دستورالعمل ساماندهی اراضی تصرفی کشور به تصویب رسید

ایرنا نوشت : معاون وزیر و راه و شهرسازی و رئیس سازمان ملی زمین ومسکن از تصویب دستورالعمل ساماندهی و تعیین تکلیف اراضی تصرفی در کشور خبر داد و گفت: این دستورالعمل که به تازگی تصویب شده است، بزودی به استانها ابلاغ می شود.

حمیدرضا عظیمیان روز چهارشنبه در نشست شورای مسکن چهارمحال و بختیاری افزود: کسی حق تجاوز به اراضی ملی و دولتی را ندارد، اما از آنجا که در سالهای گذشته برخی از مردم و حتی دستگاه های دولتی تصرفاتی در این اراضی داشته اند و امروز این مساله به یکی از مشکلات و معضلات اصلی در حوزه مسکن و شهرسازی تبدیل شده است، دستورالعملی تهیه و تصویب شده تا براساس آن مشکل این اراضی برطرف شود.
وی ادامه داد: بر اساس این دستورالعمل مردم بی بضاعتی که در حاشیه شهرها در اراضی دولتی مسکن احداث کرده و به جز آن سرپناهی برای اسکان ندارند، زمین مطابق با بندهای این دستورالعمل و بر اساس شرایط و ضوابط مندرج در آن، به این افراد واگذار می شود.
به گفته عظیمیان با اجرای این دستورالعمل که به امضای چهار وزیر و یک معاون رئیس جمهوری رسیده است، مشکل 80 درصد مردم کشور که در اراضی تصرفی که عمدتا در حاشیه شهرها ساکن هستند برطرف می شود.
معاون وزیر و راه و شهرسازی و رئیس سازمان ملی زمین و مسکن خاطرنشان کرد: هدف از تصویب و اجرای این دستورالعمل ضمن مقابله با پدیده زمین خواری، حمایت دولت از خانواده های بی بضاعت حاشیه شهرهاست.
عظیمیان افزود: تمام قوای حاکمیتی و به ویژه دستگاه قضا و مقننه حساسیت ویژه ای نسبت به مقابله با پدیده زمین خواری در کشور دارند و در همین خصوص تلاش ما بر این است تا با تمهیدات ویژه و نظارت های بیشتر مشکلات این حوزه را برطرف کنیم.
گفتنی است ، در این نشست در خصوص برخی اختلافات موجود بین دستگاه های اجرایی استان و شهرداری شهرکرد بر سر زمین، مشکلات مسکن مهر، خانه های سازمانی، کمربندی جنوب و شمال شهرکرد و برخی اراضی تصرفی در نقاط مختلف استان بحث و تعیین تکلیف شد.
همچنین مقرر شد در صورت تایید حوزه علمیه قم، 21 هکتار از اراضی استان به ساخت حوزه علمیه اختصاص داده شود.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 727898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =