سریال‌های «پرواز در ارتفاع صفر»، «هاتف»، «شکوه یک زندگی» و «عقیق» در ایام هفته دفاع مقدس و ماه محرم از تلویزیون پخش می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، شروع پاییز امسال مصادف با آغاز ماه محرم و همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس بود و به همین مناسبت شبکه‌های مختلف سیما پخش چند سریال مناسبتی جدید را آغاز کردند. پخش برخی از این سریال‌های در دهه اول ماه محرم و به مناسبت این ماه است و برخی دیگر نیز به مناسبت هفته دفاع مقدس روی آنتن می‌روند. در این گزارش نگاهی به چهار سریال جدید تلویزیون داشتیم که در فصل پاییز روی آنتن می‌روند.

«پرواز در ارتفاع صفر»/ شبکه یک/ عبدالحسن برزیده

شبکه یک سیما در بیشتر مناسبت‌ها آثار جدیدی را روانه آنتن می کند وبه مناسبت هفته دفاع مقدس امسال نیز سریال پخش «پرواز در ارتفاع صفر» به کارگردانی عبدالحسن برزیده را آغاز کرده است. این سریال که حال و هوای دفاع مقدس و جنگی  دارد از پاییز سال گذشته وارد مرحله تصویربرداری شد و علاوه بر تهران در پایگاه نیروی هوایی اصفهان نیز مقابل دوربین رفت. برزیده کارگردان این سریال نیز پیش از این نیز تجربه کارگردانی آثاری چون «پرواز خاموش»، «دکل»، «دولت مخفی» و ... را داشته است که برخی از آنها در حوزه آثار دفاع مقدس قرار می‌‌گیرند.

در این سریال شاهرخ استخری در نقش کیومرث خلبان اصلی، حمیدرضا نیک‌دل در نقش حسین رنجبران، عمار تفتی در نقش فریدون، محمد عمرانی در نقش حاج تراب امین محله، سوگل خلیق در نقش شیرین، علی عمرانی در نقش حاج یحیی مقابل دوربین رفتند.

داستان این سریال روایت گر زندگی یک خلبان در دوران شروع جنگ است که تازه ازدواج کرده، همسرش بیماری قلبی دارد و استرس ماموریت‌های شوهر برای او اصلا خوب نیست و این فرد بر سر یک دوراهی برای انجام وظیفه یا ماندن پیش خانواده‌اش قرار می‌گیرد.

سریال «پرواز در ارتفاع صفر» با همکاری نیروی هوایی جمهوری اسلامی و در هفت قسمت ۴۵ دقیقه‌ای در گروه فیلم و سریال شبکه یک سیما تهیه و تولید شده است و هر شب ساعت 22:00 از شبکه یک سیما پخش می‌شود.

«هاتف»/ شبکه یک/ داریوش یاری

علاوه بر سریال «پرواز در ارتفاع صفر» که مناسبت هفته دفاع مقدس از شبکه یک پخش می‌شود در ایام  ماه محرم نیز این شبکه مجموعه دیگری به نام «هاتف» برای پخش در نظر گرفته است. «هاتف» قصه یک دبیر ریاضی پایه ابتدایی به نام علیرضا حقگو که چهل و سه سال سن دارد را روایت می کند. در این سریال ابراهیم در روز عاشورا، در کربلا بر اثر حمله قلبی می‌میرد. دخترش ریحانه پیگیر آخرین گفته ناتمام پدر می‌شود. این پیگیری ریحانه را رو در روی خانواده و زندگی زناشویی اش قرار می‌دهد. اما ریحانه اعتقاد دارد که عدالت نمی‌تواند در پشت در خانه آدم جا بماند ... او پرده از ابهام وصیت پدر بر می‌دارد. در این روند شخصیت و ایمان خود را بازسازی کرده و به دست می‌آورد.

داریوش یاری کارگردان این سریال است و تهیه‌کنندگی این مجموعه هم بر عهده نعمت چگینی است.»

حمید گودرزی، محمد حاتمی، شهرام قائدی، محمد فیلی، کاظم بلوچی، سیدمهرداد ضیایی، بهزاد خداویسی، مریم بوبانی، کمند امیرسلیمانی، مریم کاویانی، الهه حسینی و ....از بازیگرانی هستند که مقابل دوربین داریوش یاری رفته‌اند.

 سریال «هاتف» در ۱۰ قسمت ۵۰ دقیقه‌ای تولید شده و از 11 مهرماه از شبکه یک پخش می‌شود.

«شکوه یک زندگی»/ شبکه دو / رضا بهشتی

به مناسبت هفته دفاع مقدس شبکه دو نیز سریالی جدید به نام «شکوه یک زندگی» را در جدول پخش‌اش قرار داده است، این سریال با محوریت تکریم مقام همسران شهدای جاویدالاثر کرده است تولید شده است و رضا بهشتی کارگردانی آن را بر عهده داشته و امیرعباس کنی نیز تهیه‌کننده‌اش است.

 در خلاصه این سریال ۱۸ قسمتی آمده است؛ نارگل زنی بیست و پنج ساله و باردار به همراه سه فرزند در انتظار بازگشت همسرش (یحیی) از جبهه‌های جنگ است... قصه‌ این مجموعه در فضای دهه ۶۰ و در یکی از روستاهای استان مازندران روایت می‌شود. افزون بر این بخش عمده‌ای از داستان متعلق به دوران دفاع مقدس به‌ویژه عملیات خیبر است که در شهرک سینمایی دفاع مقدس فیلمبرداری شده است. نسخه اولیه فیلمنامه این مجموعه به قلم شعله شریعتی نوشته شده و مرجان اشرفی زاده، فیلمنامه نهایی را به نگارش درآورده است.

این سریال نیز در 18 قسمت هر شب ساعت 21:30 از شبکه دو پخش می‌شود. در این سریال تلویزیونی که پیش از این «یحیی» نام داشت، بازیگرانی چون؛ بیتا سحر خیز، نازنین فراهانی، عبدالرضا اکبری، کوروش سلیمانی، مزدک رستمی، سوگل طهماسبی، مریم کاظمی، حسام محمودی، الهام جعفرنژاد، طوفان مهردادیان، مینا نوروزی‌فر، ساقی زینتی، مهری آل‌آقا و ... ایفای نقش کرده اند. 

«عقیق» /شبکه سه/  بهرنگ توفیقی

 در میان شبکه‌های سیما شبکه سه نیز امسال با دست پر به استقبال ماه محرم می‌آید. این شبکه نیز مجموعه عقیق را برای پخش در ماه محرم در نظر گرفته. «عقیق» را بهرنگ توفیقی کارگردانی کرده و محمدرضا شفیعی هم تهیه‌کننده آن است. تصویربرداری این سریال که از چند ماه پیش در شهرک سینمایی غزالی آغار شد همچنان ادامه دارد.

«عقیق» عاشقانه‌ای است در دل تاریخ که سعید نعمت‌الله آن را در ۱۰ قسمت به نگارش درآورده است.

در خلاصه داستان سریال تاریخی «عقیق» آمده است، به عَجز مهمونم می‌کنی؟ به تسلیم؟ این چه رضایی‌ است که باید از ظهر عاشورا و وَقف عقیق و خون پسرم بگذرم؟ رضای کدوم دیاریِ، این رضاییِ که تو می‌خوای...

شبنم مقدمی، هدایت هاشمی، بهزاد فراهانی، نادر فلاح، علیرضا آرا، نسیم ادبی و... از بازیگران اصلی این مجموعه تلویزیونی هستند. این سریال قرار است در ۱۰ قسمت ۴۵ دقیقه‌ای ساعت 21 روی آنتن شبکه سه سیما برود و به نظر می ‌رسد با توجه به همکاری مجدد سعید نعمت‌الله در مقام نویسنده و بهرنگ توفیقی در جایگاه کارگردان فضای این کار نیز بی‌شباهت به تجربه‌های قبلی این دو چهره نیست.

57244

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 710718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =