۰ نفر
۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۰

جناب آقای قرائتی! سال‌هاست شما را از دور و نزدیک می‌شناسم و با روحیات و مشی زندگی‌تان آشنایی نسبتاً کاملی دارم. می‌دانم که درد دین داری و درد مردم و در کمتر کسی جمع این دو درد را دیده‌ام و منشأ این موفقیت‌ها را جندین بار اشاره داشته‌اید که ناشی از دعای پدر و مادر و لطفی بوده است که از جوانی نصیب شما شده و به حقیقت سال‌ها از این مهر و محبت الهی پاسداری کردی اما...

بارها مردم شنیده‌اند که می‌گفتید علامه مجلسی را نه به‌خاطر کتاب بحارالانوار در عالم برزخ تکریم می‌کنند بلکه به‌خاطر اناری بود که به طور ناشناس به دختر صغیری که گویا یتیم بوده است اهداء کرده، مورد احترامش قرارمی‌دهند.

آموزه‌های دین و وجدان عالم آفرینش چنین گفته است که سرنوشت شما را هم در عالم برزخ در برخورد با آقای دوربینی رقم خواهند زد و دل‌شکسته او قبل از شهادت اعضاء و جوارحتان، شما را به خدای مهربان معرفی می‌کند. (نگارنده شاهد نمونه‌هایی از این نوع برخوردهای شما بوده است لکن به جهت گستردگی اشاعه این اتفاق از ذکر مابقی می‌گذرد.)

فرصت را غنیمت به‌شمار و به‌طور علنی از آقای دوربینی و خدای پر مهر او و کام‌های تلخ شده کسانی که قرائتی را نمونه وارستگی می‌دانستند ولی با دیدن فیلم مورد بحث رنجیدنن و اذیت شدند عذرخواهی کنید. وقت نیست شتاب کنید.

فرصت را مغتنم می‌شمارم به اتفاق تلخ دیگری که یکی از روحانیون محترم و عزیز در یکی از مساجد تهران با پسر عموی جوان اینجانب که از معلولیت و عقب‌ماندگی ذهنی برخوردار است اشاره می‌کنم که شاید ایشان هم با خواندن این یادداشت متنبه شوند و دل شکسته پدر و مادر آن عزیز را التیام بخشد. محمد مورد بحث من با اینکه مبتلا به بیماری ذهنی است ولی نمازگزار دائمی آن مسجد بود و خانواده‌اش او را از جهت بهداشت جسم و رفتار کاملا تحت کنترل داشتند، چند ماه قبل در بین نماز مغرب و عشاء امام جماعتی که به خوبی از او یاد کردم، با فریاد اعلام می‌کند : «چند بار گفتم این فرد را راه ندید مسجد بیاید و او نجس است»؛ نمی‌دانید این برخورد چقدر موجب دل‌شکستگی و رنجش خانواده ایشان شده و مادر و پدرش را دیدم که با چه بغضی از برخورد روحانی که به او عشق می‌ورزیدند یاد می‌کردند!

واقعاً در یک لحظه تمام تلاش و تبلیغ و دین‌پروری و اشاعه احکام دین و سال‌ها تفسیر قرآن گفتن، بی‌اثر می‌شود و بی‌خاصیت و به‌سان آتشی می‌سوزد و از یادها می‌رود. اما مردم کشورم، دوست دارند قرائتی بماند و با تمام کاستی‌هایش، نیک‌نام بماند و نیک‌نام در محضر ربوبی محشور شود.

خدایا نگاهمان کن تا نگهدارمان باشی

دکتر مرتضی بهشتی، حقوقدان و پژوهشگر

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 717989

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 27
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
    4 0
    دکتر دلت خوش است.
  • بی نام IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
    3 0
    یادش به خیر آقای کافی یک روضه ای داشت به اسم برسیسای عابد
  • بی نام IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
    3 0
    متاسفانه نظیر این رفتارها در بیشترمون هست باید خیلی مراقب باشیم خیلی
  • بی نام DE ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
    18 44
    بنظرم کار اقای قرائتی کاملا درست بوده
    • صمد A1 ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۷
      4 0
      اگه کارش درست بوده پس چراعذرخواهی کرد
  • بی نام A1 ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
    5 0
    اشتباه از آقای قرائتی نیست اشتباه از کسانی است که نمی گذارند این آقایان در سنین بالا و با مریضی های متعددی که دارند استراحت کنند و برای پرکردن برنامه هایشان مرتب مزاحم این افراد می شوند .کهولت سن و بیماری انسان را کم حوصله می کند مانند آقای مشایخی و یا مصاحبه آقای جنتی که مورد تمسخر همگان قرار گرفت واقعاً نباید برای افراد سن بازنشستگی در نظر گرفت.
  • بی نام A1 ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
    0 4
    شما هم قدر خودتان را ندانستید. چرا عیب افراد را در فضای اینترنت منتشر می کنید. اگر واقعا دلسوز هستید عیب ایشان را به خودش بگویید.
  • بی نام IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
    1 0
    حاج آقا قرائتی
  • بی نام A1 ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
    4 0
    تن ادمی شریف است به جان ادمیت ،نه همین لباسسسسس زیباست نشان ادمیت
  • بی نام A1 ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
    3 0
    باید به آقای قراعتی گفت ، گر تو قرآن بدین نمت خوانی ، ببری رونق مسلمانی
  • سید احسان شمس A1 ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
    2 0
    عالم بی عمل این همه درس اخلاق و قرآن دادی اما خودت در جلسه امتحان مردود شدی استااااااد بعد از برنامه آن شبت دیگر فهمیدم که زیبا صحبت کردن ملاک نیست عمل زیبا ملاک انسانیت است آقای قرائتی گفتید شما را صدبار در تلویزیون دیده ام مردم شما را چند بار از صدا و سیما دیده اند؟ از کجا میدانید نیت آقای دوربینی از حضور در کلاس شما چه بود که به این طریق دور از انسانیت اخراجش کردید درود بر حسین پناهی که انسانیت را بر روحانیت ترجیح داد استاد تا دیر نشده عذر خواهی کنید هرچند دیگر دیر شده است
  • ایمان GB ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
    3 1
    استاد اخلاقی که خودش اخلاق رعایت نمی کنه دیگه نباید منبر بره....
  • بی نام A1 ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
    3 0
    آقا سلام به نظر من آقای قرائتی بهتر بود جلوی جمع اینطور حمله به آقای دوربینی نمی کرد و بهتر بود با توجه به اینکه این فرد داشته مجلس ایشان را با رفتارش به هم می ریخته ،خیلی آرام از طریق یک نوشته به مجری برنامه و اقدام از سوی انتظامات او را به سوی دیگری هدایت می کردند ولی واقعیت این است که این آقای دوربینی بیمار است و بیماری سختی نیز دارد واقعاً چرا برای درمان این فرد کاری صورت نمی گیرد؟ اینکه صدا وسیما متوجه این بیماری شده و باز او را نشان می دهد و با او مصاحبه می کند به معنی تمسخر او و کمک به ادامه بیماری اوست.
  • ناشناس DE ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
    0 4
    چه کسی آقای قرائتی را وارسته میداند امثال جنابعالی نویسنده که از دور وبر سفره این افراد ارتزاق میکنید ومجیز میگویید.
  • بی نام A1 ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
    3 0
    از کوزه همان. برون تراود که دراوست. خیلی وقته که فهمیدیم
  • بی نام A1 ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
    3 0
    نتیجه تریبون های مفتی که برخی دائم العمر در اختیار دارند و انها را به توعی عجب و خود بزرگ بینی دچار ساخته متاسفانه
  • ناشناس A1 ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
    3 0
    شماها به زور میخواهید به خود بقبولانید که این افراد مقدس و تمام و کمال هستند . در حالیکه دین فقط ابزاری برای ریا کاریهایشان است . تا زمانیکه خیلی معروف نشده اند و پا به سن نگذاشته اند رذایل اخلاقی خود را رو نمیکنند . ولی وقتی پا به سن گذاشتند و معروف شدند رذائل اخلاقی میاید روی آب . بدبختانه این تازه یک روی سکه است . به قول حافظ : واعظان کاین جلوه در محراب و منبر میکنند چون به خلوت میروند آن کار دیگر میکنند
  • متفکر A1 ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
    4 0
    آقای قرایتی در حساب تویترشان عذرخواهی کردند ولی مگه تویتر فیلتر نیست ؟ خوب بزرگان معافند ولی شماها چگونه پستهای این بزرگان و استثناها و همه کاره ها و شبه معصوم و غیرقابل تعقیب و مصون از هر گونه اتهام و ...را میخوانید ؟ میدانید شما,منظورم آدم های عادی است , گناه میکنید که برخلاف قوانین اسلامی قانون شکنی میکنید ؟ خداوند شما را در آتش دوزخ خواهد سوزاند . ای ضد انقلابان , ای نوکران استعمار , ای بیگانه پرستان , توییتر فیلتر است , میفهمید ؟ مثل ماهواره تویتر هم ممنوع است . چرا گناه میکنید ؟
  • بی نام A1 ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
    3 0
    من از اون اولش هم دوست نداشتم که ایشان بماند و وقتی نظرشان در مورد شعر موسی و شبان مولانا را شنیدم چون برق گرفته ها موهای سرم سیخ شد و مطمئن شدم آنچه دلم سالها به من می گفت راست بوده.
  • ناشناس A1 ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
    3 0
    قرآن کریم : يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آَمَنُوا لِمَ تَقُولُونَ مَا لَا تَفْعَلُونَ سعدی علیه الرحمه : یکی را گفتند عالم بی عمل به چه ماند؟ گفت به زنبور بی عسل. زنبور درشت بی مروت راگوی باری چو عسل نمی‌دهی نیش مزن مسئله معصوم نبودن جناب قرائتی نیست ... مسئله اینست که ایشان 40 سال است با تکیه بر قرآن و روایات و با لهجه کاشی غلیظ دارند یک جامعه را راهنمائی اخلاقی میکنند در تمام شئون زندگی و برخوردهای اجتماعی . آنهم از رسانه ملی ... مردم دارای سطح تشخیص و شعور بالائی هستند . بخصوص نسل جوان
  • بی نام IR ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
    3 0
    اگرروزی بداند40سال بربهترین یاران پیامبرصلی الله علیه وآله وسلم کینه وبغضی داشته یاسخنی ناحق گفته چگونه ازپیامبر صلی الله علیه وآله وسلم وپیروانش ویارانش می تواند عذرخواهی کند
  • علی سلیمانی فرد A1 ۲۱:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
    2 2
    سلام اقای مرتضی بهشتی ,فیلم عذرخواهی اقای قرائتی را دیدم؟ این فیلم نشان داد که ادم چه قدر جرات می خواهد که به صورت رسانه معذرت خواهی کند. ولی سران فتنه 88 تا الان عذر خواهی نکرده اند؟؟ این کار اقای قرائتی نشان داد ایشان همچنان استاد هستند
  • محب علی A1 ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
    0 3
    باسلام استاد. به نظر میرسد در انتقادادتان کمی تا قسمتی جانبدارانه عمل میکنید،ورنه از این دست بد اخلاقی ها مگر کم داریم در جامعه مان.ای کاش می توانستید به همه این ناهنجاریها ،از هر طیفی انتقاد کنید.ناهنجاریهایی که رفتار اخیر آقای قرایتی در بین آنان اصلا دیده نمیشود.کار بد از هر کس و در هر کجا سر بزند ،بد است حتی آقای قرایتی باشد یا یک مرجع تقلید و یا رییس جمهور یا یک استاد دانشگاه غرب پرست.فقط نمی دانم چرا تیرهای انتقاد و نهی از منکر شما بیشتر افراد خواستی ،در حاکمیت و مسئولین را نشانه میگیرد.
  • بی نام A1 ۲۳:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
    3 0
    خیلی ممنون از این درک و فهم امیدوارم آقای قرائنی متوجه اشتباه خودشون بشن واقعا بعید بود
  • بی نام A1 ۲۳:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
    3 0
    نظر منم مثبت
  • شمس تبریزی A1 ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
    0 3
    جناب دکتر، یک چیزی موجب تاسف است. میدانید چی؟ اینکه به غلط از روایات و قرآن برای کوبیدن قرائتی استفاده میکنن. مثلا سایت تابناک روایت از حضرت صادق آورده که «کسی که به منظور عیب جویی و ریختن آبروی مؤمن و اینکه او را از نظر مردم بیندازد سخنی را نقل کند، خداوند او را از ولایتش بیرون کرده، به سوی ولایت شیطان می فرستد ولی شیطان هم او را نمی پذیرد». حضرت صادق اینجا از یک مومن داره صحبت میکنه. آخر یک آدمی که خل و دیوانه است که مصداق مومن نیست که این روایت را به او تطبیق کنیم.عجیبه که در این کشور کسی از حق تضییع شده ی یک آدم عاقل صحبت نمیکنه اما از حق نداشته ی یک آدم دیوانه چنان الم شنگه ای راه میندازن که نگو و نپرس. خیلی متاسفم. این هم یک نوع عدم تعادل روانی در جامعه ماست
  • بی نام A1 ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۷
    4 0
    مسجد محل شکستن قلب نیست بلکه محل پیوند قلب هاست...