نشست نقد و بررسی کتاب «مسایل اجتماعی» نوشته جان مشونیس با حضور مترجم کتاب و کارشناسان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کتاب «مسائل اجتماعی» نوشته‌ جان مشونیس، سه‌شنبه دوم خرداد ساعت ۱۶:۳۰ در مرکز فرهنگی شهر کتاب بهشتی نقد و بررسی می‌شود.

در این نشست، که با همکاری پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، مرکز فرهنگی شهر کتاب و انجمن جامعه‌شناسی ایران برگزار می‌شود، هوشنگ نایبی، مترجم کتاب، به همراه عماد افروغ، سیدحسین سراج‌زاده و صلاح‌الدین قادری به نقد و بررسی کتاب خواهند پرداخت.

کتاب «مسائل اجتماعی» که با همکاری شورای اجتماعی کشور، از سوی انتشارات پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات منتشر شده است، نشان می‌دهد که مساله‌ اجتماعی چیست و اساسا چرا و چگونه موضوعاتی معین، مساله‌ اجتماعی به شمار می‌روند و سرانجام چه راه‌حل‌هایی دارند. این اثر، شامل آخرین داده‌ها در زمینه‌ مسائل اجتماعی در آمریکاست که با تحلیل نظری موضوعات و مناقشات امروز جهان بر اساس رویکرد تعبیرگرایی اجتماعی کامل می‌شود.

این کتاب در دو جلد و در ۱۷ فصل تدوین شده است؛ فقر و ثروت، نابرابری نژادی و قومی، نابرابری جنسیتی، سالخوردگی و نابرابری، جرم،‌ خشونت و نظام قضایی، گرایش جنسی، اعتیاد، تندرستی جسمی و روانی، اقتصاد و سیاست، کار و محیط کار، زندگی خانوادگی، آموزش، زندگی شهری، جمعیت و نابرابری جهانی، تکنولوژی و محیط زیست و جنگ و تروریسم هفده فصل این کتاب است. این کتاب ضمن پرداختن به مسائل اجتماعی به راه ‏حل‏ ها نیز اشاره دارد. از این رو بخش عمد‏ه‏ای از هر فصل به سیاست اجتماعی اختصاص یافته است.

نویسنده کتاب مسائل اجتماعی مدعی است که این کتاب به خواننده کمک می‏‏‌کند به شهروند سیاسی فعال تبدیل شود. از این رو در هر فصل دیدگاه‏‏‌های سیاسی گوناگون درباره موضوعات فراوان به میان آمده تا خوانندگان و به‌ویژه دانشجویان برای ورود به سیاست، توانمند و از اطلاعات و مفاهیم درخور برای تحلیل موضوعات امروز برخوردار شوند.

ورود به این نشست، برای علاقه‌مندان آزاد است.

58243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 668555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =