۰ نفر
۷ آبان ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۵

ایسنا نوشت: معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور جنوب آسیا تاکید کرد، واشنگتن از پاکستان می‌خواهد تا فوراً حسن نیت خود را در حمایت از تلاش‌ها برای مقابله با شبه‌نظامیانی که در افغانستان فعالیت دارند و همچنین کشاندن طالبان به پای میز مذاکرات نشان دهد.

 به نوشته روزنامه نیشن، آلیس ولز، معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور جنوب آسیا پس از همراهی رکس تیلرسون در سفر به این منطقه از جمله پاکستان گفت: واشنگتن می‌خواهد شاهد اقدامات عملی از جانب پاکستان طی چند هفته یا چند ماه آتی باشد.

وی افزود: تیلرسون تاکیده کرده که بسیار مهم است، پاکستان هرچه سریع‌تر حسن نیت و تلاش‌های خود را برای استفاده از نفوذش در ایجاد شرایطی که منجر شود طالبان به پای میز مذاکرات بیاید، نشان دهد.

ولز تصریح کرد: واشنگتن می‌خواهد پاکستان همان تعهدی را که در مبارزه با گروه‌های شبه‌نظامی داخلی از خود نشان داد در برابر شبه‌نظامیانی که افغانستان یا هند را نیز تهدید می‌کنند، نشان دهد.

این مقام آمریکایی گفت: کل این مساله انتخاب رهبر پاکستان است. آمریکا به هیچ وجه هیچ اقدامی را دیکته نمی‌کند.

ما استراتژی‌مان را توضیح داده‌ایم. ما به نقش بسیار مهم پاکستان به عنوان یک کشور بسیار مهم در این منطقه تاکید کرده‌ایم اما تصمیم‌گیری در این رابطه به مقامات پاکستان مربوط می‌شود که آیا می‌خواهند با ما در این استراتژی همکاری کنند یا خیر و اگر تصمیم به عدم همکاری بگیرند همانطور که تیلرسون گفت ما خودمان را با آن تطبیق می‌دهیم.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 721989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =