توجه ویژه به واحدهای صنعتی با ظرفیت اشتغال بالا

اولین نشست بررسی مشکلات واحدهای صنعتی بزرگ در محل شرکت آریا ترانسفو شرق برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین فرج الله معماری عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی سمنان اهمیت واحدهای صنعتی با ظرفیت تولید بالارا مهم ارزیابی کرد و گفت : نگاهی که در سالهای اخیر بر صنعت حاکم بوده توجه و پشتیبانی از واحدهای کوچک و خرد بوده ولی باید این مسئله را جدی بگیریم که واحدهای کوچک به سفارش واحدهای بزرگ تولید می کنند .
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی سمنان تصریح کرد : در جنگ های اقتصادی سنگربانی از تولید حائز اهمیت است
مدیر عامل شرکت آریا ترانسفو شرق برگزاری جلسات هم اندیشی را موثر خواند و ادامه داد : آنچه مهم است ایجاد اشتغال پایدار است ، چه فرقی می کند که این اشتغال در چه بخشی باشد ، گاهی بخش خدمات می تواندتوان اقتصادی کشور را ارتقاء بدهد.
وی عدم آشنایی صاحب صنایع با قوانین را یک مخاطره می داند واظهار می کند : عدم اطلاع فعالان اقتصادی از قوانین باعث شده است که مسائل پیچده تر شود .
معماری فشارکاری در بخش خصوصی را غیر قابل توصیف بیان کرد و گفت : کاش مدیران دولتی سختی های تولید را حس می کردند .
در ادامه علی اصغر جمعه ای رئیس اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی سمنان از فعالان اقتصادی می خواهد که مسائل خود در کمال شفافیت اعلام نمایند تا موارد بدرستی تجزیه و تحلیل شود .
رئیس اتاق بازرگانی سمنان هدف واحدهای صنعتی را افزایش تولید و ایجاد ارزش افزوده اعلام می کند و ادامه می دهد : رونق تولید ، بهبود فضای کسب کار نیاز به ثبات قوانین و اجرای دقیق دارد ،
وی عدم شرایط یکسان بین تولید کنندگان ایرانی و خارجی را پر اهمیت می داند و اظهار می داند : وقتی شرایط تجاری بین تولیدکننده ایرانی و ترک مساوی نیست طبعاً مغایرت های اساسی به چشم می خورد .
جمعه ای ادامه می دهد : شبکه بانکی غیر استاندارد در ایران ، عدم ثبات نرخ ارز، تعرفه های ترجیحی بروکراسی اداری رمق تولیدکنندگان و صادرکنندگان را گرفته است .
رئیس اتاق سمنان از عالی ترین مقام اجرایی استان سمنان درخواست کرد ، آسیب شناسی تولید را مورد توجه قرار دهد
در ادامه یغمایی مدیر عامل شرکت صنایع لاستیکی پارمیدا داوام و بقای شرکت های بزرگ را در وجود بحران ها ارزیابی کرد و اظهار داشت : شرکت های بزرگ صنعتی در بحرانهای اقتصادی استراتژی ارائه می دهند ، حتی در زمان وخامت، اشتغال ایجاد می کنند .
این فعال اقتصادی ادامه داد : سازمانها و ارگانهای دولتی هیچ وقت از شرکت ها برنامه نمی خواهند آنها خود را معطوف به ارائه مجوز و دیگر سندهای مرتبط نموده اند .
مدیر عامل شرکت صنایع لاستیکی پارمیدا تصریح کرد : یک شرکت صنعتی بدون مجوز هم می تواند تولید کند ولی آیا بدون دانش و نیروی مستعد و متخصص هم می تواند به روند تولید ادامه بدهد .
وی از سازمانهای دولتی مرتبط با اقتصاد درخواست کرد که بروکراسی های اداری خود را کاهش دهند و کمی به تدوین و ارتقاء سازمانهای خود بیاندیشند .
مدیر عامل شرکت صنایع لاستیکی پارمیدا معتقد است دانش فنی کلید واژه توسعه است و توسعه زمانی به بهروری میرسد که سازمانهای دولتی مداخله را کنار گذاشته و به نظارت توجه داشته باشند .
کمبود منابع مالی ، مداخلات محیط زیستی ، فقر منابع آب ، مشکلات عدیده نظام بانکی و مصائب امور مالیاتی مواردی بود که در این نشست مورد توجه قرار گرفت .

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 699586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =