فیلم «تونی اردمان» به کارگردانی مارن آده بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان بیست‌وهشتمین دوره جشنواره پالم اسپرینگز شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، هیات داوران منتقدان بین‌المللی فیلم (فیپرشی) کمدی آلمانی «تونی اردمان» با بازی ساندرا هولر و پیتر سیمونیشک را برای «اصالت، پیچیدگی‌های انسانی و ارکستراسیونی خاصی که طبیعی به نظر می‌رسد» لایق دریافت جایزه بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان دانست.

در این بین گائل گارسیا برنال برای ایفای نقش شاعر مشهور شیلیایی در فیلم «نرودا» به کارگردانی پابلو لارایین جایزه بهترین بازیگر من در یک فیلم غیرانگلیسی‌زبان را از آن خود کرد و ایزابل هوپر برای نقش‌آفرینی در فیلم برنده جایزه گلدن گلوب «او» به کارگردانی پل ورهوفن برنده جایزه بهترین بازیگر زن در یک فیلم غیرانگلیسی‌زبان شد.

جشنواره پالم اسپرینگز جایزه «صداهای تازه / نگاه‌های تازه» را به کارگردانی اهدا می‌کند که فیلم خود را برای نخستین یا دومین بار به جشنواره آورده باشد. امسال این جایزه به فیلم «خورشید» سفید «خورشید سفید» اثر دیپاک راونیار رسید. این کمدی سیاه داستان دو برادر را روایت می‌کند که در جریان جنگ داخلی نپال هر کدام در یک سوی جنگ ایستاده‌اند.

فیلم «نرودا» علاوه بر این جایزه بهترین فیلم ایبروآمریکایی جشنواره را نیز از آن خود کرد. بخشی از جشنواره پالم اسپرینگز به تقدیر از فیلم‌هایی اختصاص دارد که مردم سراسر جهان را به هم نزدیک می‌کنند و به عبارتی بین مرزها پل‌ می‌زنند. جایزه این بخش به فیلم فرانسوی «مزدور» به کارگردانی ساشا ولف اهدا شد.

منبع: ورایتی / ۱۴ ژانویه

58241

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 623664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =