نام‌گذاری دور چهارم کورس اسب‌دوانی پونای هندوستان به افتخار یک ایرانی

تسنیم نوشت:برگزار کنندگان مسابقات معتبر اسب‌دوانی پونا در هندوستان، دور چهارم کورس امروز (شنبه) را به نام «ایران کاپ» نام‌گذاری کردند.

مسئولان برگزاری کورس اسبدوانی شهر پونای هندوستان که سابقه بیش از 200 سال در برگزاری مسابقات اسبدوانی را دارد، به افتخار یک ایرانی کورس چهارم امروز را به نام «ایران کاپ» نامگذاری کردند. در این کورس که در کلاس یک و امتیاز 80 به بالا، با شرکت 8 رأس اسب و به مسافت 1600 متر برگزار شد، اسب شماره 6 "لوکاس" با مربیگری "نازیک چنوی" و چابکسواری "جی سانتوش" به قهرمانی رسید. شماره 5 "اکسدس" نایب قهرمان شد و شماره 8 "شیپ راک" به عنوان سومی دست یافت.

برگزار کنندگان این مسابقات به افتخار حمید رادان از مالکان بزرگ و فعال در تولید و پرورش اسب کشور و نایب رئیس کمیته اسبدوانی ایران که برای حضور در کورس اسبدوانی پونا و مذاکراتی با کارشناسان تبارنامه اسب آسیا به هندوستان سفر کرده است، کورس چهارم روز شنبه مسابقات اسبدوانی پونا را به نام «ایران کاپ» نامگذاری کرده‌اند. در این سفر به همراه حمید رادان ،بابک سیاری از کارشناسان برجسته اسبدوانی که سال‌هاست در مسابقات اسبدوانی پونا حضور دارد و اسب‌هایش به مقام قهرمانی رسیده‌اند ،نیز حضور داشت. جام قهرمانی این کورس در پایان مسابقه توسط حمید رادان نایب رییس کمیته اسبدوانی ایران به مالک و سوارکار برتر اهدا شد و همچنین از طرف مدیربرگزاری مسابقات نیز هدیه‌ای به رسم یادبود به رادان اهدا گردید.

با توجه به برنامه های فدراسیون سوارکاری ایران برای توسعه اسبدوانی کشور ، برای جهانی شدن اسب‌های تولید شده ایران ، می‌بایست در گام نخست کتاب تبارنامه اسبهای تروبرد به ثبت جهانی برسد که در این سفر مذاکرات بسیار خوبی برای نهایی شدن کتاب اول اسب تروبرد ایران صورت گرفته که می توان آن را یک گام رو به جلو برای حضور اسب‌های تولید شده در ایران در مسابقات بین المللی دانست.

 

251 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 705558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۲
    0 0
    شروع و خاتمه اسبدوانى پوناچه تاريخى است