برگزاری ۱۲۲مانور تقویت نحوه سنجش عملکرد نیروهای شرکت گاز کردستان

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان از برگزاری ۱۲۲ مانوربرای تقویت نحوه سنجش عملکرد نیروهای عملیاتی و آمادگی پرسنل با هرگونه بحران در سال جاری خبرداد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، احمد فعله گری در جلسه ای که با حضور معاون مدیر کل پدافند غیر عامل استان و تعدادی از کارشناسان ادارات مرتبط با این حوزه به میزبانی شرکت گازاستان در سنندج برگزار شد، گفت: در سال ۹۶ تعداد ۱۲۲ مانوربرای تقویت نحوه سنجش عملکرد نیروهای عملیاتی و آمادگی پرسنل با هرگونه بحران اجرا شده است.

وی عنوان کرد: این مانورها در زمینه نشت گاز، قطعی گاز، زلزله، آتش سوزی، ورود به فضای بسته، واکنش اضطراری در مواقع بحرانی برگزارشده است.

وی با اشاره به اینکه جایگاه ویژه پدافند غیر عامل در صنعت گاز، آموزش منسجم و علمی دراین خصوص ضروری است، بیان کرد: شرکت گاز استان در راستای کاهش آسیب پذیری تاسیسات و ابنیه برنامه‌ریزی استراتژیک را تدوین و در این خصوص تمهیدات لازم را اندیشیده است.

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان ادامه داد: از جمله تمهیدات شرکت گاز استان در راستای پدافند غیرعامل شناسایی نقاط بحرانی در شبکه ها، گلوگاه های افت فشار، جابجایی ایستگاه‌های دروازه شهری سنندج، مقاوم سازی ۵۱۷ ایستگاه گازرسانی و همچنین مقاوم سازی، رنگ آمیزی و استتار ایستگاه‌ها ی تمامی شهرستان ها است.

فعله گری در مورد مقابله با تهدید حملات سایبری گفت: باید در خصوص بحث سایبری آگاه بوده و برای تهدیداتی همچون حمله سایبری و فضای مجازی تدابیری خاصی اندیشه شود و شرکت گاز استان در این خصوص اقدامات موثری همچون جداسازی سیستم های اداری و اینترنتی و ایجاد اتاق پاک انجام داده است.

وی ضمن تشکر از تلاش کارکنان شرکت گازاستان اظهارداشت: رساندن گاز در فصل سرد سال و جلوگیری از افت فشار گاز و تلاش درراستای استمرار آن از مهمترین وظایف شرکت گاز استان است.

وی تامین گاز استان در ۶ مسیر از استان‌های همجوار را در راستای برنامه پدافند غیر عامل دانست و گفت: تاکنون برای تحقق تامین گاز مطمئن و ایمن برای مردم استان، هزار و ۴۰۰ کیلومتر خطوط فلزی فشار قوی انتقال گاز، ۵۲ جایگاه CNG، ۹ هزار کیلومتر خطوط لوله تغذیه و توزیع، که از این میزان خط تغذیه و شبکه اجراء شده است.

فعله گری بیان کرد: از مجموع هزار و ۷۳۰ روستای استان تعداد هزارو ۵۰۰ روستا قابلیت گازدارشدن را دارد که از این میزان تعدادهزار و ۳۹ روستا گازدار و در ۱۳۱ روستا عملیات گازرسانی در حال اجراء و تاکنون ۲۸ شهر استان از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شده‌اند.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 717952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =