رئیس مجلس در جریان تذکر یک نماینده مجلس در مورد صحبت‌های محمود صادقی نسبت به رئیس قوه قضائیه و حساب‌های این قوه گفت: به آقای صادقی گفتم این حساب ها مربوط به قوه قضائیه است و حساب شخصی نیست.

به گزارش خبرآنلاين محمد دهقان نماینده طرقیه در جلسه علني يكشنبه-14 آذر- در تذكري گفت: اولين تذكرم مربوط به برجام است و چون برجام با اقداماتي كه دولت آمريكا انجام داده است، بياناتي كه كرده اند،‌ تا به الان 11 مورد طبق گزارش كميسيون امنيت ملي نقض شده است، اين قبلا بوده است اما الان الحمدالله خود آقاي رئيس جمهور هم اعلام كردند كه برجام نقض شده است.‌ تقاضاي ما اين است كه بند 3 مصوبه مجلس درباره برجام، عمل شود، دولت موظف است هر گونه عدم پايبندي طرف مقابل در زمينه لغو موثر تحريم ها يا بازگرداندن تحريم ها يا وضع تحريم به دقت رصد كند و اقدامات متقابل انجام دهد.

وي افزود: چون برجام نقض شده است و سخنگوي دولت آمريكا اعلام كرد كه اوباما هم اين را امضا خواهد كرد، بنابراين من خواهش ميكنم از شما كه اين موضوع  را پيگيري كنيد كه متاسفانه چند سال كشور معطل شده است و بيش از اين معطل نشود.

اين نماينده مجلس دهم در بخشي ديگري از تذكر خود گريزي به موضوع حساب هاي قوه قضائيه و اظهارات محمود صادقي داشت و گفت: دروغ بزرگي كه در مجلس متاسفانه در مورد رئيس قوه قضائيه بيان شد، بنده اسناد را خودم از نزديك ديده ام. هزار ميليارد تومان به نام قوه قضائيه است،‌من تعجب مي كنم در مجلس با انگيزه هاي سياسي مي آيند رئيس قوه قضائيه را متهم ميكنند،‌ما بحثمان با شخص نيست. اگر انتقاد باشد من جز جلوداران مجلس هستم اما نبايد از تريبون مجلس دروغ به رئيس يكي از قوا نسبت داده شود،‌حرف يك شبكه ضدانقلاب خارجي را بيايند در داخل كشور آن هم درخانه ملت بازگو كنند. من خواهش ميكنم در اين مورد دقت و اقدام شود كه همه در چارچوب قانون عمل كنيم نبايد ابهامات زشتي كه ضد انقلاب در خارج كشور اعلام ميكنند در داخل به آن بپردازيم.

اين عضو هيئت رئيسه مجلس در رابطه با بودجه نيز گفت: نكته بعدي در مورد بودجه است، متاسفانه من هفته پيش از دولت سئوال كردم و تا الان يك ريال بودجه عمراني به استان خراسان رضوي داده نشده است،‌واقعا دولت مشخص كند،‌ كه بودجه اي كه ما سال گذشته با اصرار دولت تصويب كرديم خب ميگفتند كه اين درآمد وجود ندارد. اما دولت اصرار ميكرد كه اين درآمد وجود دارد و با اصرار دولت ما آن را تصويب كرديم. ‌الان كه رئيس جمهور اينجا بود بايد شما- علي لاريجاني- ميفرموديد كه در مورد گزارش بودجه هم چند كلمه بگويند، كه چقدر اين بودجه اجرا شده است. اينكه سر وقت آوردند تشكر ميكنيم ولي به هر شكل در اين مورد هم بايد گزارشي مي دادند.

پس از پايان صحبت هاي دهقان، علي لاريجاني رئيس مجلس در پاسخ به اين تذكر گفت: در مورد بودجه عمراني آقاي نوبخت اينجا هستند و همانجا توضيح بدهيد كه چقدر به استان ها اختصاص داديد كه اين مشكل حل شود.

رئيس مجلس با اشاره به بخش برجامي تذكر اين نماينده مجلس تصريح  كرد: در مورد برجام مجلس مصوبه غني دارد كه روي اين موضوع توجه كرده است،‌كه اگر كسي در مسير كار نقض كند و تحريم هاي ديگر ي بخواهد بياورد بايد اقدام متقابل انجام شود. چون من ديدم كه برخي از اين سناتورها حرفي هاي زياده اي  از خود زدند كه گفتند چون ايران در حوزه موشكي و نيروهاي مسلح دارد خودش را تقويت ميكند ما بايد موارد سخت تري تصويب كنيم.  اتفاقا در بند هفتم همان مصوبه آمده است كه دولت موظف است نيروهاي مسلح مخصوصا در زمينه موشكي مورد تقويت قرار دهد،‌لذا ما هر دو بخش را از دولت خواسته ايم و شوراي نظارت بايد اين موارد را مطابق قانون مصوب به اجرا بياورد.

لاريجاني همچنين ضمن دفاع از رییس قوه قضاییه در رابطه با موضوع حساب هاي قوه قضائيه ، گفت: در مورد تذكر ديگر،‌من هم قبول دارم و قبلا به آقاي صادقي كه با آقاي رحيمي و مازني پيش من آمدند گفتم نكته اي كه گفتيد درست نيست و البته ايشان گفتند كه رسانه ها گفتند به هر حال از تريبون مجلس مطرح شد، هيچ كدام از اين ها به حساب شخصي نيست.من به ايشان گفتم با اطلاع به شما ميگويم و سوء تفاهمي در جامعه ايجاد نكنيد، اين حساب ها مربوط به قوه قضائيه است و حساب شخصي نيست و اين سوء تفاهم كه ايجاد شد اين بود و من قبلا هم گفته بودم كه اصلاحش كنند.

29217

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 608458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =