۰ نفر
۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۳

ایسنا نوشت:مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان دامپزشکی از اعطای برند حلال به ۲۰ استان کشور خبرداد.

 

 

 

حجت الاسلام حمزه کلانتری در نشست خبری اظهارکرد: متاسفانه در سطح کشور یک برند و نشان در عرضه محصولات تولیدی نبود که خوشبختانه با همکاری سازمان استاندارد توافق کرده تا به صورت مشترک، برند استاندارد حلال را به عنوان تنها برند مجاز ایران عرضه کنیم.

وی با بیان اینکه این برند تاکنون در ۲۰ استان کشور عرضه شده است، افزود: امیدواریم طی سال های آینده همه محصولاتی که در کشور تولید می شود تحت این برند عرضه شود.

کلانتری با اشاره به اینکه در حال حاضر اعطای این نشان به شکل تشویقی بوده است، گفت:  تلاش می شود تا از سال آینده همه محصولات داخل کشور و صادراتی از این برند برخوردار شوند. حضور ایران در بازار صادرات با برند حلال در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی و رفع بیکاری از اهمیت بسیاری برخوردار است.

کلانتری با بیان اینکه ۱۰ درصد از تولید ژلاتین در دنیا حلال است، عنوان کرد: براساس اطلاعات داخل و خارج کشور، حدود ۹۰ درصد از ژلاتین تولیدی حلال نیست و ۱۰ درصد ژلاتین حلال در دنیا تولید می شود.

وی با اشاره به اینکه ایران جزء واردکنندگان ژلاتین است، گفت: باید به منظور تولید ژلاتین داخلی، بخش خصوصی اقدام به سرمایه گذاری کند. در حال حاضر یک شرکت در قزوین ژلاتین حلال به میزان ۷۰۰ تا 1000 تن می کند که مابقی نیاز کشور از طریق واردات رفع می شود.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان دامپزشکی با تاکید بر اینکه ناظران شرعی و بهداشتی از مرحله اول ذبح تا بارگیری نظارت کامل داشته و حضور دارند، گفت: هیچ محموله‌ای بدون نظارت شرعی و بهداشتی به کشور وارد نخواهد شد.

کلانتری با اشاره به اینکه۷۰۰ ناظر در سطح کشور در کشتارگاه ها و مراکز قانونی به نظارت می پردازند، گفت: ناظران در کشورهایی که به ایران صادرات دارند نیز حضور داشته و حتی کشورهای همسایه نیز از ناظران ایران استفاده می کنند.

3535

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 718585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =