ایرنا نوشت: 'سیسیلیا ملمستروم' کمیسر تجارت اتحادیه اروپا روز دوشنبه اعلام کرد که چنانچه فولاد سازان اروپایی از بابت محدودیت های مدنظر آمریکا در زمینه واردات فولاد، زیان بینند، این اتحادیه اقدامی تلافی جویانه در پیش می گیرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از بروکسل، وی در یک کنفرانس خبری گفت: باید بررسی کنیم که آیا اقدامات مدنظر آمریکا به پیروی از سازمان تجارت جهانی است و در صورتی که این اقدامات به ما ضربه بزند، قطعا تلافی می کنیم.
وی افزود: اینکه اقدام تلافی جویانه دقیقا چگونه باشد و چه زمانی انجام شود، در حال حاضر پاسخی به آن نمی دهم، اما در حال تدارک برای این مساله هستیم.

ماده 232 قانون گسترش تجارت مصوب 1962 به رئیس جمهوری آمریکا امکان می دهد محدودیت هایی را در زمینه داد و ستد به دلایل مرتبط با امنیت ملی اعمال کند.

دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، در مورد واردات آلومینیوم نیز رویکرد مشابهی را اتخاذ کرده است.

در همین حال کمیسر تجارت اتحادیه اروپا گفت: در بدترین صورت که شامل اعمال تعرفه بر فولاد به موجب ماده 232 می شود، این مساله برای اروپا بسیار بد است. ما دوست و متحد آمریکا هستیم و احساس می کنیم از این جهت زیان می بینیم.
کمیسر تجارت اتحادیه اروپا یادآور شد که نگرانی آمریکا در مورد ظرفیت مازاد فولاد چین را درک می کند و برای همکاری با واشنگتن به منظور مقابله با این مساله آمادگی دارد.

وی قبل از انتشار گزارش اتحادیه اروپا در مورد محدودیت های بخش تجارت و سرمایه گذاری، از این مساله خبر داد.

در گزارش اتحادیه اروپا، به 36 مانع جدید ایجاد شده از سوی شرکای تجاری در سال 2016 اشاره شده است.

بخش اعظم این موانع که افزایش تقریبا 10 درصدی داشته،‌ به واسطه تمهیدات روسیه، هند، سوئیس و چین به وجود آمده است.
کمیسر تجارت اتحادیه اروپا گفت که این اتحادیه در نشست سران گروه 20 درخواست مقاومت در برابر سیاست حمایت از صنایع و فرآورده‌های داخلی را مطرح می کند.

اجلاس سران گروه 20 قرار است در روزهای هفت و هشت ژوئیه پیش رو (16 و 17 تیر ماه) در هامبورگ آلمان برگزار شود.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 680654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =