تسنیم نوشت:

برزو نیک نژاد کارگردان «دردسرهای عظیم ۲» می‌گوید: این سریال قصد رقابت با سریال دیگری ندارد. آمدیم یک سریالی بسازیم و تنها یک رقیب داریم و آن هم «دردسرهای عظیم ۱» است. تلاش می کنیم که از سریال قبلی عقب نماند.
"تهران از اینور در اول پلاک یک"؛ شاید واضح‌ترین آدرس لوکشین سریالی باشد که این روزها طرفداران زیادی هم کسب کرده است. «دردسرهای عظیم2» اواسط فروردین‌ماه امسال در تهران کلید خورد و بیش از نیمی از سریال قبل از ماه رمضان فیلم‌برداری شده است.اما به مشابه همه سریال‌های مناسبتی این سال‌ها، ضبط و پخش همزمان آن همچنان ادامه دارد.ظهر یک روز گرمایی ماه رمضان از مرکز تهران به سمت شرقی‌ترین نقطه شهر حرکت کردم و با عبور از خیابانها و کوچه‌های تنگ و باریک بالاخره به جایی که عوامل سریال در آنجا مستقر بودند، رسیدم.
«دردسرهای عظیم» در 26 قسمت از شبکه 3 سیما پخش شد. استقبال مخاطب از این سریال مدیران تلویزیونی را مجاب کرد تا ساخت فصل دوم این کار را هم با کارگردانی نیک نژاد شروع کنند.برزو نیک نژاد سالها در مقام دستیاری کارگردان و نویسنده بسیاری از آثار سینمایی و تلویزیونی حضور داشته است. او اولین فیلم سینمایی اش به نام «ناخواسته» را در سال 92 کارگردانی کرد. این فیلم دو سال قبل در جشنواره فیلم فجر اکرن شد ولی تا امروز روی پرده سینماها نرفته است. نیک نژاد در ادامه تجربه کارگردانی برای ساخت اولین سریال تلویزیونی‌اش دورخیز کرد و سال گذشته توانست سریالی تحت عنوان «دردسرهای عظیم» بسازد.

خانه ای ویلایی میان کوچه باغهای محله سوهانک تهران، جایی که لوکیشن خانه‌ منیر در آنجا است. خانه‌ منیر یکی از لوکیشن های اصلی سریال است که محل زندگی چند خانواده شده است. مجتبی خادم‌زاده مدیر برنامه ریزی سریال می‌گوید که تا امروز 67 لوکیشن تغییر کرده است اما لوکیشن‌های اصلی خانه‌ای در شهرک غرب و همین خانه‌ی ویلایی است.
«دردسرهای عظیم 2» حدود 23 بازیگر اصلی دارد و قریب 60 بازیگر فرعی در آن به صورت تک سکانس بازی کردند. چهار نوزاد هم در این سریال ایفای نقش می‌کنند که سروکله زدن با آنها هم خودش دردسر عظیمی است. صحرا بکرانی شش ماهه، نقش اول این نوزادها است که همبازی سکانسهای جوادعزتی شده است. صحرا کوچولو بعد از چند ماه فیلمبرداری با تیم تولید اخت شده است. هادی افشار صدابردار سریال می‌گوید که گاهی اوقات شده دو ساعت تمام، تیم تولید معطل می‌شوند تا صحرا خانوم از خواب بیدار شوند و کار را شروع کنیم.
«دردسرهای عظیم 2» برخلاف فصل اولش فاصله تولید تا پخش نزدیک شده است. در آن شلوغی به سراغ برزو نیک نژاد کارگردان «دردسرهای عظیم 2» رفتم و درباره ایده و شکل‌گیری این سریال سوال کردم که چرا سراغ ساخت سری دوم این سریال رفتید؟ و او که صریح صحبت می‌کند، گفت: فقط این را می دانم که برای این که پول در بیاوریم سراغ این کار نیامدیم چون در کنار این کار، پیشنهادهای دیگری هم داشتیم. چون در فصل اول سریال، لطف خدا و نگاه مهربان مردم شامل حال ما شد، مدیران تلویزیون به مهران مهام تهیه کننده کار، ساخت این سریال را سفارش دادند و تولید فصل دوم این کار را شروع کردیم.

نیک نژاد در مورد قصه‌ «دردسرهای عظیم 2» می‌گوید: این فصل سریال در حقیقت ادامه بخش اول و قسمت 27 «دردسرهای عظیم» است. بخش اول این سریال در 26 قسمت ساخته شده بود و ما در ادامه اش از قسمت 27 این سریال را تولید کردیم.
فاصله تولید و پخش «دردسرهای عظیم 2» کمتر از ده روز بوده است. از نیک نژاد در مورد بازخوردها و  تاثیری که روی فیلم‌نامه گذشته می‌شود می پرسم و او می‌گوید: نظرات مردم به گوش ما می رسد. در این سالها صدا وسیما، میزگردهای تحلیلی سینمایی گذاشته است که مخاطبان تلویزیون هرکدامشان یک پا منتقد شدند.چه لطفی بیش از این می‌توانست نصیب ما شود که نیم ساعت بعد از افطار، هم نفس با مردم شویم. در ماه رمضان همه آدمها یک حس و حال دیگری دارند. آنچه که در صفحه‌های این سریال در اینترنت می‌بینم همه بازخوردهای خوبی هست که انرژی و خسته نباشیدهایشان به ما هم منتقل می‌شود.

نیک نژاد در پاسخ به این سوال که آیا «دردسرهای عظیم 2» رقیب دیگر سریال‌های ماه رمضانی است می‌گوید: من از بچگی از رقابت می ترسیدم و اصلا «دردسرهای عظیم 2» هم قصد رقابت با سریال دیگری ندارد.  آمدیم یک سریالی را بسازیم و تنها یک رقیب داریم و آن هم «دردسرهای عظیم1» است. ما تلاش می کنیم که از سریال قبلی عقب نمانیم. تا اینجا هم فکر می‌کنم از سری اول عقب نیستیم حتی در بعضی بخشهای به شدت جلوتر بودیم.
کاگردان مجموعه های  «دردسرهای عظیم»می‌گوید: صیانت و احترام به خانواده،  هدف اصلی ما در این سریال است. اگر خانواده حفظ شود همه چیز حفظ می‌شود. مشکلات زیادی که این روزها اطراف خود می‌بینیم به خاطر معضلاتی است که در خانواده شکل گرفته است. در «دردسرهای عظیم» زندگی نوستالژی را تصویر می‌کنیم. زندگی ای که آدمهایش پشت هم هستند و به امید همدیگر زندگی می‌کنند.
در این لوکیشن حسین محب‌اهری و فریده سپاه منصور، جواد عزتی، الناز حبیبی را می‌بینم که سرصحنه فیلمبرداری حضور دارند و گاهی هم به پیشنهاد تیم تولید سر در گوشیهای خود می‌کنند و نظرات و نقدهایی که به این سریال در فضای مجازی می‌شود را می‌خوانند. جواد عزتی می‌گوید: در شبکه های اجتماعی بازخوردها نسبت به این سریال خوب بوده است.

جواد عزتی نقش لطیف این سریال را بازی می‌کند. لطیف قصه که حالا به تنهایی به عنوان محور داستان قرار گرفته و موضوعات سریال پیرامون آن می‌چرخد از او می پرسم تولید همزمان با پخش و دیدن نظرات مخاطبان روی بازی شما هم اثری دارد و او می‌گوید: ممکن است که تاثیری هم در بازی داشته باشد. ولی‌صرف این که بازخوردها می تواند روی بازی‌ها تاثیر داشته باشد نباید فاصله ضبط و پخش به هم نزدیک شود.
عزتی می‌گوید که «دردسرهای عظیم» قصه ای رئال را تعریف می‌کند. در روایت قصه بنا نبود که همه قصه گریه دار باشد یا اینکه صرفا کمدی باشد. سعی کردیم تا آنجایی که می شود قصه رئال باشد و رئالی که ممکن است به درام بودن آن هم منجر شود. در فصل دوم «دردسرهای عظیم»، نسبت به فصل یک آن بخشهایی که می‌شود گفت بخشهای غم انگیز قصه است از بخشهای شیرینش بیشتر است.

الناز حبیبی بازیگر نقش بهار است که در این سریال مقابل جواد عزتی بازی می‌کند. از او هم در مورد نظر مخاطبان سریال سوال می‌کنم و او می‌گوید: من نظرات را در صفحات اینستاگرام می خوانم و گاهی اوقات می‌گویم ای کاش می شد این بخش قصه تغییر کند یا طراحی شخصیت‌ بهار به شکل دیگری بود ولی الان دیگر نمی‌شود کاری کرد، چون یک قصه و روندی را درپیش گرفتیم که نمی‌توان در آن دست برد. مثلا در  کامنتها می‌گویند که چرا اینقدر زود راجع به لطیف (با بازی جواد عزتی) قضاوت میکنی. و من هم می‌گویم قصه این شکلی است که می‌خواهد دردسرهای «لطیف» را نشان دهد.
بازیگر نقش بهار همنظر با جواد عزتی است و می‌گوید: من «دردسرهای عظیم» را کاری کمدی نمی‌دانم. این سریال فقط مشکلات و رنجها را به شکل شیرینی تعریف می‌کند تا مخاطب حالش بد نشود. در ناراحت‌کننده ترین سکانسها حتی با موسیقی سعی شده تلخی آن سکانس گرفته شود. مردم این گونه کارها را دوست دارند و به خاطر همین است که در این سالها، تلویزیون بیشتر سراغ این شکل کارها رفته است.
عوامل سریال مشغول ضبط سکانس های پایانی مجموعه هستند و تنها ضبط لوکیشن‌های شهرک غرب با بازی مهدی هاشمی و سکانس‌های خیابانی و بیرونی باقی مانده است که قرار است تا چند روز آینده ضبط شود و کار تولید به پایان برسد.
تمام بازیگران سری اول سریال از جمله مهدی هاشمی، جواد عزتی، الناز حبیبی، مریم سعادت، پرستو گلستانی، زهره فکور صبور، مهران رجبی، اشکان اشتیاق، شهین تسلیمی، امیر غفارمنش، صفا آقاجانی، بهشاد شریفیان، محمد مهدی مطلبی و... در این سری هم حضور خواهند داشت. ضمن آنکه حسین محب‌اهری، فریده سپاه منصور، مه لقا باقری، فرزاد حاتمیان، قدرت‌الله صالحی، آرزو مفتاحی و امیرحسین صدیق نیز به این جمع پیوسته‌اند.
نویسندگی این سری را علیرضا کاظمی‌پور و امیر عربی برعهده دارند و در خلاصه داستان آن آمده است: «با پیدا شدن بچه‌ای در ماشین و آمدن خانواده لطیف (جواد عزتی) از شهرستان و دعوت از خانواده پدری بهار (الناز حبیبی)، آندو دچار دردسرهای فراوانی می‌شوند. فرحان (مهدی هاشمی) که خود را مدیون کمک‌های لطیف و بهار می‌داند، سعی می‌کند مشکلات پیش آمده برای آن‌ها را حل و فصل کند، اما...».
سایر عوامل اصلی «دردسرهای عظیم 2» عبارتند از: مدیر تولید: شاپور دلدار، دستیار یک کارگردان: احسان سجادی حسینی، دستیار 2: نوید صلاحی، طراح صحنه و لباس: قاسم ترکاشوند، طراح گریم: زهره سیه پوش، مدیر تصویربرداری: فرشاد گلسفیدی، صدابردار: هادی افشار، تدوینگر: حسین غضنفری، مدیر تدارکات: مهدی رجبی، صحنه آرا: محمد ترکاشوند، سرپرستان گریم: محمد سیه پوش، فرنوش رضایی، منشی صحنه: محمدحسین گلفشان و دستیار تهیه: حامد مختاری، مدیر برنامه ریزی: مجتبی خادم‌زاده، عکاس: هلیا رضایی و مشاور رسانه‌ای: هادی داداشی.

۵۷۲۴۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 431887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 22
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۰
    0 2
    مگه اینکه خودت تعریف کنی ... بیشتر تبلیغ بچه دار شدنه تا سریال ... خیلی موضوع. فیلم چیپه .... بازیها هم در سطح بسیار پایینیه ...چون تایم پخشش مناسبه مردم از روی اجبار پای فیلم میشینن به این نمیگن استقبال
  • رسول IR ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۰
    0 1
    بسیار سریال اعصاب خورد کن و مزخرفیست
  • بی نام A1 ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۰
    56 13
    از بی کفیتی اره
    • بی نام RO ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۱
      1 3
      حکایت بی رقیبی این سریال هم به مانند بی رقیبی خودروهای بی کیفیت داخلی هست بیچاره مردم
  • ali IR ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۰
    14 42
    سریال دلنشین و خوبی است البته پایتخت هم فوق العاده زیباست اما این سریال دو حسن نسبت به پایتخت دارد یکی اینکه داستان مشخصی برای اون نوشته شده در صورتی که پایتخت بر اساس بداهه و موقعیت های طنز پیش میره و برخلاف پایتخت 1 اصلا محور و موضوع خاصی نداره هرچند موقعیت های طنزی که ایجاد میشه واقعا شیرین و خنده دار هستند دوم اینکه حامی برنامه همون اول تیتراژ نام برده میشه و سریال تبدیل به فیلم تبلیغاتی نشده البته سیروس مقدم قبلا هم این کار رو کرده بود اگه یادتون باشه سال قبل واسه ماه رمضان سریال مدینه رو ساخت که اونجا هم به شکل عجیبی موسسه مالی اعتباری عسگریه را تبلیغ کرده بود.
    • عباس از دهبه قیروکارزین EU ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۰
      0 0
      چه چیزش دلنشین هست؟؟؟....کلا سوتفاهم و قضاوت کردن زود ...خیلی از این به اصطلاح دردسرهای تنها با سوتفهاهم مسخره رخ داده..حال بار اول خوب بود ولی اینبار دیگه تکراری شده؟....آخه سوتفهاهم هم حدی داره....البته الان میگی که کمدی هست و فلان....نه عزیز این فیلم کمدی اغراق آمیز نیست که بخواهی با این نوع جواب مساله را ماست مالی کنی.....
    • عباس از دهبه قیروکارزین EU ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۰
      0 0
      چه چیزش دلنشین هست؟؟؟....کلا سوتفاهم و قضاوت کردن زود ...خیلی از این به اصطلاح دردسرهای تنها با سوتفهاهم مسخره رخ داده..حال بار اول خوب بود ولی اینبار دیگه تکراری شده؟....آخه سوتفهاهم هم حدی داره....البته الان میگی که کمدی هست و فلان....نه عزیز این فیلم کمدی اغراق آمیز نیست که بخواهی با این نوع جواب مساله را ماست مالی کنی.....
    • بی نام IR ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۱
      12 0
      پایتخت یک سریال طنزه و فیلد متفاوتی داره اما از نظر کیفیت بنظرم پایتخت خیلی بهتره
  • بی نام IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۰
    49 11
    مسخره و ابكي ... واقعا متاسفيم ...
  • بی نام IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۰
    0 0
    یکی از سطحی ترین و کلیشه ای ترین و بی داستان ترین سریال های چند وقت اخیر برادر من مگه مجبوری؟ واقعا فیلمنامه افتضاحه به معنای واقعی کلمه،همه چی افتضاح به معنای واقعی کلمه
  • بی نام A1 ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۰
    5 28
    سریال جذابیه
  • بی نام IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۰
    0 0
    مگه کسی این فیلمو نیگا میکنه؟
  • بی نام IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۰
    31 8
    امتیاز من از 10 به این سریال 3
  • بی نام IR ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۰
    8 29
    سریال بسیار عالی، شاد باحال بامزه دستشون دردنکنه
  • تهرانی IR ۲۳:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۰
    0 0
    نزول سطح فهم مردم ... خدا آخر و عاقبتمان را ختم به خیر کند
  • بی نام A1 ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۱
    11 2
    نهایتا از روی بیکاری 10 دقیقشو بتونم ببینم کار ضعیفیه
  • بی نام A1 ۰۶:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۱
    0 0
    فقط بچهه جیـــــــــگره . من که همین چند دقیقه ای که میبینم به عشق اون کوچوله ست خییییییلی خوشگله
  • با نام IR ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۱
    7 3
    نه موضوع جذابی داره نه پیام ومحتوا.خب یه کم خلاقیت به خرج بدید راه دوری نمیره.امتیاز من از 10بهش 2
  • دلسوز RO ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۱
    5 7
    من که با دیدن این سریال سررد میگیرم
  • بی نام IR ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۱
    19 3
    کل سریال پسر دنبال دختره میدوه بهار خانم بهار خانم دخترهه هم نگا نمی کنه و میره اینم شد برنامه خداییش
  • بی نام A1 ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۱
    2 1
    اعصاب خورد کنه
  • بی نام A1 ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
    0 0
    خیلی دوسش دارم لطفا۳روهم بسازید