خروج قریب‌الوقوع ۴۰ درصد از کمپانی‌های گیم از انگلیس بعد از برگزیت

درحالی‌که 57 درصد از نیروهای شاغل در بخش گیم انگلیس از کشورهای عضو اتحادیه اروپایی هستند، گفته می‌شود 40 درصد از کمپانی‌های مرتبط قصد دارند از انگلیس به کشوری دیگر مهاجرت کنند.

به گزارش خبرآنلاین، بر اساس تحقیقات انجام‌شده توسط موسسه UKie، بیش از 98 درصد از پرسش‌شوندگان اعلام کردند که حق‌دارند تا در این کشور به‌عنوان نیروی کار مهارت‌یافته همچنان کار کنند. این در حالی است که بر اساس رأی مردم انگلیس به خروج از اتحادیه اروپا بسیاری از آنها سرنوشت نامعلومی پیداکرده‌اند و به همین دلیل از 2000 کمپانی گیم موجود در انگلیس، بیش از 40 درصدشان اعلام کرده‌اند که قصد خروج از انگلیس و استقرار دفترشان در کشوری دیگر را دارند.


گفتنی است بیش از 76 کمپانی مطرح گیم در این کشور از 11 شهر در نظرسنجی UKie شرکت کردند که 53 درصدشان دولوپر و 32 درصد نیز ناشر گیم بودند و  72 درصد از این کمپانی ها در لندن مستقر بوده و 69 درصدشان روی محتوای موبایلی کار می‌کنند.

انگلیس ششمین بازار گیم دنیا را دارد که درآمد صنعت گیم این کشور در سال 2016 با 1.2 درصد رشد نسبت به سال قبل از آن، به 4.33 میلیارد پوند رسید و این در حالی است که 2000 کمپانی گیم با 12100 نیروی تمام‌وقت مشغول کار هستند و برگزیت سرنوشت صنعت گیم و نیروهای مرتبط را در هاله‌ای از ابهام فروبرده است.

«هنریک اولی فی یر» مدیر اجرایی استودیوی گیم Bossa می‌گوید برگزیت ضربه بزرگی به صنعت گیم می‌زند چراکه بهترین نوابغ اروپایی را از ما می‌گیرد و این باعث می‌شود تا تولید گیم در انگلیس در آینده دچار بحران شود و حتی فروش آن نیز تحت تأثیر قرار گیرد.





 

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 652213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =