۰ نفر
۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۰۶:۱۵

علی دایی را امروز با رکورد گلزنی‌اش در جهان می‌شناسیم، با آمارش، با گذشته پرافتخارش، با جایگاه بلندمرتبه‌ای که در فوتبال دنیا دارد اما قدیمی‌ترها از او ویژگی‌های دیگری هم به یاد دارند.

آن‌ها به خاطر دارند روزهایی را که دایی با پشتکارش مسیر صعود را هموار می‌کرد، روزهایی که جدیت دایی مثال‌زدنی بود و حتی منتقدین و مخالفانش او را بابت این جدیت و پشتکار تحسین می‌کردند.

دایی در گفت‌وگوی تازه‌اش با خبرورزشی، غیرمستقیم یکی دیگر از رازهای موفقیت خود را برملا کرده است. آنجا که همکاران ما از او پرسیده‌اند چرا کسی به فوتبالیست‌های امروزی نمی‌گوید به موقع بخوابند و حرفه‌ای زندگی کنند، دایی با تعجب جواب داده «واقعاً کسی باید این را به بازیکن حرفه‌ای بگوید؟ بازیکن خودش باید بداند برای رسیدن به موفقیت باید از یکسری چیزها بگذرد، گذشت خیلی مهم است.»

خوب که به گذشته نگاه می‌کنیم، «گذشت» دقیقاً یکی از عوامل پیشرفت دایی بود، او در دوران اوج خود از خیلی چیزها گذشت تا در فوتبال پیشرفت کند. پشتکار و جدیت او هنوز هم برای نسل ما مثال‌زدنی است، نسلی که شاید گاهی اوقات با دایی زاویه هم پیدا کرده باشد اما حتی در همان روزها هم دایی را تحسین می‌کرد.

اگر دوست دارید بدانید چرا دیگر در این فوتبال کسی ناخن علی دایی هم نمی‌شود و به گرد پای او هم نمی‌رسد، جواب را در همین کلیدواژه گذشت پیدا کنید... آیا فوتبالیست امروزی حاضر است مثل دایی از مهمانی و رفیق‌بازی و تفریح و... بگذرد و سختی‌هایش را تحمل کند تا به موفقیت برسد؟!

* این یادداشت در ستون حرف‌آخر سه‌شنبه ۱۸ مهر روزنامه خبرورزشی چاپ شده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 718616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =