آقای علی‌محمد بشارتی از مبارزان قبل از انقلاب که سابقه وزارت کشور و قائم‌مقامی وزارت امور خارجه را در سابقه خود دارد در هفتاد و سومین بهار زندگی‌اش ادعایی کرده است که فقط از افراد متوهم و خودشیفته انتظار بیان آن می‌باشد و با هیچ منطق دینی و سیاسی و حقوقی سازگاری ندارد.

نگارنده این سطور که فقط دغدغه حقوق مردم را دارد و حق عمومی مردم می‌داند که نگذارد اعتقاداتش مشوش جلوه‌گر شود، سخنان جناب بشارتی را با حفظ احترام به ایشان و به‌دور از خط‌‌کشی‌های سیاسی اصول‌گرا و اصلاح‌طلب به نقد می‌کشم. تا بیش از این باورهای مردم کشورم به بازار حراجی برده نشود.

علي‌محمد بشارتي، در گفت‌وگويي با «شفقنا»، با ذکر تعاریفی از برتری اعتقادی و دینی اصولگرایان در مقایسه با اصلاح‌طلبان مدعی شده است: «قطعا اگر آقا امام زمان(عج) همين امروز ظهور كنند، براي كمك به نهضت عظيم خود دست روي اصولگرايان خواهند گذاشت.» 

جناب بشارتی شما با تکیه بر چه کارنامه‌ای از اصول‌گرایان، مطمئن هستید از یاران قطعی امام زمان (ع) می‌باشید؟ لطفا به چند سوال جواب دهید تا معلوم شود در طراز حکومت سرتاسر مهر و عدالت آن دردانه جهان آفرینش هستید؟:
۱- در اجرای عدالت قضایی توانسته‌ایم در افق و مسیر ابتدایی عدالت گام برداریم؟
۲- می‌توانیم به مردم خودمان نشان دهیم که عدالت اجتماعی و اقتصادی در جامعه حاکم می‌باشد؟
۳- امام زمان بر حاکمیتی که ربا و رشوه و فریب شاخصه اصلی اقتصادش می‌باشد چگونه دست یاری، دراز می‌کند؟
۴- بنابر اعلام بانک مرکزی در شهریور ماه سال جاری پانزده میلیون چک برگشتی داشته‌ایم، هیچ می‌دانید که در گذشته کشور ما روزهایی بوده است که افراد «موی سبیل» را در گرو طلبکار می‌گذاشتند و سوگند اعتبار بالایی داشت لکن امروزه اسناد معتبر مالی و پولی هم نتوانسته مردم را متعهد به قول و وعده‌های‌شان کند و اساساً تعهد و وفای‌به‌عهد کم‌رنگ شده است؟
۵- آمار رو به گسترش طلاق و کاهش ازدواج، از دیگر بخش‌های کارنامه 38 ساله‌اتان بوده است! آیا می‌خواهید بر مردم دوران سراسر مهر و انصاف حضرت هم این چنین حکمروانی کنید؟
۶- نابسامانی اقتصادی و بیکاری گسترده و خطرناک، خشکسالی‌های روبه‌تزاید و کمبود آب را که بخش مهم آن ناشی از سوءمدیریت و عدم‌ بهره‌گیری از فرصت‌ها بوده است با کدام ذوق و سلیقه می‌خواهید به امام حکیم و مهربان نشان دهید؟
۷- رزومه حاکمان ومدیران در دوران 38 ساله را برای استخدام در دولت کریمه امام عصر تهیه و تنظیم کنید و ببینید پذیرفته می‌شوند؟

سوگند به قرآن جاوید، سوگند به آرمان سرشار از امید و عزت شهیدان و جانبازان و آزادگان ایران زمین که یاد و نامشان پایدار باد؛ اگر مردم بر شما دست بگذارند و رضایت مردم را به دست بیاورید اصول‌گرا باشید یا اصلاح‌طلب، شاه خوبان هم شما را انتخاب می‌کند و نیازی نیست ترازوی خودشیفتگی به دست بگیرید و وزن دین‌داری و نزدیکی به امام حسین و احکام خدایی اصول‌گرایان را وزن کنید. اختلاس و دزدی‌های کم‌نظیر و کودک‌آزاری‌ها و رشد رو به گسترش بیکاری و اعتیاد را در کدام بخش از عملکرد در خشان خویش ثبت کرده‌اید؟ گرفتار شدن 12 میلیون نفر از مردم در فقر مطلق را چگونه می‌خواهید به حضرت نشان بدهید در حالی که وجود نازنین ایشان تحمل رنج کسی را ندارد و دل‌مشغولی حضرتش سربلندی مردم می‌باشد نه فقر و گرسنگی و بی‌آبرویی‌های ناشی از تنگدستی!

جناب بشارتی عزیزم
صاحب این نوشتار قصد سیاه‌نمایی و ندیدن موفقیت‌های کشورمان و سپاس‌گزاری از مدیرانی که با پارسایی تمام مشغول خدمت هستند را ندارد بلکه ادعای شما باعث شد که با کامی تلخ مروری بر بخشی از گرفتاری‌های مردم کشورم کنم تا از توهم بیرون بیایید و باور مردم را به عدالت و زیبایی‌های حکومت موعود آن امام مهربانی‌ها، بیش از این سست نکنید.

آیا نشانه‌هایی از کلام نورانی علی (ع) را در رفتار عمومی جامعه امروزمان نمی‌بینید که می‌فرمایند: «زماني بر مردم مي‌‏آيد که از قرآن باقي نماند مگر خط و نشان آن (خوب مي‏‌نويسد و چاپ مي‌‏کنند اما از علم و عمل خبري نيست) و از اسلام نماند مگر اسمي (فقط نامشان مسلمان است وگرنه از نظر عقاید و اخلاق و اعمال بویی از اسلام نبرده‌‏اند). مسجدهاي آن‌ها از نظر ساختمان آباد است (مساجد را مجلل و زيبا مي‌‏سازند) اما از هدايت (و بيان احکام دين) تهي و خراب است. ساکنين و سازنده‏‌هاي آن بدترين اهل زمين هستند، آنها سرمنشاء فتنه و پناهگاه گناه هستند.» 

بیاییم به جای ادعا و نمره دادن‌های بی‌پایه و اساس به خودمان و دور دانستن دیگران از اسلام و مسلمانی، گامی برای اصلاح جامعه‌ای که نشانه‌های یادشده در کلام حضرت امیردر آن به روشنی مشاهده می‌شود برداریم و با همدیگر تلاش کنیم تا بتوانیم شباهتی اندک با آن چه که ادعا می‌کنیم باشیم.

در آرزوی آمدنش

دکتر مرتضی بهشتی/ حقوقدان و پژوهشگر

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 719362

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی DE ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۳۰
    4 0
    استدال جناب آقای دکتر بهشتی ربطی به مورد ادعای شگفت آقای بشارتی ندارد. آقای بشارتی از این نوع حرفها در زمان قائم مقامی وزارت امور خارجه و وزارت کشور کم ندارد. آقای بهشتی باید ریشه این بیماری فکری در ایشان را بیان می داشت. سخن کوتاه آنکه اگر آقای بشارتی امام خمینیره را قبول دارد، باید پرسید امام خمینی ره کدام گروه را بیشتر تایید می کرد. نخست وزیر دوران جنگ را و یا مخالفینش را که در مورد آنها فرمود: نانوایی یک شهر را هم نمی توانند اداره کنند؟
  • بی نام A1 ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۳۰
    1 3
    یکی از اهداف شوم فراماسون ها از شورش 88 جلوگیری و به تعویق انداختن صدها ساله ظهور بود که سران اصلاحات نوکر این این افراد بودن و طرفداران فریب خورده سیاهی لشکر و اکثرا نادانسته در خدمت اهداف اونها
  • امیر مومن IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۳۰
    1 1
    با سلام عنوان شما توهین به امام زمان اروحنا له فدا است کسی که حداقل فهمی از تشیع دارد این را می فهمد که حتی گفته مقاله ای که نقد کرده اید بسیار بهتر از تیتر شما است. امام زمان عج اجل و اعظم از آن است که در باند بازی های کثیف شما حضور داشته باشد. ترا به خدا امام زمان را که نمی شناسید و به آن ایمان ندارید داخل درگیری های خودتان نکنید. اگر دین ندارید لا اقل به اعتقادات دینداران احترام بگذارید که این از آزادگی است.
  • شهروند IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۳۰
    12 0
    التماس می کنم اسم آقا امام زمان رو درگیر این بازی های سیاسی نکنید
  • بی نام A1 ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۱
    1 0
    احسنت
  • بی نام GB ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۱
    2 0
    این سخنان از اقای بشارتی چیز تازه ای نیست .ایشان در زمان وزارت کشور گفتم من می دانم خدا از من راضی هست و من هم از استاندارنم.احتمالاً ایشان در ارتباط با امام زمان هستند که با اطمینان خاطر می گویند خدا از ایشان راضی هست.بر اساس این ارتباط ایشان مطمین هستند که امام زمان با اصولگرایان هست
  • بی نام IR ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۲
    3 0
    آفرین دکتر بر شما و قلم توانایتان در این مبحث؛ برای کسی که چنین حرفی را زده و چنین ادعایی را دارد، بهترین و محترمانه ترین جواب را داده اید؛ به سهم خودم متشکرم