مهر نوشت:رئیس سازمان دامپزشکی با بیان اینکه معدوم سازی اقدامی است که از انتشار بیماری جلوگیری می کند، گفت: آماری که در زمینه معدوم سازی طیور اعلام می شود صحت ندارد و ما در این زمینه نسبت به سال گذشته تغییر محسوسی نداشتیم.

علیرضا رفیعی پور با اشاره به اینکه سال قبل حدود ١٢ میلیون مرغ بدلیل ابتلا به این بیماری در کشور معدوم شد، گفت: امسال نیز میزان مرغ های معدومی در همین حدود بوده است.

رفیعی پور اقدامات انجام شده توسط سازمان دامپزشکی را مورد اشاره قرار داد و افزود: رصد، شناسایی و معدوم سازی کانون های آلوده از اقداماتی است که سازمان دامپزشکی کشور انجام می دهد ضمن اینکه برخی اقدامات پیش دستانه نیز باید در این راستا انجام شود مانند تخلیه گله های مرغ مادر و فرستادن آنها به کشتارگاه ها تا از انتشار بیماری جلوگیری شود.

وی ادامه داد: البته این موضوع منجر به کاهش تولید تخم مرغ خواهد شد.

مرغداران مراقب قرنطینه‌ای کنند

رفیعی پور تصریح کرد: در کنار این اقدامات ما همچنان از مرغداران می خواهیم مراقبت های بهداشتی و قرنطینه ای را انجام دهند تا شدت  بیماری در ماه های آینده قابل کنترل باشد.

رئیس سازمان دامپزشکی با بیان اینکه تمام تلاش ما در جهت برون رفت از این شرایط است، افزود: قرار است برای سال های آینده این بیماری در کشور کاملا کنترل شود و به این منظور روش های پیشنهادی مثل واکسیناسیون طیور مطرح شده است و روی آن کار می شود.

 

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 742317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =