مردم روهینگیا از هراس قتل عام و تجاوز از میانمار به بنگلادش گریختند. فراری به بهانه امنیت بیشتر و امید بازگشت بی‌دردسر دوباره به خانه‌هایشان. اوضاع اما در بنگلادش چندان خوب به نظر نمی‌رسد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین شاهدان عینی و آژانس‌های امدادی می‌گویند زنان و دختران روهینگیا در بازار کاکس بنگلادش به عنوان برده‌های جنسی به فروش می‌رسند.

خارتون 15 ساله درباره همین موضوع به الجزیره می‌گوید وقتی از بیم سرکوب نظامی در میانمار با قایق به بنگلادش فرار کرده‌اند، بعد از رسیدن به خاک این کشور به عنوان برده جنسی فروخته شده است.

این دختر که پدر و مادر و خواهرش را در پی حمله ارتش میانمار به مردم روهینگیا و آتش سوزی از دست داده بود، به تنهایی به بنگلاش سفر کرده و بعد از رسیدن به این کشور دو زن در ساحل به او نزدیک شده و ادعا کرده‌اند که به خارتون کمک می‌کنند. او می‌گوید: "این زنان به من گفتند اگر با آنها بروم از من مراقبت کرده و برایم یک همسر خوب پیدا می‌کنند."

در عوض همه این وعده‌ها، خارتون برای سه هفته محبوس شده و در نهایت به یک مرد بنگلادشی به عنوان برده جنسی فروخته شده است که برای 12 روز او را مورد تجاوز و آزار و اذیت جنسی قرار می‌داده.

خارتون روزهایی را که همراه این مرد بوده اینطور توصیف می‌کند؛ "او به من میگفت تو را خفه می‌کنم، با چاقو زخمی‌ات می‌کنم. تو را می‌کشم. میخواهی همانطوری کشته شوی که مردم روهینگیا در میانمار کشته می‌شوند؟ نمیگذارم بروی"

سازمان ملل و آژانس‌های امداد رسانی می‌گویند با هجوم جمعیت بیش از 620 هزار نفر از مردم روهینگیا به بنگلادش قاچاق نیروی کار و برده جنسی در کمپ‌های پناهجویان بدتر شده است.

ارتش میانمار بعد از اینکه توسط جنگجویان روهینگیایی مورد حمله قرار گرفت،‌ کمپینی از قتل‌عام و تجاوز به جامعه روهینگیایی را راه‌اندازی کرد. اتفاقی که از طرف سازمان ملل به عنوان "پاکسازی قومیتی" شناخته شده است.

اولیویا هیدون از اعضای سازمان بین‌المللی مهاجرت می‌گوید اقدامات فوری برای حفظ امنیت زنان و دختران در کمپ‌های پناهجویان واقع در بنگلادش ضروری است.

آژانس‌های محلی امداد رسانی در بنگلادش می‌گویند کارکنان آنها از طرف دسته‌های جنایتکارانی که قاچاق برده‌های جنسی را انجام می‌دهند تهدید به مرگ شده‌اند. یکی از این سازمان‌های محلی که از بیم این گنگ‌های جنایتکاری نمی‌خواست نامش فاش شود می‌گوید چند دختر 13 ساله توسط این افراد دزدیده شده‌اند.

مردی که خارتون را از دو زن بنگلادشی خریده بود بعد از 12 روز او را برگرداند و حالا این دختر 15 ساله در کمپ پناهجویان زندگی می‌کند در حالیکه در طول این مدت به او تجاوز شده و مورد آزار و اذیت جنسی قرار گرفته است.

در سال 2015 مقامات تایلندی با کشف یک گور دسته‌جمعی که 36 جسد در آن دفن شده بود، باندی را کشف کردند که با مردم روهینگیا قاچاق انسان انجام می‌دادند. این باند افراد را در جنگل نگه می‌داشتند و در ازای فروش آنها پول دریافت می‌کردند.

در همین راستا یک ژنرال ارتش تایلند و دهها مقام دیگر در ماه جولای به اتهام قاچاق انسان محکوم شدند.

منبع: الجزیره، ۳ دسامبر ۲۰۱۷

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 733781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =