعود
    یکشنبه 2 مهر 1396 - 11:25:02
    پاسخ
    197 3

    مگر زمانی که پریاد هفت میلیون بود شد 20 میلیون کیفیت بهتر شد. مگه زمانی که ال 90 17 میلیونی شد 38 میلیون کیفیت بهتر شد .پژو 206 .405 .پژو پارس و بقیه تولیدات بی کیفیت و قدیمی تولید داخل همه مثل هم. فقط گرون میشه

    • بی نام
      سه شنبه 4 مهر 1396 - 12:31:26
      1 0

      پرایدهفت میلیونی شد بیست و یک میلبون چون ارزش پول سه برابر کمتر شد چیزی توی جیب خودروساز نرفت. ولی در کل حرف شما را قبول دارم بدون مدیریت صحیح افزایش قیمت به افزایش کیفیت نمی انجامد

  • مسعود
    یکشنبه 2 مهر 1396 - 11:35:51
    پاسخ
    149 1

    ما میگیم خر نمیخوایم پالاون خر عوض میشه. ما میگیم بابا این ماشینا ذاتشون مشکل داره پراید از نظر طراحی خیلی قدیمیه .405 هم همینطور ال 90 مال 12 سال پیشه بابا اینا طراحیشون قدیمیه بر اساس استاندارد روز نیست حالا هی شما بگین با کیفیت یا بی کیفیت.حتی اگه یه ماشین باکیفیت آمریکایی ولی مال 20 سال پیش باشه بر اساس استاندارد روز نباشه دیگه بدرد تولید نمیخوره

  • بی نام
    یکشنبه 2 مهر 1396 - 11:41:19
    پاسخ
    208 1

    ولمون کن خبرآنلاین. نظرات ما وقتی ارزش داره که مسئولین بهش توجه کنن. اعصاب مارو بیشتر خرد میکنی تو.

    • نظري
      یکشنبه 2 مهر 1396 - 12:00:57
      99 1

      موافقم ، يش از عيد در نمايندگي اول خودروهاي هيوندا در ايران ثبت نام يكي از خودروهاشو انجام دادم و بعد از گذشت 7 ماه اومدن ميگن بيا اصل پول و سود اين مدت رو بهت ميديم چون خودروي شما رو نتونستيم به علت قوانين وزارت صنعت تامين كنيم ، چون ماشين بنده ار همون روز اول تو نمايندگي بود و مطمئنا ً من هم اگر با افزايش 15 ميليوني خودرو و به قيمت روز مواجه ميشدم قطع به يقين مشتري رو ميپيچوندم ، چرا ؟ چون اينجا ايرانه

  • بی نام
    یکشنبه 2 مهر 1396 - 11:42:07
    پاسخ
    53 1

    مشکل صنعت ما و خیلی از بخش های جامعه مسئله قیمت و کیفیت و بقیه چیزها نیست ولی موضوع مهم و اساسی نحوه مدیریت در کشور و نظارت بر امور است که کلا در کشور به معنای واقعی نه اعمال میشود و نه اراده ای بر آن شکل گرفته و تا نظامات نظارتی درست عمل نکنند امور جای خود نخواهند بود و موضوع افزایش خودرو و برخی کالاها نیز از این قاعده مستثنی نیست پس مسئولین برای اعمال نظارت دقیق فکری کنند اساسی

  • بی نام
    یکشنبه 2 مهر 1396 - 11:43:07
    پاسخ
    81 6

    بسیار عالی شده،غیر قابل توصیف...

  • بی نام
    یکشنبه 2 مهر 1396 - 11:44:37
    پاسخ
    68 1

    قیمت خودرو در ایران خیلی بالاست. اساسا خودروی که سالهاست تولید میشه باید به جای افزایش قیمت کاهش داشته باشه.

  • بی نام
    یکشنبه 2 مهر 1396 - 11:47:27
    پاسخ
    40 1

    هدف هیچگاه افزایش کیفیت خودرو های تولیدی و مونتاژ شده داخل نبوده و نیست بلکه، کاهش هزینه تولید خودرو نسبت به استاندارد های جهانی سازندگان معتبر و رقیب،افزایش حاشیه سود مابین قیمت تمام شده واقعی کارخانه و قیمت عرضه به بازار و فروش به مردم عزیز زود باور و خوش باور ایران است...

  • بی نام
    یکشنبه 2 مهر 1396 - 12:09:50
    پاسخ
    40 1

    کیفیت که اصلا، همش وعده بود

  • محمود
    یکشنبه 2 مهر 1396 - 12:10:39
    پاسخ
    48 1

    خیر جانم تا دو مقوله اجرایی نشود محال است کیفیت بهبود یابد 1 حذف موانع گمرکی واردات خودروسود بازرگانی و عوارض گمرکی که ماشینهای هم کلاس را گرانتر می کند 2 حمایت بی چون و چرا از تولیدات بی کیفیت داخل به اسم حمایت از اشتغال داخلی

  • بی نام
    یکشنبه 2 مهر 1396 - 12:10:53
    پاسخ
    76 1

    خودرو پارس ال ایکس از ایرانخودرو خریدم تا الان دو مرتبه صفحه کلاچش رو عوض کردم هنوز هم مشکل داره. خود نمایندگی هم میگه کاری نمیشه کرد دیگه. ده تا مشکل ریز و درشت دیگه هم مثل برف پاک کن، سفتی شیشه بالابر، صدای دیسک عقب ، سوختن پروژکتورها، لقی صندلی راننده و ... هم داره. الان این خودرو باید قیمتش بازم بره بالا؟ آقای شورای رقابت اینو چی میگی؟ اینو توضیح بده.

  • بی نام
    یکشنبه 2 مهر 1396 - 12:11:06
    پاسخ
    36 1

    معلومه که اصلا منطقی نیست

  • بی نام
    یکشنبه 2 مهر 1396 - 12:11:24
    پاسخ
    61 1

    تو این مملکت چی با کیفیته که این دومیش باشه

  • بی نام
    یکشنبه 2 مهر 1396 - 12:11:36
    پاسخ
    44 1

    افزایش نرخ سال 91 غیرمنظقی بود که همه خودروها حداقل دو نیم برابر شدن اما ظاهراَ مثل خیلی کارهای دیوانه وار دیگه به کسی ربطی نداشت :

  • بی نام
    یکشنبه 2 مهر 1396 - 12:11:58
    پاسخ
    56 0

    مردم را مجبور میکنند که این خودروها را بااین قیمت بخرند.مردم بیچاره چاره ای ندارند.قیمت خودروهای خارجی اگر با قیمت واقعی عرضه میشد در این صورت میدیدی که خودروهای داخلی خریداری نداشتند.

  • بی نام
    یکشنبه 2 مهر 1396 - 12:13:09
    پاسخ
    35 0

    قیمت خودرو که واقعی نیست ولی مهمتر از اون اینه که ببینیم معادل همین خودروها که در داخل تولید میشن، در خارج از ایران چه قیمتی دارن.

  • بی نام
    یکشنبه 2 مهر 1396 - 12:13:15
    پاسخ
    28 1

    میبینیم که قیمت خودروهای ایرانی خیلی بیشتر از معادلهای خارجیه که میتونه ناشی از بالا بودن هزینه نیروی کار یا هزینهای بیهوده که روی قیمت خودرو میاد باشه. ولی مردم گناهی ندارن و اگه بازار آزاد باشه و رقابتی خودروسازها هم کیفیت رو بالاتر میبرن و قیمت هم نمیتونن خیلی بالا بکشن، چون کسی نمیخره.

  • بی نام
    یکشنبه 2 مهر 1396 - 12:13:25
    پاسخ
    51 0

    چو دانی و پرسی، سوالت خطاست

  • بی نام
    یکشنبه 2 مهر 1396 - 12:13:35
    پاسخ
    49 0

    اکثر مردم وسعشون به همین ماشینای درپیتی وطنی میخوره. ماشینای خارجی هم خیلی گرونن. تا بوده ملت از دولتها حمایت کردن ولی دریغ از یه جو معرفت و غیرت از هیچکدوم از دولتها برای رفع مشکل بی کیفیتی خودروها. واقعا دیگه مردم موندن چیکار کنن. فقط خدا نجاتمون بده.....

  • بی نام
    یکشنبه 2 مهر 1396 - 12:13:47
    پاسخ
    35 1

    کیفیت خودرو ها با قیمت متناسب نیست و یه سوال از فروش بعضی خودروها سهمی به جایی یا نهادی و شخصی میرسه؟

  • بی نام
    یکشنبه 2 مهر 1396 - 12:14:03
    پاسخ
    19 0

    اصلاً اینطور نیست....

  • بی نام
    یکشنبه 2 مهر 1396 - 12:14:22
    پاسخ
    32 0

    به هیچوجه کیفیت بالا نرفته

  • بی نام
    یکشنبه 2 مهر 1396 - 12:14:32
    پاسخ
    5 63

    قیمت ها تا 80 درصد واقعی است به چند دلیل : 1 قیمت تمام شده ی محصول در تمام بخشهای صنعت در ایران بالاست و صنعت خودرو هم مستثنی نیست 2 معدل دلاری رو اگر در نظر بگیریم خودروهایی از این بهتر در سطح جهان تولید نمیشه اگر هم بشه تفاوت اندکی داره 3خودرو گران نیست ؛ قدرت خرید مردم پایین است

    • بی نام
      یکشنبه 2 مهر 1396 - 16:58:37
      3 0

      این تولید ملی بی کیفیت و گران به چه درد میخوره. این باید حمایت بشه و الکی از کیفیت نداشته اش دفاع بشه.

  • بی نام
    یکشنبه 2 مهر 1396 - 12:14:54
    پاسخ
    43 0

    واقعا اين چه سواليه؟ خب همه ميدونيد که قيمت خودرو اصلا قيمت واقعي نيست. منتها کسي به فکر نيست. مطرح کردن اين سوالا چه دردي رو دوا ميکنه؟

  • بی نام
    یکشنبه 2 مهر 1396 - 12:15:28
    پاسخ
    26 0

    درانحصار اگر تعرفه کمر شکن روی مردم برداشته شود همه می توانند ماشین خوب سوار شوند0

  • بی نام
    یکشنبه 2 مهر 1396 - 12:15:40
    پاسخ
    23 1

    بین ۱۰ تا ۲۰ میلیون . اخه این خودروها برای ۲۰ سال پیش اروپا هستند.ضمنا یا توجه به کمتر شدن تورم که ۵ برایر کمتر شده خودرو های خارجی هم باید یک پنجم شود.

  • بی نام
    یکشنبه 2 مهر 1396 - 12:15:55
    پاسخ
    46 0

    بازاری که انحصاری باشه فساد و بی کیفیتی میارد؟ خودرو سازهای وطنی به برکت 40 سال حمایت بی چون و چرای دولت و انحصار بازار داخلی و رانت بازی با وزارت صنایع تو پرانتز براشون این و دولت و اون دولت فرقی نداره اونا هر وزیر و معاونی را به راحتی میارن تو خودشون قیمت خودرو را به دلار حساب میکنند و هزینه هاشون را به ریال پرداخت میکنند .

  • بی نام
    یکشنبه 2 مهر 1396 - 12:16:11
    پاسخ
    36 0

    قیمت خودرو در ایران تنها و تنها در مناطق آزاد واقعی و همچون سایر ممالک دنیاست

  • بی نام
    یکشنبه 2 مهر 1396 - 12:16:28
    پاسخ
    64 1

    آشغال تولید می کنند اسمش خودرو نیست

  • امین
    یکشنبه 2 مهر 1396 - 12:25:44
    پاسخ
    3 0

    صنعت خودرو ایران مثل گاوه شیرده مریض و فاسدیه که مردم مجبورن از شیرش استفاده کنن

  • فرهاد
    یکشنبه 2 مهر 1396 - 12:39:43
    پاسخ
    3 0

    الان 4 سال از ورود دولت جدید میگذره ولی توی این 4 سال و اون 8سال دولت قبل یعنی 12 سال صنعت خودرو به سمت پایین در حال سقوط هستش. از نظر دولت و مسولین 12 سال که هیچی 20 سال هم بگذره زمان خاصی محسوب نمیشه ولی توی این 12 سال شما ببنید شرکت های چینی تاسیس شده اند و الان به خودرو سار تبدیل شده اند و هر 3 سال کلا ظاهرو باطن خودرو هاشون رو هم عوض میکنند و ما تازه میخواهیم قرارداد ببندیم تا از 3 سال دیگه یه خودرو تولید 5 سال پیش یه شرکت رو مونتاژکنیم. ما هیچ وقت خودرو ساز نمیشیم ولی این روند باعث میشه علاوه بر اینکه خودرو ساز نشیم بلکه بهترین در فرش و زعفران و ....... هم نباشیم. تا دنیا هست خودرو های ما همین خواهد بود و ما و شما هم سر کار

  • ج سبزواری
    یکشنبه 2 مهر 1396 - 12:40:29
    پاسخ
    3 0

    باور میکنین یک ملت به این بزرگی اسیر یک مافیای چند ده نفری شده که حتی به حرف بالاترین مقامات حکومتی هم نمیکنن واقعا دست چه قدرتی پشت این مافیا قرار داره که در هیچ شرایطی شکست نمیخوره واینهمه جان ومال مردم روبه باد میده وسودسرشار این بار انحصاری به جیب کی میره تعجب نمیکنم اگه ای مطلب رو روسایت نزارین

  • دکتر اسدی
    یکشنبه 2 مهر 1396 - 12:48:36
    پاسخ
    3 0

    تقصیر خوده مردمه که اینا رو کم میخرنند اگر نخرند بزارارند کیفتشونو بالا ببرند یا ببندند در ایران خودرو و سایپا و. به بهانه اشتغال چندین نفر نباید یک ملت رو که به کشتن داد

  • بی نام
    یکشنبه 2 مهر 1396 - 12:49:11
    پاسخ
    1 0

    نمیدونم چرا یاد تعویض خودروهای 4 سال کارکرد شورای شهر تهران افتادم.بیت المال

  • بی نام
    یکشنبه 2 مهر 1396 - 12:58:16
    پاسخ
    4 0

    از کجا به کجا رسیدیم..ی زمانی بهترین ماشینا رو ایرانی سوار میشد/ببین چیکار دارن میکنن که سطح توقع مردم ما شده پراید/ی ماشین با 30 نوع طراحی مختلف..با دوچرخه بری شرف اره تا سوار ماشین ایرانی بشی.

  • بی نام
    یکشنبه 2 مهر 1396 - 12:58:41
    پاسخ
    1 1

    مدیریت فوتبال ما را نگاه کنید دقیقا مثل مدیریت صنعتمان است بی برنامه بی هدف الان11میلیارد تومان باید به تیم ترکیه ای بدهیم برای لغو دربی در المان هم جریمه سنگین باید به المانی ها بدهیم برای قرارداد ژوزه هم غرامت میلیاردی به پرتغالی ها....

  • بی نام
    یکشنبه 2 مهر 1396 - 13:08:59
    پاسخ
    3 0

    ظلم محض است خودرو بی کیفیت و ایمنی کم ملت ناراضی هستند

  • بی نام
    یکشنبه 2 مهر 1396 - 13:41:21
    پاسخ
    6 56

    من که از پرایدم خیلی راضیم برای داخل تهرون خیلی خیلی خوبه و بدون کوچکترین مشکلی کار کرده برام تا حالا با ماشین گرونتره شاسی بلند هم مسافرت میرم چون می ترسم بیارمش تو شهر

    • بی نام
      یکشنبه 2 مهر 1396 - 19:50:18
      0 1

      خوش بحالت

  • رضا آشیان
    یکشنبه 2 مهر 1396 - 13:44:07
    پاسخ
    2 0

    مردم چه گناهی دارند که باید مجبور به استفاده از چنین خودروهایی بی‌کیفیت، با قیمت بالا باشند... فقط تنها راه ایجاد فضای رقابت یکسان است

  • سروش
    یکشنبه 2 مهر 1396 - 13:57:56
    پاسخ
    2 0

    ارتقا پیدا کرده ... چون تعریف ارتقا توو ایران تغییر مدل یا رنگ :چراغ و سپر و جلوپنجره و زه و داشبورد و جا لیوانی و غربیلک فرمان و ... هستش

  • سروش
    یکشنبه 2 مهر 1396 - 13:58:49
    پاسخ
    2 0

    وااااای اگه یه روز ورود خودرو آزاد بشه آرزوی الکی

  • جهان
    یکشنبه 2 مهر 1396 - 14:05:58
    پاسخ
    2 0

    به خدا رفتم یه 206 سال 1381 خریدم که حداقل خودم بدونم این ماشین قدیمیه و خرج داره. به ولله دوسه سال قبل یه 206 اس دی خریدم از جونم سیر شدم.گارانتی میبردی فاکتورو میذاشتن جلوت امضا میکردی بعدا معلوم میشد اصلا کاری رو ماشین نکردنحالا شما میخوای خ ر کیو بگیری؟والا با این ماشین مستعمل راحت ترم.دوستان هم اشاره کردن مث بعضی از ورزشا که مافیا همه کارن اینجا هم یه تعداد مافیا هست که ما مردم نه میشناسیمشون نه اگه بشناسیم زورمون بشون میره.

  • علی میرزا
    یکشنبه 2 مهر 1396 - 14:24:03
    پاسخ
    2 0

    برای حل مشکل کیفیت احتیاج به ارتقا کیفیت قطعه سازان داریم و برای حل مشکل قطعه سازی احتیاج به به روز رسانی دستگاهای موجود داریم متاسفانه قطعات تولیدی با دستگاه های حداقل 4050 سال پیش دارن تولید میشن. اینکه ما در صنعت نظامی قوی هستیم به دلیل اولویت وجود نقدینگی در این قسمت هست فقط کافیه مصوبه دوماه پیش مجلس و مرور کنید.مشکل بخش خودرو با ی برنامه ریزی جذب سرمایه و ورود تکنولوژی خارج از باند بازی و خروج کم کم از انحصار حل میشه که متاسفانه عزمی برای اون وجود نداره.

  • رضا
    یکشنبه 2 مهر 1396 - 14:25:35
    پاسخ
    2 0

    من به شخصه حاضرم ماهیانه 50 هزارتومن از حقوقم کم بشه بدیم به کارگرا و کارمندای شرکتهای خودروسازی اگه بقیه هم مایل باشن می تونیم همه باهم حقوق این بنده خداها رو بدیم تا دولت و مافیای محترم دیگه نگران حقوق این عزیزان نباشن و کلا شر این خودرو سازها از سرمون کم بشه

  • navid
    یکشنبه 2 مهر 1396 - 14:29:44
    پاسخ
    2 0

    فقط یه مسئولی بیاد بگه چرا دستمزد کارگر باید از یک چهارم در کشورهای اروپایی و امریکا کمتر باشه،اما قیمت همه چی منجمله بنزین باید واقعی باشه قیمت ماشین هم باید 3 برابر واقعی ترباشه و ماشین های بدرد نخور ایران خودرو و سایپا هم باید دوبرابر استاندارد بنزین مصرف کنند و تازه تولیدکننده ها به جای شرمندگی و سرافکندگی کلی هم ناز کنن برای مردموضعیت راهها و ترافیک هم که کسی مسئولش نیستواقعا ما پول چی رو میدیم؟

  • بی نام
    یکشنبه 2 مهر 1396 - 14:53:36
    پاسخ
    2 0

    بنظرم قیمت باید انقدر بالا برود که دیگر هیچکس ، هر قدر همنیازمند خودرو باشد زیر بار این عرابه های مرگ نرود.

  • بی نام
    یکشنبه 2 مهر 1396 - 15:00:07
    پاسخ
    2 0

    اگه اينقدر كه به فكر آزاد كردن قيمت ارز هستن ،قيمت ماشينو هم آزاد كنن خوب ميشه.........

  • بی نام
    یکشنبه 2 مهر 1396 - 15:07:47
    پاسخ
    2 0

    ای توی که میگی خودروگران نیست اگرواقعانمیفهمی.؟بفهم....اگرهم میفهمی بایدبازیگرمیشدی

  • بی نام
    یکشنبه 2 مهر 1396 - 16:02:21
    پاسخ
    2 0

    انحصار ذات پلید خودروسازی مملکت ماست

  • شروین
    یکشنبه 2 مهر 1396 - 16:10:31
    پاسخ
    2 0

    تولیدات داخل آشغالی بیش نیستند که جز نگرانی امنیتی از بیکاری اون همه کارگر خودروسازی و رانت بازی که بچه آقازاده ها را مدیر و مسئول کنند در این شرکت ها، دلیلی برای بقا ندارند. حالا هم که با احصار و گمرگ 110درصدی که نشه با تولیدات آشغال، خارجی ها رقاب کنند دایم مردم می چاپند.

  • بی نام
    یکشنبه 2 مهر 1396 - 18:14:55
    پاسخ
    1 0

    تا زمانی که واردات آزاد نشه و رقابت ایجاد نشه همینی هستیم که 40 سال پیش بودیم و هر روز گران تر از دیروز

  • بی نام
    یکشنبه 2 مهر 1396 - 20:20:53
    پاسخ
    2 2

    اگه من را بگذارند مدیر عامل ایران خودرو یا سایپا میدونم چیکار کنم....

  • بی نام
    یکشنبه 2 مهر 1396 - 22:47:32
    پاسخ
    2 0

    افزایش قیمت به معنای ارتقای کیفیت نیست بلکه به معنای کاهش بهره وری کارخانه سازنده است.

  • بی نام
    یکشنبه 2 مهر 1396 - 23:13:57
    پاسخ
    5 0

    بیابید دوباره خودروسازها را تحریم کنیم

  • هاشم
    دوشنبه 3 مهر 1396 - 15:23:00
    پاسخ
    2 0

    دولت در حال جبران کسری بودجه سرسام آور کشور با بالابردن قیمت خودروعه. مسکنی که علاج نیست. دولت بهتر می داند.

  • هاشم
    سه شنبه 4 مهر 1396 - 09:27:55
    پاسخ
    1 1

    حقیقت اینه خودروسازی ایران با تزیریق میلیاردها تومان پول زنده اس. اما توجه کنید از کل صنعت ایران همین خودروسازی مونده. اگر اینم نباشه با عربستان هیچ فرقی نداریم. پس لازمه.

  • وحید
    سه شنبه 4 مهر 1396 - 14:04:23
    پاسخ
    1 0

    به نظرم مشکل خود مردم هستند که تن به خرید این آشغالا میدن. فرهنگ مردم مشکل داره... همه میدونن داره سرشون کلاه میره ولی بازم میخرن؟ اگه بشه دوباره کمپین نه به خودروی داخلی رو راه بندازین تا اشکشون دربیاد

ارسال دیدگاه

قوانین ارسال نظر
  • خبرآنلاین نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید
  • اگرچه تلاش می‌شود نظرات ظرف 2ساعت تعیین تکلیف شوند اما نظراتی که پس از ساعت 19 نوشته شود حداکثر تا 9 صبح روز بعد منتشر می‌شوند
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.

0/700

x