۰ نفر
۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۱

ایرنا نوشت:وزارت صنعت در نامه ای به سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان ها اعلام کرد: واردات برنج از ابتدای آذر ماه امسال تا 31 تیرماه 97 آزاد است.

براساس ابلاغیه جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت درباره ثبت سفارش و واردات برنج، واردکنندگان این محصول باید بدانند که تمام کالاهای وارداتی آنها حداکثر تا تاریخ 31 تیرماه سال آینده وارد و ترخیص می شود. 

طبق مصوبه دولت در تاریخ سوم بهمن ماه 1395حقوق ورودی برنج سفید 26 درصد است و از تاریخ ابلاغ (سوم بهمن ماه 1395) لازم الاجراست.

هر سال همزمان با پایان فصل برداشت برنج داخلی، در ماه‌های مرداد، شهریور، مهر و آبان ورود این محصول به کشور برای حمایت از تولیدکنندگان داخلی ممنوع است و پس از آن دولت در جهت تامین نیاز کشور واردات برنج را آزاد می کند.

 بر اساس آمار گمرک از ابتدای امسال تاکنون بیش از یک میلیون تن برنج وارد کشور شده که بخشی از آنها هنوز ترخیص نشده اند و پس از پایان فصل برداشت برنج در داخل کشور، ترخیص می شوند.

به گفته یزدان سیف رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران در سال 96 ثبت سفارش برنج وارداتی یک میلیون 660 هزارتن است در حالی که سال گذشته نیز یک میلیون و 591 هزارتن برنج وارداتی ثبت سفارش شده بود.

35224

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 729677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =