قیمت دلار حالا مدتی است در کانال چهار هزار تومان جا خوش کرده است و به نظر می رسد امیدها برای بازگشت قیمت دلار به کانال سه هزار تومانی در حال کمرنگ شدن است.

به گزارش خبرآنلاین، در حالی که برخی حراست از پول ملی را ضروری می دانند ، هستند فعالان اقتصادی که رشد بهای دلار را به نفع صادرات در کشور می دانند و راه توسعه صادرات غیر نفتی و خداحافظی با وابستگی به نفت را واقعی شدن قیمت دلار می دانند.

با این حال هنوز هستند کسانی که با توجه به واردات محور بودن تولید، دلار واقعی را فشاری بر قیمت تمام شده ارزیابی می کنند.  

سئوال اما اینجاست؛ آیا با بازگشت دلار به کانال سه هزار تومانی موافقید و در این صورت پیشنهاد شما در این خصوص چیست؟

  شما کاربران خبرانلاین می توانید دیدگاه خود را در بخش نظرات ثبت کنید.

 

3535 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 721765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 53
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۷
    4 29
    درود من نه اقتصاد دان هستم نه سیاست مدار فقط نظر خودم را که خیلی وقت هست بهش اتقاد دارم مینویسم اگر از کیسه اقازاده ها کم نشه جلوی واگر دولت توان مقابله راداشته باشه که همه میدونیم نداره واگر داشته باشه به خاطر یارو همکیشاش جلوی واردات بیرویه اجناس غیر ضروری مثل البسه ولوازم برقی ونجاری وخیلی جیزهای دیگر که باعث خروج ارز میشه گرفته بشه تا ایران به تولید خودش متکی باشد ودولت رو کیفیت این اجناس رسیدگی دقیق کند تا اقتصاد مقاومتی همشکل بگیره
  • بی نام A1 ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۷
    72 17
    اگه دلواپسان دست از حمله به سفارتخانه بردارند اگر دلواپسان از تخریب دروغین علیه دولت دست بردارند اگر امنیت سرمایه گذاری به خارجیان برقرار باشد دلار در نرخ مشخص تثبیت و تک نرخی میشود
  • مهدی A1 ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۷
    8 8
    کاهش نرخ ارز موجب افزایش سرمایه گذاری خارجی خواهد شد. توضیح آن که : درست است که در اقتصاد کلاسیک، افزایش قیمت ارز نقش حمایتی جهت صادرات را دارد ولی باید دید که در شرایط کنونی کشور اولویت با صادرات است یا واردات؟ واردات را می توان به دو قسمت کلی تقسیم کرد: واردات کالا و خدمات، واردات سرمایه. آنچه مسلم است باید با اعمال سیاستی های حمایتی، واردات کالا را کنترل کرد ولی برای افزایش توان تولید داخلی در دوره های آتی و تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند به افزایش واردات سرمایه هستیم. لذا دولت با توجه به این مهم باید با مدیریت نرخ ارز، مانع از افزایش آن شود.
  • بی نام IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۷
    10 21
    بگذارید قیمت را بازار تعیین کنه
  • کمیل A1 ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۷
    43 1
    قهقرای اقتصادی با این تغییرات کوچک در قیمت ارز و این کانال و اون کانال درست نمیشه. دزدی برچیده شود آنوقت تازه میشود راجع به کانال صحبت کرد.
  • شهروند IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۷
    30 4
    قطعاپایین آمدن قیمت دلاربه نفع کشورواکثریت مردم است چون بالارفتن قیمت دلارباعث بالارفتن خیلی بیشترکالاهاوخدمات میشودوطبقات متوسط وضعیف بابالارفتن دلارضعیف ترمیشوندوازطرفی بی ارزش شدن پول ملی باعث سرافکندگی ایرانیان درجهان ومنطقه است البته حفظ ارزش پول ملی بایدباسیاست های درست واقدامات کارشناسانه انجام گیرداگردقت کنیددرحال حاضرارزش پول ملی ماازخیلی ازکشورهاازجمله عراق وافغانستان پایین تراست واین موضوع باعث سرافکندگی وتاصف است پس بیشترازاین نگذاریدپول ایران بی ارزش شود
  • بی نام A1 ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۷
    79 4
    تعامل با دنیا
  • بی نام A1 ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۷
    83 0
    امکان بازگشت قیمت ارز به کانال 3000 وجود ندارد.چون نه دولت این مساله رو میخواد نه مجموعه صادر کنندگان این مساله رو میخان و چون قدرت این دو گروه از مردم بیشتر هست پس هیچ وقت قیمت پایین نخواهد اومد. من موندم کشوری مثل عراق یا افغانستان که همیشه جنگ هست چطوری برابری نرخ ارزشون با دلار یکسان هستش. یه سرس مسایل نشون میده که سود برای دولت و مجموعه قدرت در پایین اومدن ارزش پول ملی هستش . مردم هم برن بمیرن.
  • جلیل بهناز IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۷
    3 24
    حذف سه عدد صفر از پول ملی
  • بی نام IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۷
    27 4
    قیمت حداکثری دلار با توجه به خزائن سرشار کشور زرخیز ما در صورت یک مدیریت مجدانه و صحیح حداکثر باید در محدوده 2500 تومانی نوسان کند آنوقت شما برای ورود دلار به کانال 3900 برنامه میریزید؟؟
  • بی نام A1 ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۷
    27 1
    دست دولتی ها و خصولتیها در کار است. مگر اوضاع ما از عراق و سوریه و یمن و افغانستان بدتر است که پولمان با سرعت بیشتری از آنها سقوط می کند؟
  • بی نام A1 ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۷
    22 1
    الن چند سال هستش که نرخ ارز سه برابر شده والان هم که وارد کانال 4000 شده. توجیه این هستش که با بالا رفتن نرخ دلار تولید افزایش پیدا میکنه و صادرات زیاد میشه و شغل ایجاد میشه و چرخ مملکت میچرخه و .... چرا توی این 6یا 7 سالی که قیمت ارز جهش پیدا کرد این اتفاق ها نیفتاده که هیچ.وضع مردم عادی روز به روز بد تر و جیب هاشون خالی تر میشه؟ میشه یه دونه از این به اصطلاح اقتصاد دانان و دکتررررررر بیاد جواب من ادم عادی رو بده؟ چرا با بالرفتن قیمت ارز جیب من خالی میشه و وضع پولی من خراب تر و شمال تهران پول دار تر.
  • یحیایی ES ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۷
    6 3
    مشکل واقعی ناشی از بالا بودن هزینه های دولت و سایر دستگاهها میباشد . بهترین راه بازنشسته کردن 3 تا 5 رده از مدییییران فعلی دولت و سازمانها میباشد که با دریافت حقوق ومزایای بالا هیچ کارایی ندارند و فقط تنها راه مدیریت را افزایش قیمت ها میدانند تا هزینه حقوق آنها تامین شود. سپس با تعیین حد اکثر سقف حقوق و مزایا در حد 5 میلیون تومان برای مدیران و کارکنان و غیره ، بار هزینه های مملکت کاهش یابد. ضمنا حداکثر مبلغ بیمه بازنشستگی این مدیران نیز 3 میلیون بیشتر نباشد.
  • بی نام IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۷
    23 2
    چطور از پولی که هیچ گونه پشتوانه اقتصادی و تولیدی نداره انتظار دارید به 3000 تومن برگرده. تولید کالا و خدمات میتونه پول ملی رو تقویت وگرنه قیمت واقعی پول مملکت ما بیشتر از 5 تومنه
  • یحیایی ES ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۷
    9 2
    ادامه / با کاهش هزینه های دولت و دستگاههای مختلف و بازگرداندن حقوق های نجومی فعلی به سطح زیر 5 میلیون آنگاه دولت میتواند دلار را در بازار زیر 3 هزار تومان بفروشد.
  • بی نام IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۷
    15 2
    خدا آن منجی الهیش را برساند دنیا چاره نداره چه برسه به اقتصاد آفت زده و مخروبه ایران
  • پویا A1 ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۷
    22 0
    ندادن شعارهای پوپولیستی و برقراری روابط دیپلماتیک و عادی با تمام قدرت های جهان. به این طریق دلار به کانال زیر 1000 تومانی خواهد رفت. واقعا به فکر خودتون نرسیده بود؟
  • بی نام A1 ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۷
    35 1
    مناسفانه دولتهای دوم بعد از راحت شدن خیالشون از انتخابات فقط به فکر استفاده از فرصت باقیمانده برای خودشون هستند و همه چیز رو رها میکنن قیمت دلار هم بدون حساب و کتاب و بر اساس بیم و امید مردم از اظهار نظرهای سیاسی بالا پایین میره
  • بی نام A1 ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۷
    42 2
    سهم ایران از تجارت جهانی 0.35 در صد است زیرا با یزرگترین اقتصاد دنیا در حالت مخاصمه هستیم. کشورهایی مثل عراق و افغانستان که اوضاع داخلیشان بسیار آشفته تر از ماست ارزش پولشان بسیار از ما با ثبات تر است زیرا با قدرتهای اقتصادی در نمی افتند .
  • بی نام IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۷
    9 0
    به جز یک عده خام فروش که که دارندثروت طبیعی مردم ایران را به تاراج می برند، هیچ کس دیگر از جرانی دلار سود نمی برد.من مرده شما زنده ،برید از مردم گرفته تا تولید کننده و کارفرما،از همه بپرسید ،این دلار ۸۰۰ تومانی شد ۴۰۰۰ تومان تو پنج سال،کسب و کار شما بهتر شد؟ زندگی شما بهتر شد؟ مشتریتون بیشتر شد؟ جنساتون بیشتر فروش کرد؟ والا فروشنده جماعت هم یه جنسی می فروشنه ،صد تا جنس رو باید بخره.یه حا گرونی به نفعت شد ،صد جا به ضررت می شه.این دور باطل رو بس کنید دیگه.
  • حسین IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۷
    10 0
    با سلام و احترام همه مزایا و معایب دلار تک نرخی درست و لی اونچه که از همه مهمتره ولی در واقع اصلا هیچ اهمیتی بهش داده نمیشه اوضاع معیشتی مردم است که قطعا با افزایش قیمت دلار موج تورم و افزایش قیمتها فقط بر دوش قشر متوسط و معمولی مردم سنگینی خواهد کرد. حرفهای دولتمردان تو ظاهر خیلی قشنگه ولی تهش برای مردم دردناک. در کل مسیری میریم که هر روز فقیر داره فقیرتر میشه و غنی غنی تر.
  • علی A1 ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۷
    53 1
    قطع دست بعضی نهادها از اقتصاد ایران
  • بی نام IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۷
    38 0
    اگه بر گردیم به قبل از انقلاب دلار میشه 70 ریال
  • بی نام A1 ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۷
    24 1
    تنها راهش اينكه دزد ها با ما رحم كنند
  • علی A1 ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۷
    19 6
    با افزایش سود سپرده های بانکی هم رکود کم میشود هم دلار پایین میاد هم تورم این نسخه اختصاصی و عجیب ولی بسیار کارا برای وضعیت اقتصادی فعلیست
  • بی نام A1 ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۷
    40 0
    مردم رسما باید اعلام آمادگی برای مرگ داوطلبانه کنن با سه شیفت کار و زندگی خانوادگی نکبت بار پر از استرس و جار و جنجال با خانواده و این کلاه و اون کلاه کردن و با سیلی صورت سرخ نگداشتن و فلاکت دیگه هر چی میخواد بشه به .......
  • بی نام A1 ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۷
    41 0
    نظرات ما مردم بدبخت تو این سایت پیزوری هم درج نمیشه تا برسه به گوش مسئولین که اساسا ما رو به شکل کرم خاکی میبینن که بودنش واسه سلامت خاک زراعتشون لازمه و مفید مرد نیستی اگر درج نکنی خبر آنلاین
  • مازیار A1 ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۷
    1 0
    تجارت وبازار آزاد با نظارت دولت ،البته نه دخالت.خود بخود قیمتها متعادل میشود. ولی با این اقتصاد رانتی ودولتی مادلار چه بالا باشد وچه پایین دردی از اقتصاد دوا نخواهد شد
  • جلال DE ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۷
    7 10
    در زمان احمدی نژاد دلار بود 3800 از آنموقع تاحالا چند درصد تورم داشتیم باید نرخ دلار با نرخ تورم یکی باشه
  • محمد سعيدي A1 ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۷
    21 0
    چرا 3 هزار توماني.بنظر من دلار به كانال دو هزار تومني هم ميتواند وارد شود.وراهكار آن هم ساده است.فقط و فقط تعامل سازنده و ايحاد رابطه سالم و شفاف با دنيا بالاخص كشورهاي اروپايي و آمريكايي.اينكه مي گويند دلار گران شده يا ارزان شده فقط عوام فريبي است.به عبارت ساده تر اين ارزش پول ماست كه كم يا زياد مي شود و گرنه ارز كه هندوانه يا تخم مرغ نيست كه بخواهد گران يا ارزان شود.
  • بی نام A1 ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۷
    4 11
    مخالف بازگشت دلار به سه هزار تومان هستم. دلار کم قیمت به نفع واردات است و باعث می شود قیمت تولیدات داخلی نتواند با محصولات وارداتی رقابت کند. قیمت ارز بسته به اندازه اقتصاد باید واقعی باشد تا زمینه سرمایه گذاری هم شفاف شود.
    • بی نام A1 ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۷
      16 1
      عزیز جان: همین تولید کننده که میفرمایید اولین مشتری ارز برای خرید مواد اولیه و تکنولوژی و ... هستش. پس فکر نکنید که با گران شدن ارز و منع واردات قیمت اجناس پایین میاد.
    • بی نام A1 ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۸
      0 0
      عزیز این تئوری ها شکست خوردن فایده ندارن این افزایش دلار بارها انجام شده. این دوستان اگر اختلاس نکنند فشارش به مردم نمیاد و دلار بالا نمیره
  • مهنام A1 ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۷
    11 13
    احمدی نژاد دوباره رئیس جمهور شود.
  • بی نام RO ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۷
    3 0
    محاکمه مقصرش
  • بی نام A1 ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۷
    9 0
    سود بانکی را کم کردن میدونستن ارز میکشه بالا .... هیچ برنامه ای برای اقتصاد نداریم ... حساب مستاجر رسیده شده با کم شدن سود ... بازار راکد هست سالهاست چون اعتمادی به بازار نیست و صدها مورد دیگه ...
  • فرید A1 ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۷
    25 0
    واقعا چه سئوال جالبی مرد حسابی مگه با موافقت من وتو و یا حتی دولت دلار برمیگرده به 3000 تومن اگه اینطوره رفرندام بذارن ما میگیم برگرده به همان 7 تومان خانه از پا بست...... برای تقویت پول ملی سالها مدیریت صحیح اقتصادی سیاسی و میلیاردها میلیارد دلار سرمایه گذاری داخلی در بخش تولید و صنعت لازم است که هر شیرین هوشی میداند با این مدیران آرزوی خامی بیش نیست.با این رویه شما دلار را در چند سال آینده بالای 10 تا 20 هزار تومان ببین و خودت را توجیه کن که برای صادرات خیلی هم عالی است. حالا کدام صادرات؟؟؟؟ خدا داند... لابد صادرات ارز به کانادا..... ترسم نرسی به کعبه ای اعرابی......
  • بی نام A1 ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۷
    4 0
    شتر در خواب بیند پنبه دانه ....... واحد پول ایران را از ریال به دلار تغییر دهید تا دلار بی ارزش شود.
  • بی نام A1 ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۷
    1 0
    نظر ما مهمه؟
  • بی نام IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۷
    2 0
    مذاکره با امریکا.
  • رضا FI ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۷
    7 0
    چاپ دلار با نصف قیمت در داخل
  • هاوش عارف نیا A1 ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۷
    1 0
    حفظ قیمت دلار ، کاهش سرعت رشد تورم و تک رقمی کردن اون حرفهای خیلی قشنگی هستن که دولت داره با یک مشت آمار و ارقام سر ملت رو گرم میکنه ، اگر تورم کاهش پیدا کرده چرا انقدر ارزش پولی ما کاهش داشته ؟ کاهش تورم یعنی رونق اقتصادی و اقتصاد روان گردش مالی بالایی رو بهمراه داره و معمولا افزایش قیمت ها به صورت معقول هست و شرکتی که با نرخ رشد اقتصادی مطلوب همراه باشه کمتر قیمت ها رو برای جبران کسری فروش افزایش میده ، معقول این هست که ارزش پولی خودمون رو افزایش بدیم و حذف حداقل 00 از پول فعلی رو به مرحله عملی برسونیم . قوانین گمرک رو اصلاح کنیم و برای این کار به بنگاه های اقتصادی و شرکت هایی که واردات داره باعث تعطیلی اونها میشه نگاه کنیم ولی دولت دلسوز نیست و صرفا به فکر گرفتن مالیت بیشتره .....
  • ناشناس A1 ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۷
    5 0
    با کلید شکسته آقای روحانی ، مشکل دلار را حل کنید
  • بی نام A1 ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۷
    2 0
    تا اخر سال کانال 5000تومان رد نکنه باید از بانک مرکزی تشکر کرد تورم تک رقمی کماکان ادامه پیدا کند بانکها هم سپرده ها را به روشهای اخر سال نگهداری کنند
  • مجید A1 ۰۴:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۸
    5 0
    در دوره ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد ، دلیل افزایش قیمت دلار را فردی به نام جمشید بسم ا... معرفی کردند حالا هم دیر نشده جمشید صدق ا... را پیدا کنند و گردن او بیاندازند
  • بی نام A1 ۰۴:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۸
    0 0
    از محالات حرف نزنید
  • جواد IR ۰۵:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۸
    4 1
    دولت نفت میفروشه دلار میگیره دلار رو گرون میکنه تو بازار داخلی میفروشه تا کسری بودجه برطرف بشه در حالی غافل هستند که با گرون شدن دلار هزینه ها هم بالا میره و باز مجبوره همین کارو تکرار بکنه.کسانی که می گویند بازار باید تعیین قیکنت بکنه کاملا در اشتباه هستند چون اولا بازار احساساتی تصمیم میگیره نه معقول دوما برابری واحد پول یک مملکت با سایر ارزها مسئله ملی و حیثیتی هستش و نباید واگذار به بازار بشه ببینید عزیزان برای هر مسئله ای باید مفروضات داشته باشیم که قابل تغییر نباشدوطبق اونا متغیرها دیگه رو بازی بدیم تا به برهان برسیم و اینجا فرض قدرت پول ملی هستش که باید ثابت باشه و بعد با این فرض بهای بازار رو برای کالا و خدمات دیگر آزاد بذاریم وگرنه سرگردانی میشه.چرا پستهای من چاپ نمیشه؟
  • بی نام A1 ۰۵:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۸
    5 0
    نرخ واقعی دلار زیر 3000 تومن هست اینایی که میگن باید بالا بره تا صاذرات فلان وچنان بشه دلار 4 برابر شد صادرات چی شد؟ غیر از گرانی و..ثمری داشت؟ سیف باید اخراج بشه روحانی باید به وضوح بگه که خروجی این برجامش چه بوده مگه دلار نباید بیاد پایین؟ مگه حقوق های ما به دلاره؟ دلار بالا بره همه چیز گرون میشه تاثیرش کاملا مستقیمه
  • بی نام A1 ۰۵:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۸
    12 0
    بریم 21 بهمن 57 ودست نگه داریم
  • بی نام A1 ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۸
    4 0
    دلار ارزون بشه، دولت پول یارانه ها رو از کجا بیاره بهتون بده؟ باید از جیب خودتون برداره و بذاره جیب بعضیهاتون الان تا شب عید وضعیت همینه
  • دلسوز وطن CA ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۸
    3 0
    تواین این وب سایت همیشه پیش بینی‌ و یا گفتمان ارزان شدن خانه یا چیز دیگریست...دوستان تواین دام این بحثا که ارزون می‌شه نمی‌شه نیفتین. پفک نمکیم تاحالا تواین این کشور ارزون نشده چه برسه به خونه و دلار خودتونو خسته نکنین.
  • بی نام A1 ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۹
    3 0
    از خدا بخواهیم برخی از مسولان را از خواب غفلت و گناه و ظلم بیدار کند
  • بی نام IR ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۹
    0 0
    کلا از دلار بیایم بیرون برای ریال پشتوانه نفتی و گازی قرار بدیم و اقتصادمونو مستقل کنیم اگه چین هم با دلار پیش میرفت تا حالا زمین خورده بود ما غیر از واردات کالاهای لوکس به دلر نیازی نداریم و یرای معدود کالاهای مورد نیاز داریم ...