ایرنا نوشت:

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره ادعاهای واهی یک مقام وزارت امورخارجه آمریکا گفت: برنامه اتمی ایران هیچ تغییری نکرده است و ادعای توافق بر سر آب سنگین اراک و فردو حقه صهیونیستی برای انحراف افکار عمومی از جنایت جنگی در غزه است.

به نقل از خانه ملت، علاء الدین بروجردی با رد سخنان «وندی شرمن» معاون وزیرامورخارجه آمریکا، گفت: همه می‌دانند کنگره آمریکا تحت نفوذ صهیونیست‌ها است و در این مقطع ویژه که جنایت‌های رژیم صهیونسیتی مورد نفرت افکار عمومی جهان قرار گرفته، آن‌ها با خبرسازی در مواردی همچون مذاکرات جامع هسته‌ای سعی می‌کنند افکار عمومی را از موضوع فاجعه انسانی در غزه منحرف کنند.

وی ادامه داد: فرافکنی و طرح ادعاهای موهوم یک شگرد شناخته شده در سیاست‌های تبلیغاتی رژیم صهیونیستی و آمریکا است.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ضمن تاکید بر این که هیچ تغییری در مواضع هسته‌ای جمهوری اسلامی داده نشده است، اضافه کرد: فعالیت نیروگاه آب سنگین اراک و فردو به عنوان یک روند منطقی و طبیعی در چرخه هسته‌ای ایران، در آینده همچنان استمرار خواهد داشت و هرگونه ادعایی از سوی طرف‌های غربی تنها برای فرافکنی و گرفتن امتیاز است.

پیش از این هم عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان ضمن رد هرگونه توافق بر سر آب سنگین اراک و فردو با آمریکا گفته بود: حصول هر گونه توافق درباره اراک و یا فردو تکذیب می‌شود و اصولاً هنوز هیچ توافقی در هیچ یک از موضوعات مورد مذاکره از جمله درباره این دو سایت به دست نیامده و اختلافات هم چنان باقی است.

سیدعباس عراقچی نیز در این باره تاکید کرده بود که تنها ملاک برای جمهوری اسلامی ایران نیازهای کشور بوده و در مذاکرات تنها بر اساس نیازهای کشور تصمیم گرفته خواهد شد.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 367832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =