ایسنا نوشت: نائب رئیس مجلس گفت: دعواهای ما همیشه بر سر پول، پست و نان بوده است نه دعوای خدمت. توقع دارید اینگونه مملکت درست شود،

مسعود پزشکیان نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی در دانشگاه اصفهان در برنامه‌ای با عنوان فریاد سکوت به مناسبت روز دانشجو اظهار کرد: برای حل مشکلات قدم اول این است که بدانیم همه مشکلات به این سادگی‌ها قابل حل نیست. ما قبل از انقلاب دانشجو بودیم و اعتراض زیادی نسبت به مسائل داشتیم منتهی در دانشگاه‌های قبل از انقلاب چپ، راست، کمونیست و مجاهد خلق فکر و ذکرشان آبادانی کشور بود. همه طیف‌ها برای آباد کردن کشور متفق‌القول بودند. آنقدر شان دانشجو بالا بود که دانشجویان اجازه نمی‌دادند یک ارکستر از سوی خواننده‌های آن زمان در دانشگاه‌ها برگزار شود. ما با این اعتقادها در دانشگاه‌ها درس می‌خواندیم.

پزشکیان افزود: بزرگ‌ترین مشکل فعلی در کشور فساد است و قدم اول برای راه‌حل این مشکل، قوی کردن سیستم اطلاعاتی و داده‌ها است. در جامعه برای نسخه نوشتن حل مشکلات باید داده جمع کنیم و این سوال را بپرسیم که برای حل مشکلات جامعه تخصصی به مسائل نگاه می‌کنیم بنابراین انتظاری که باید از دانشگاه داشت این است که برای آینده نقشه داشته باشد.

پزشکیان گفت: چرا در کشور همه ساز خودشان را می‌زنند. حل مشکل جامعه ساده نیست و با داد زدن این مشکلات حل نمی‌شود. ما باید مملکت را بر اساس عدالت و انصاف درست کنیم که متاسفانه تاکنون این کار را انجام ندادیم.

وی بیان کرد: دعواهای ما همیشه بر سر پول، پست و نان بوده است نه دعوای خدمت. توقع دارید اینگونه مملکت درست شود، واقعیت این است که ما تحمل‌مان نسبت به یکدیگر کم است.

پزشکیان در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: ما میلیون‌ها مشکل در مدیریت کشور داریم. از این شاخه به آن شاخه پریدن آن هم در فضای دانشگاهی، نشان توسعه نیافتگی ماست. در دانشگاه جای این حرف‌ها نیست که بگوییم مثلا سپاه و بسیج پول از دولت نمی‌گیرند و خودشان درآمد کسب می‌کنند و به مناطق زلزله زده کمک می‌کنند.

وی افزود: یکی از مشکلات ما انتخاب مدیرانی است که حزبی و جناحی فکر می‌کنند. همچنین ما در مجلس مشکل بودجه‌نویسی داریم. در کشور برای تمام پروژه‌ها پول می‌گذاریم در حالیکه پول کافی برای یک پروژه وجود ندارد اما آن را قانون می‌کنیم. برای مثال محمود احمدی‌نژاد ۶۰۰ هزار میلیارد تومان برای پروژه‌ها کلنگ به زمین زد که درست نبود بنابراین اشکالاتی که در بودجه‌نویسی داریم غیرقابل انکار است.

نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی افزود: تغییر رفتار در کشور فقط ۱۰ سال طول می‌کشد پس نباید به شعار دادن بسنده کنیم.

پزشکیان در خصوص اضافه شدن حقوق نمایندگان مجلس،‌ گفت: البته بحث افزایش ۷۰ درصدی حقوق نمایندگان مطرح است اما هنوز تصویب نشده است. من به صراحت می‌گویم که حقوق نمایندگان مجلس از رانندگانی که آنها را جابجا می‌کنند کمتر است و این را می‌توانم ثابت کنم.

وی بیان کرد: اینکه می‌گوییم برجام هیچ مشکلی را حل نکرده درست نیست. قبل از برجام روزانه هزار میلیارد تومان عربستان از ما پول می‌برد، اگر برجام نبود کشتی‌های ما هنوز در دریا سرگردان بودند.

مرعشی:قرار نیست با یکی دو انتخابات همه مشکلات برطرف شود

سید حسین مرعشی در نخستین کنگره کارگزاران سازندگی استان قم، گفت: امروز در عرصه سیاسی ایران، حمایت از دکتر روحانی به عنوان نماینده جبهه میانه‌رو و اصلاحات، بسیار اهمیت دارد.

وی تصریح کرد: باید حواسمان باشد که قرار نیست با برگزاری یکی دو انتخابات همه مشکلات برطرف شود، بلکه باید صبر و ایستادگی داشته باشیم و در صحنه بمانیم تا به تدریج بتوانیم سیاست‌ها را اصلاح کرده و در سایه نظام اسلامی مشکلات کشور در همه ابعاد برطرف شود.

مرعشی دربخش دیگری از سخنان خود روحانیت را از گذشته تاکنون تأثیرگذارترین نهاد در جریان‌ها و عرصه‌های سیاسی کشورمان دانست و افزود: در این خطه مقدس(قم) همواره علما و بزرگانی همچون امام راحل حضور داشته‌اند که در عرصه سیاست کشور بسیار مؤثر بوده‌اند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه نهاد روحانیت در قانون اساسی نقش بسیار برجسته‌ای دارد، گفت: فعالان و احزاب سیاسی در قم برای تأثیرگذاری در سیاست ایران اسلامی باید نقش و جایگاه روحانیان را به خوبی بشناسند و در این نهاد اثرگذار باشند و این انتظاری است که از قم می‌رود.

 

29216

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 738260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • یوسف A1 ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۷
    61 8
    آقای دکتر لطفا" شفاف از مبلغ کارانه که پزشکان می گیرند هم صحبت کنید ترا بخدا نگویید پزشکان از کارمندان دولت کمتر حقوق می گیرند حداقل امثال بنده که در وزارت عریض و طویل بهداشت کار می کنم می دانم هر کدام از حضرات از 300میلیون تا یک میلیارد کارانه می گیرند
  • بی نام A1 ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۷
    74 1
    کمتونه خوب بروید کسانی که قصد خدمت دارند بیایند.
  • بی نام IR ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۷
    86 0
    اگه حرف این آقا صحیح بود دمه انتخابات همه خودشو میکُشتن که بشن راننده نماینده نه اینکه میلیاردی خرج کنن واسه نماینده شدن.
  • بی نام A1 ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۳۰
    0 0
    حرف مرعشی دیده نشد ما این کاره نیستیم