ایلنا نوشت: در اولین نشست تخصصی ناشران و نویسندگان حامی دولت از انتشار کتابی تحت عنوان «روحانی رییس جمهور من است چون...» خبر داده شد.

اولین نشست تخصصی ناشران و نویسندگان حامی دولت، بعد از ظهر روز شنبه، 9 اردیبهشت در کانون فرهنگی اجتماعی حزب توسعه و اعتدال برگزار شد.

علی شاه‌حسینی مشاور کمیته ناشران و نویسندگان کانون فرهنگی و اجتماعی حزب اعتدال و توسعه، گفت: «هرکسی از من بپرسد دولت یازدهم چه کرده؟ می‌گویم خیلی کارها، حداقل نگذاشته وضعیت فرهنگ و کتاب به آن سمت و سویی برود که داشت می‌رفت.»

شاه‌حسینی با اشاره به فعالیت سلسله جلسات نشست تخصصی ناشران و نویسندگان حامی دولت، گفت: «روندی که با دولت ایجاد شد امید را در دل ما به وجود آورد و فکر را به جریان انداخت و جوهر یخ زده قلم‌ها را جاری کرد. باید به آن انرژی و امید دهیم تا به سمتی حرکت کند که تعادل و اعتدال ایجاد شود.»

او خاطرنشان کرد: «در حوزه ادبیات و نشر و کتاب، کسی دیگر از اینکه بخواهد چیزی بنویسد واهمه ندارد. چون رهایی فکر ایجاد شده و این باور به وجود آمده که «آخیش! کسی جلوی فکر من را نمی‌گیرد.» و همین به نظر من کافی است.»

شاه‌حسینی دومین جلسه از نشست تخصصی ناشران و نویسندگان حامی دولت را با ممیزهایی دانست که در وزارت ارشاد کتاب‌ها را بررسی‌می‌کنند و گفت: «حتما این نشست را برگزار می‌کنیم تا آنها به ما بگویند چند درصد از کتاب‌ها در این چهار سال دولت آقای روحانی رد شده و چقدر پیش از آن. می‌خواهیم بدانیم در چهار سال پذیرش ایده‌های متفاوت چقدر رشد داشته است.»

او کتاب‌ نوشتن را بلندگویی دانست که می‌تواند سال‌ها ماندگار باشد و گفت: «افتخار تفکر اصلاح طلبی یک قرن بعد خواهد بود که اعلام کنند صد سال پیش مردم این آزادی را داشتند که این گونه بنویسند. ما تاریخ را ورق می‌زنیم و باید اجازه دهیم دیگران همان گونه که حرف می‌زنند بتوانند بنویسند. اگر آزادی قلم باشد مردم مراقب‌تر هستند.»

شاه‌حسینی با طرح این پرسش که ایران ما با این قدمت کجای فرهنگ و اقتصاد دنیا ایستاده، گفت: «وقتی دانشمندی به ایران می‌آید و می‌گوید تصورش از ایران مردمی بدون فرهنگ بوده و حالا این تصور عوض شده نباید خوشحال باشیم. این وحشتناک است چون به این معناست که من نوعی نتوانسته‌ام تصویر واقعی کشورم را به دنیا نشان دهم.»

شاه‌حسینی ادامه داد: «دولتی که شبکه‌های اجتماعی را رها می‌کند و می‌گوید علیه من بنویسید، شهامت گفت‌وگو، تفکر و نگرش آزاد را هم دارد.»

او یادآور شد: «نباید همیشه منتظر قهرمان باشیم بلکه باید قانون‌مند باشیم نه شخص محور. این ترن باید در این ریل حرکت کند اما اشکال این جاست که ریل گذاری نداریم چون بعضی‌ها نمی‌خواهند ریل گذاری شود. این راه مردم‌سالاری است راه این است که دولتمردان هم مردم هستند و مردم هم دولتمرد، چه اینکه حتی گاهی از نظر تخصصی مردم ممکن است بیشتر از دولتمردانشان موضوعی را بدانند و درک کنند.»

سمیرا فعلی، مسئول کانون فرهنگی اجتماعی حزب اعتدال توسعه نیز در این نشست با اشاره به برنامه‌ریزی‌هایی که با حضور ناشران و نویسندگان برای ایجاد ارزش افزوده فرهنگی و اجتماعی دراین کانون انجام شده است، گفت: «قبلا این شیوه در احزاب وجود داشت که افراد در آستانه انتخابات جذب حزب می‌شدند و بهره‌وری و شایسته سالاری در این میان وجود نداشت اما حزب اعتدال و توسعه از سال 94 به سوی تمرکز در این زمینه رفت و افراد را بر اساس تخصص و تجاربشان جذب حزب کرد.»

رضا یادگاری، مسئول کمیته ناشران و نویسندگان کانون اجتماعی و فرهنگی حزب اعتدال و توسعه نیز در این نشست از تدوین کتابی یک جلدی به اسم «روحانی رئیس جمهور من است چون ...... » خبر داد و گفت: «در شرح این کتاب آمده است «شما هم می‌توانید برای حسن روحانی بنویسید»، این کتاب با میلیون‌ها نویسنده به زودی با رایزنی‌هایی که شده در کتاب رکوردهای گینس ثبت خواهد شد.»

یادگاری ادامه داد: «هر شهروند طرفدار حسن روحانی در هر جایی می‌تواند از یک حرف تا یک صفحه بنویسد که چرا روحانی رئیس جمهور اوست و این مطلب را از طریق ایمیل، تلگرام یا پیامک برای حزب بفرستد تا همه جمع‌آوری و با نام خود فرد در قالب این کتاب منتشر شود؛ کتابی که در زمان تالیف دور دوم ریاست جمهروی حسن روحانی رونمایی خواهد شد.»

57243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 659858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
    3 0
    کجا باید بفرستیم؟ آدرس ندارد.
  • بی نام IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
    4 7
    چون در این دولت توانستم برای ۶ ماه آینده زندگیم برنامه ریزی کنم و هر روز استرس گران شدن دلار و طلا نداشته باشم.