شرق نوشت:

بازتاب‌هاي حضور يك پوزر عروس در برنامه «ماه عسل» ادامه دارد؛ انتشار عكس‌هاي يك مدل زن از صفحه شخصي‌اش در اينستاگرام باعث شده است بار ديگر در چند روز اخير، بحث‌هايي درباره رعايت اخلاق از سوي مردم و دست‌گذاشتن صداوسيما روي موضوعي كه مي‌تواند حاشيه‌ساز باشد، داغ شود.
احسان عليخاني، مجري و تهيه‌كننده «ماه عسل» از ابتداي ماه رمضان سال‌ِجاري خبرساز بود. دستمزد او و میهمان‌هايي كه در برنامه‌اش شركت مي‌كنند، واكنش‌هايي را در شبكه‌هاي اجتماعي و رسانه‌هاي رسمي به‌دنبال داشت. در تازه‌ترين اخباري كه درباره برنامه او منتشر شده است، يكي از میهمانان «ماه عسل» به يكي از بحث‌هاي حاشيه‌اي اين روزها بدل شده است. يكشنبه، شب هفتم تير، الهام عرب به‌عنوان يك پوزر عروس در اين برنامه شركت كرد. پوزر عروس كسي است كه نحوه رفتار و ژست‌گرفتن عروس را آموزش مي‌دهد.
علیخانی با اشاره به شغل این میهمان گفت: «من یك فیلم عروسی دیدم كه از نصف تولیدات سینما بهتر بود. عروس و داماد قصه و سناریو داشتند و فیلم‌برداری عجیب در كشتی فوق‌العاده بود».
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، علیخانی در فواصل صحبت‌های میهمان بعدي، گفت: «رئیس شبكه راجع‌به فیلم عروسی‌ای كه در ابتدای برنامه راجع به آن صحبت كردم، درخواست توضیح کردند، باید بگویم این فیلم كوتاه در فضای مجازی  منتشر شده بود كه همه آن را ببینند و چیز عجیبی هم نیست».
البته ماجراي اصلي بعد از حضور او در اين برنامه آغاز شد. انتشار عكس‌هايي از عرب، به‌عنوان مدل عروس از صفحه شخصي‌اش كه در اينستاگرام قرار داشت، منجربه ايجاد حواشي زيادي شد. به گزارش خبرآنلاين، مخاطبان بعد از پایان برنامه، وقتی سراغ صفحات شخصی الهام عرب رفتند با صفحه‌ای قفل‌شده روبه‌رو شدند. او بعد از حضور در این برنامه، به‌سرعت تمامی عکس‌های خود را از صفحه اینستاگرام خود حذف کرد. بااین‌حال، عکس‌های او در فضاي مجازي پخش شد.
انتشار اين عكس‌ها، دو نوع واكنش در پي داشت؛ برخي مخاطبان معتقد هستند قراردادن عكس‌هاي اين مدل كار اخلاقي نبود و عده‌اي نيز انتقاد خود را متوجه صداوسيما كردند كه از ابتدا به‌سمت يك موضوع جنجالي رفته است. در كامنت‌هايي كه در خبرآنلاين منتشر شده، مجتبي نوشته است: «توزیع عکس و اطلاعات یک فرد برخلاف میل خودش کاری غیرانسانی و غیراخلاقی است. گذشته از اینکه ما ادعای مسلمانی داریم و این روزها ماه مبارک رمضان و به ادعای ما ماه حرام است و گناهش دوچندان. حال انتخاب خیر و شر به‌دست کاربران شبکه مجازی...»؛ اما ماني نظر ديگري دارد: «خب خودش كه از شغل و شرايطش تو ايران خبر داره، مي‌دونه كليا مي‌شناسنش، چرا مياد تو برنامه، اگرم تقصيري باشه متوجه خودشه». مينا كريمي در كامنت خود به صداوسيما اشاره كرده است: «الان توی صداسیما هر کسی هدبند سرش کنه و ساق دست بپوشه، می‌شه مقدس. خود این آدما تو زندگی واقعیشون آیا هدبند سر می‌کنن؟آیا ساق دست می‌پوشن؟  هرکسی از در صدا و سیما وارد بشه، بهش یه هدبند با یه‌جفت ساق دست می‌دن. متأسفم براتون...». كاربر ديگري نيز كه بي‌نام است، درباره تفاوت پوشش اين مدل زن در صداوسيما و صفحه اينستاگرام چنين گفته است: «مسلما هر انسانی بنا‌به جایی که میره لباس می‌پوشه. برای مثال آدم‌ها با یه جور لباس سر کار میرن که با لباسی که به عروسی میرن فرق داره یا لباسی که آدم باهاش پارک‌ میره با لباسی که میره مسافرت فرق می‌کنه....».
تعدادي از واكنش‌ها هم از توصيف دوگانه‌بودن پوشش میهمان برنامه استفاده كردند: «وقتی یه مدل بی‌حجاب تو یه شبکه اسلامی میاد برای من غیرقابل درکه. اگه کارش مشکل نداشت پس چرا با اون حجاب اومد تو برنامه. این دوگانگی تبر به ریشه اعتقادات مردم می‌زنه».
توحيد نيز بر همين نكته تأكيد كرده است: «همه این اتفاقات نتیجه ترویج روحیه دورویی در جامعه است. اکثر افراد جامعه در خانه‌شان یک‌جور زندگی و رفتار می‌کنند و در محل کار و جاهای خاص یک‌جور دیگر».
بااين‌حال، بخش ديگري از بازتاب‌هايي كه درباره برنامه «ماه عسل» به‌وجود آمده است، به حاشيه‌سازبودن میهمان‌هايي پرداخته‌ است كه از سوي عليخاني براي شركت در اين برنامه انتخاب مي‌شوند؛ يكي از مخاطبان بي‌نام عنوان كرده است: «احسان علیخانی کلا با حاشیه موافق هستش، یعنی حاشیه بوده که اونو به یه مجری از نظر خودش موفق تبدیل کرده و متأسفانه مردم در سراسر دنیا به‌علت ذات شخصیشون عاشق مطالب حاشیه‌ساز هستن، بدا به حال این خانم مدل و خیلیای دیگه که به خاطر این شخصیت‌ها و برنامه‌هاشون در بهترین حالت شاید از زندگی روزمره محروم بشن و امثال مِستر علیخانی معروف‌تر میشن».رضا به نوع ديگري به همين موضوع اشاره كرده است: «می‌خواد با این کارا خودشو بزرگ کنه، بیاد کنار مجری‌های مطرحی مثل عادل فردوسی‌پور؛ ولی نمی‌دونه حتی به گرد پای عادل هم نمی‌تونه برسه، چون اولین مشخصه‌ای که عادل داره مردمی بودنشه».
در كنار بازخوردهايي كه برنامه «ماه عسل» در روزهاي اخير داشته، اين برنامه در طول سال‌هايي كه پخش شده، هميشه يكي از خبرسازترين‌هاي سيما بوده است. با‌اين‌حال، پخش برنامه‌هاي ديگري همچون سريال‌هاي پرمخاطب در ايام ماه مبارك رمضان نيز بخشي از توجه مخاطبان سيما را جلب کرد؛ اما امسال، كه به گفته برخي كارشناسان و منتقدان صداوسيما، كفگير اين رسانه به ته ديگ خورده است، حواشي يك برنامه، مخاطباني را روانه «ماه عسل» كرده و بارديگر صداوسيما را بر سر زبان‌ها انداخته است.

57244

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 431816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام ۰۶:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۰
    40 4
    يعني انقدر كه احسان عليخاني و ماه عسل وحواشي اين برنامه رو دنبال ميكنيم و وقت ميزاريم، اگه يك چهارم اين وقت واسه چيزاي ديگه بزاريم، نه انقدر فساد زياد بود، نه انقدر طلاق، كلا مردم ايران همش دنبال حرف و حديثن.
  • بی نام A1 ۰۶:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۰
    32 18
    دوران علیخانی ها تموم شده که با پول بیت المال بشینند روبروی مردم و اشک مردم رو دربیارند و لباس های فاخر بپوشند و بخندند به ریش مردم که یکی دوساعتی مردم رو سر کار گذاشتیم...... مگه واقعا مخاطب هم دارند؟
    • بی نام A1 ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
      0 0
      اگه بخایم قضاوت کنیم میبنیم اگه تنها کسی باشه که دلش واسه مردم بسوزه و تو کارای خیر اولین نفر باشه اون اقای علیخانیه .اما اما و اما لطفا قضاوت نکنیم چیزی که من سالهاست با نگاه کردن ماه عسل صرفا خود ماه عسل نه مجری محترمشو و عوامل دیگش .از این برنامه یاد گرفتم.ولی کجاست گوش شنوا
  • پونه IR ۰۷:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۰
    40 14
    با شروع برنامه ماه عسل تنها کاری که انجام میدم خاموش کردن تلویزیونه.
  • علی DE ۲۳:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۰
    1 7
    این چند سال که این برنامه پخش میشه به علت پرداختن مجری آن به مسائل نامناسب ، سیاه و هنجارشکن خیلی کم این برنامه را دیده ام.ولی گویا امسال خیلی از خطوط قرمز عبور کرده اند.نوع برخورد و شخصیت مجری این برنامه بیشتر ژست است تا واقعیت.اینان اگر درد مردم و مشکلاتشان اهمیت داشت دکوری چنین گران نمی زدند. این همه خرج چه چیز را ثابت می کند؟جز این است که از درد و گریه مردم می توان کاسب بود. مردم کم مشکل ندارند و همه گرفتار یک لقمه نان شب اند.چرا صدا و سیما این قدر نمک به زخم این ملت می پاشد الله اعلم.