ایرنا نوشت: منابع امنیتی مصر اعلام کردند که2فروند هواپیمای بدون سرنشین، 2خودروی حامل عاملان حمله تروریستی روز جمعه به مسجد الروضه در شمال سینا را منهدم کرده و 15 تن از عناصر مسلح را کشتند.

به گزارش شبکه خبری اسکای نیوز، در این حمله 2خودروی متعلق این عناصر در منطقه بیابانی الریشه نزدیک روستای الروضه هدف قرار گرفت.

این منطقه پایگاه عناصر افراطی در عمق صحرا و نزدیک محل حمله تروریستی روز جمعه به مسجد روستای الروضه به شمار می رود.
براساس این گزارش نیروهای ارتش همچنان به تعقیب عناصر باقیمانده ای که در حمله تروریستی روز جمعه شرکت داشتند، ادامه می دهند.

این در حالی است که مهاجمان هنگام اقامه نماز جمعه بمبی را بین نمازگزاران منفجر و در پی آن شروع به تیراندازی به سوی آنها کردند.

منابع امنیتی گفتند که در بین قربانیان شماری نظامی نیز دیده می شود اما بیشتر قربانیان غیرنظامی هستند.

این منابع افزودند که تروریست ها همچنین با استفاده از چهار دستگاه خودرو مسجد را محاصره کردند و نماز گزاران را به رگبار بستند.
بنابه اعلام رسانه ها رئیس جمهوری مصر در پی این حمله سه روز عزای عمومی اعلام کرد.

همچنین در تمامی استان های این کشور وضعیت فوق العاده اعلام شده و ارتش به نیروهای خود در شبه جزیره سینا آماده باش کامل داده است.

شبکه تلویزیونی المیادین نیز در خبری اعلام کرد که حدود 30 مهاجم در این حمله تروریستی شرکت داشتند.

به گزارس این شبکه با توجه به اینکه مسجد الروضه متعلق به صوفی ها بوده هدف از این حمله تروریستی ایجاد فتنه مذهبی در مصر بوده است.

در حمله تروریستی روز جمعه به مسجدی در روستای الروضه واقع در 40 کیلومتری غرب العریش مرکز استان سینای شمالی دست کم 235 نفر کشته و 109 نفر زخمی شدند.

49311

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 730671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =