ایسنا نوشت: معاون گردشگری کشور از سفر ۴ میلیون و ۲۲۹ هزار ایرانی در سال گذشته به خارج از کشور، به قصد زیارت خبر داد.

سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آمار مسافران خروجی سال ۹۵ را پیشتر ۹ میلیون و ۱۹۶ هزار نفر اعلام کرده بود، رقمی بحث‌برانگیز که حساسیت‌های مقام‌های کشوری را برانگیخت، تا آنجا که تصمیم دولت در لایحه بودجه سال ۹۷ برای افزایش تصاعدی نرخ عوارض خروج از ۳ تا ۶ برابر را به این آمار نسبت داده‌اند.

محمد محب خدایی ـ معاون گردشگری این سازمان ـ اکنون با تفکیک انگیزه سفر گردشگرانی که سال گذشته از کشور، خارج و یا به ایران سفر کرده‌اند، پرده دیگری از این آمارها برداشت و گفت: از میان ۹ میلیون و ۱۹۶ هزار ایرانی که سال گذشته به خارج از کشور سفر کردند، ۴ میلیون و ۲۲۹ هزار تن به عراق سفر کرده اند و کشورهای همسایه از جمله ترکیه و جمهوری آذربایجان و اروپا همچون فرانسه و ایتالیا، دیگر مقاصد سفر ایرانی ها در سال گذشته بوده است.

به گفته او، بیشترین خروج به سمت عراق و به قصد زیارت بوده که آمار آن نسبت به سال ۱۳۹۴ حدود دو میلیون و ۲۰۰ هزار نفر افزایش داشته است که پیاده روی اربعین را در این جهش آماری نمی توان بی تاثیر دانست.

زائران رکورد زدند

خدایی همچنین آمار گردشگران ورودی در سال گذشته را براساس انگیزه سفر تفکیک کرد و افزود: سال پیش، چهار میلیون و ۹۱۱ هزار گردشگر خارجی به ایران سفر کردند که از این تعداد حدود دو میلیون و ۳۰۰ هزار نفر با انگیزه زیارت به ایران سفر کردند.

به گفته او، یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن دیگر با هدف کار و دیدار اقوام راهی ایران شدند و نزدیک به ۵۰۰ هزار نفر برای تجارت و فعالیت های بازرگانی سفری به کشورمان داشتند.

معاون گردشگری همچنین شمار گردشگرانی که سال گذشته سفر تاریخی و فرهنگی به ایران را داشتند ۴۲۹ هزار نفر اعلام کرد.

وی اضافه کرد: ۲۷۳ هزار نفر نیز با عنوان گردشگری سلامت و به قصد درمان و انجام امور پزشکی به ایران سفر کردند.

جمعیت گردشگران تفریحی و طبیعت گرد در سال ۱۳۹۵ نیز طبق اعلام محب خدایی، ۱۴۹ هزار نفر بوده است و ۹۵ هزار نفر هم برای آموزش و با انگیزه های دیگری به ایران سفر کردند.

به گفته معاون گردشگری، این آمار را پلیس مهاجرت به تفکیک به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گرشگری ارائه کرده است.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 738035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =