شکایت مردم از بلاتکلیف ماندن برخی ابزار ساختمان‌سازی/ جمع‌آوری جرثقیلی که سال‌ها در خیابان جاخوش کرد

یک جرثقیل ساختمانی مزاحم که سال‌ها در خیابان توحید جاخوش کرده بود توسط شهرداری تهران جمع‌آوری شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین برخی از ادوات ساخت و ساز در پروژه های شهری سالها در محل کار باقی می مانند و تکلیف آنها مشخص نمی شود. برخی از این ادوات که در ارتفاع بالا نصب می شود، ایمنی شهروندان را با مخاطره روبرو می کند که رهاسازی برخی تاورکرین ها در تهران، نمونه ای از بلاتکلیف ماندن این ابزار است.
در راستای افزایش ایمنی شهروندان و پس از وصول برخی شکایات از سوی مردم به شهرداری تهران، شهردار ناحیه 2 منطقه 6 تهران از جمع آوری تاور کرین 15 ساله در خیابان توحید خبر داد و گفت: برای نخستین بار و با هزینه مدیریت شهری و به منظور تامین امنیت جانی شهروندان تاور کرین رها شده از سوی بخش خصوصی در خیابان توحید جمع آوری شد.
فرزاد هنرور توضیح داد: با توجه به سلب مسئولیت مالک و با توجه به فرارسیدن فصل باد و باران و با توجه به اینکه استانداردهای این تاور کرین پس از 15 سال دیگر از سوی مراجع استاندارد کشور تایید نشده بود و اماکن ایجاد خطر وجود داشت و با حکم مقام قضایی مبنی بر رفع خطر این اقدام صورت گرفت.
او در ادامه گفت: این ملک هم اکنون در مصادره یکی از بانک ها بوده و تاور کرین متعلق به صاحب قبلی ملک بوده که هم اکنون متواری است و شهرداری منطقه 6 با توجه به خطراتی که شهروندان را تهدید می کرد نسبت به رفع خطر تاور کرین اقدام کرد.
لازم به ذکر است تاور کرین نوعی جرثقیل برجی است که اجسام سنگین را تا ارتفاع معینی بالا برده و سپس اقدام به جا به جایی آن در شعاع های گوناگون می کند.
46231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 716977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =